Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Facelift Fluence přináší nové pohonné jednotky i lépe vybavenou kabinu, která se bude moci pyšnit dotykovým displejem nebo hlasovým ovládáním.
V poslední době jsme těch autosalonů neměli málo. Ubývat jich však rozhodně nebude, aktuálně totiž své brány otevírá turecká moto show v Istanbulu. Jedním z hlavních lákadel je přitom faceliftovaný Renault Fluence. Jeho debutu na takovém místě se ale nemůžeme divit, neboť vůz se v Turecku v Burse také vyrábí.
Oproti již známému Samsungu SM3, který je asijským sourozencem Renaultu, má inovovaný Fluence hlavně pozměnou čelní masku. A to přesně ve stylu čtvrté generace modelu Clio, přičemž stejnými prvky se bude pyšnit i chystaný facelift Méganu. Propojení protáhlých světlometů pomocí masky s výrazným logem značky se tak minimálně pár let nevyhneme.
Mimo to dostala evropská verze diody pro denní svícení či zatmavené zadní světlomety nebo širší paletu litých kol. Uvnitř se pak bude pyšnit novými digitálními přístroji, audio systémem s rozhraním Bluetooth a portem pro USB. Lépe vybavené verze navíc dostanou dotykovou obrazovku a hlasové ovládání.
Pod kapotou se objeví nový 1,6litrový benzinový čtyřválec, jehož 115 koní bude s většími či menšími třecími ztrátami přenášet na přední kola automatická převodovka X-Tronic CVT. Renault přitom uvádí spotřebu 6,4 l/100 km, která by oproti předchozí pohonné jednotce měla znamenat úsporu ve výši 1,3 l/100 km.
Mimo to budou k dispozici ještě dva turbodiesely. V případě pohonné jednotky naladěné na 110 koní a spřažené s dvouspojkovou převodovkou Renault přesné hodnoty neuvádí, 1,6litrový diesel produkující 130 koní by ovšem měl dosahovat průměru 4,6 l/100 km. Na malé turbobenziny tedy nedošlo, ale mrzet nás to snad ani nemusí.
Prodej má začít v lednu v Turecku, následně se ovšem během roku 2013 rozšíří do 55 zemí celého světa. Česká republika nebude výjimkou, přičemž ceny se zřejmě budou měnit jen minimálně.











Zvenčí se nový Renault Fluence pyšní novou maskou ve stylu čtvrté generace Clia, uvnitř pak nabídne nové přístroje, dotykový displej či hlasové ovládání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321