Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Fluence 2013: facelift pro Evropu konečně oficiálně
1.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Facelift Fluence přináší nové pohonné jednotky i lépe vybavenou kabinu, která se bude moci pyšnit dotykovým displejem nebo hlasovým ovládáním.
V poslední době jsme těch autosalonů neměli málo. Ubývat jich však rozhodně nebude, aktuálně totiž své brány otevírá turecká moto show v Istanbulu. Jedním z hlavních lákadel je přitom faceliftovaný Renault Fluence. Jeho debutu na takovém místě se ale nemůžeme divit, neboť vůz se v Turecku v Burse také vyrábí.
Oproti již známému Samsungu SM3, který je asijským sourozencem Renaultu, má inovovaný Fluence hlavně pozměnou čelní masku. A to přesně ve stylu čtvrté generace modelu Clio, přičemž stejnými prvky se bude pyšnit i chystaný facelift Méganu. Propojení protáhlých světlometů pomocí masky s výrazným logem značky se tak minimálně pár let nevyhneme.
Mimo to dostala evropská verze diody pro denní svícení či zatmavené zadní světlomety nebo širší paletu litých kol. Uvnitř se pak bude pyšnit novými digitálními přístroji, audio systémem s rozhraním Bluetooth a portem pro USB. Lépe vybavené verze navíc dostanou dotykovou obrazovku a hlasové ovládání.
Pod kapotou se objeví nový 1,6litrový benzinový čtyřválec, jehož 115 koní bude s většími či menšími třecími ztrátami přenášet na přední kola automatická převodovka X-Tronic CVT. Renault přitom uvádí spotřebu 6,4 l/100 km, která by oproti předchozí pohonné jednotce měla znamenat úsporu ve výši 1,3 l/100 km.
Mimo to budou k dispozici ještě dva turbodiesely. V případě pohonné jednotky naladěné na 110 koní a spřažené s dvouspojkovou převodovkou Renault přesné hodnoty neuvádí, 1,6litrový diesel produkující 130 koní by ovšem měl dosahovat průměru 4,6 l/100 km. Na malé turbobenziny tedy nedošlo, ale mrzet nás to snad ani nemusí.
Prodej má začít v lednu v Turecku, následně se ovšem během roku 2013 rozšíří do 55 zemí celého světa. Česká republika nebude výjimkou, přičemž ceny se zřejmě budou měnit jen minimálně.
Zvenčí se nový Renault Fluence pyšní novou maskou ve stylu čtvrté generace Clia, uvnitř pak nabídne nové přístroje, dotykový displej či hlasové ovládání
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva