Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2015 odhalen, sériová verze je odvážná jako koncept
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pátá generace kultovního přepravníku dostala odvážný design, jenž se oproti loňskému konceptu Initiale Paris liší jen v detailech.
Čtvrtá generace Renaultu Espace byla představena již v roce 2003, za sebou má tedy úctyhodnou životní kariéru. Během té jsme se samozřejmě dočkali bezpočtu faceliftů a modernizací, nový model si ale dal na čas. Teprve loni ve Frankfurtu jsme si mohli prohlédnout koncept Initiale Paris, který páté generaci předchází, jakkoliv jeho název mohl naznačovat cosi jiného.
Francouzská automobilka přitom dodávala, že s tímto modelem přichází také obroda avantgardního designu, což nové fotky produkční verze jen potvrzují. Spatřit na nich můžeme jen trochu jinak učesaný koncept. Zpětné kamery nahradila klasická zrcátka, boky a příď zdobí menší množství chromu a zmizely i zadní sebevražedné dveře, to je ale v rámci přerodu prakticky vše.
Uvnitř lze samozřejmě očekávat mnohem větší posun od futuristického ztvárnění konceptu směrem k realitě, na snímky dokazující či vyvracející tento fakt je ale třeba vyčkat. Citovat můžeme pouze tiskovou zprávu, která zmiňuje plovoucí středovou konzoli a „vzdušný, prostorný, komfortní a zároveň i flexibilní interiér“. Nic dalšího ale již zveřejněno nebylo.
Stejné informační embargo Renault očividně uvalil také na techniku, v rámci motorového prostoru by ale sázkou na jistotu mohl být minimálně 1,6litrový dieselový agregát. S ohledem na redukci hmotnosti, jíž měl být nový Espace podroben, pak očekáváme i příchod 0,9litrového tříválce TCe, mimo mísu asi nebude ani nějaké hybridní či elektrické provedení.
Na upřesnění si ovšem budeme muset počkat, přičemž zatím není jisté, zda odpovědi na naše otázky dostaneme ještě před Paříží nebo až přímo na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Produkční verze nového Renaultu Espace...
...se od konceptu Initiale Paris liší jen v detailech
Zdroj: Autoweek Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
3.3.2025Číňané už ovládají 76 procent trhu s auty, na která EU vsadila vše. Ale nepolevíme a dotáhneme to do konce!
3.3.2025Muž, který dostal od Shakiry zadarmo její Lamborghini, se ho po pár měsících musí zbavit, auto ho přivádí na mizinu
3.3.2025Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva