Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund

Že Fluence takto neznáte? Asi ani nepoznáte. Rovněž nová vrcholná verze GT2 Turbo míří jen na jihoamerické trhy. Bohužel, chce se dodat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund

20.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Že Fluence takto neznáte? Asi ani nepoznáte. Rovněž nová vrcholná verze GT2 Turbo míří jen na jihoamerické trhy. Bohužel, chce se dodat.

Renault Fluence je u nás vnímán jako volba těch, kteří si za co nejméně peněz chtějí koupit co největší auto. To jistě není vstupenka do vyšší společnosti, i když se nám Francouzi svého času pokoušeli tvrdit, že si vůz se svou limuzínou plete i prezident. Tomuto stavu odpovídá i nabídka motorů, v níž můžete vybírat mezi „nadupanou” benzinovou jedna-šestkou se 115 koňmi nebo „ještě nadupanější” dieselovou jedna-devítkou s koňmi 110. Chcete-li více, máte smůlu.

Ne všude má ale Fluence tento statut. Kdysi jsme psali o jihoamerické verzi Renault Fluence Sport, která pod kapotou skrývala dvoulitrový turbomotor s až 180 koňmi. Takové auto nevypadalo marně, u nás jsme si o něm ale mohli nechat jen zdát. Tehdy jsme zmínili, že situaci v Evropě by mohl změnit facelift - ten ale dorazil a potentnější verze nikde.

Tento stav trvá do dnešních dnů, v Brazílii ale zatím pokročili ještě o kousek dále. Tamní zastoupení Renaultu včera totiž představilo verzi Renault Fluence GT2 Turbo. A i když není tak potentní, jak její název naznačuje, stydět se rozhodně nemá za co. Však posuďte sami.

Pod její kapotou najdeme opět dvoulitrový turbomotor, tentokrát ale naladěný na výkon až 190 koní. Míří pochopitelně na kola přední nápravy, a to přes šestistupňovou manuální převodovku. Akceleraci na stovku zvládne za 8 sekund, maximální rychlost pak činí 225 km/h. Hodnoty z říše snů to nejsou, ale představte si něco takového u nás... Dovézt sem tuto variantu, máte skoro hotový sleeper, přímo z fabriky.

Zajímavá navíc tentokrát není jen technika, ale i vzhled. Však se na GT2 Turbo podívejte - hlavně přední nárazník s většími otvory pro vstup chladícího vzduchu a LED-světly pro denní svícení si dokáže si dokáže získat respekt, jiný je ale i ten zadní. A povšimnout si můžete také šedě zbarvených 17" kol určených též pro tento model.

Dovnitř nás latinskoameričtí Francouzi nepustili, ale i tam má být Fluence „svůj”. Očekávat máme bohatou výbavu, a to nikoli pouze komfortní - na palubě najdeme také RS Monitor z Clia RS.

Na kolik tahle sranda přijde, zatím nevíme, očekávejme ale v přepočtu dost vysokou cenu. Buď jak buď, zajímat nás může leda kvůli případnému exportu. S tímhle autem se Renault nadále do Evropy nechystá a my se ptáme, proč. Po Sanderu RS je to další dostupný, ale výkonný vůz, který by v Evropě mohl nadělat alespoň trochu parády...


Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 1 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 01Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 2 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 02Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 3 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 03Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 4 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 04Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 5 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 05Renault Fluence GT2 Turbo má 190 koní, stovku pokoří za 8 sekund - 6 - Renault Fluence GT2 Turbo oficialni prvni 06
Renault Fluence GT2 Turbo je zajímavé auto, v prodeji v Evropě se ale objeví jen stěží

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.