Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Espace 2015 odhalen, sériová verze je odvážná jako koncept
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pátá generace kultovního přepravníku dostala odvážný design, jenž se oproti loňskému konceptu Initiale Paris liší jen v detailech.
Čtvrtá generace Renaultu Espace byla představena již v roce 2003, za sebou má tedy úctyhodnou životní kariéru. Během té jsme se samozřejmě dočkali bezpočtu faceliftů a modernizací, nový model si ale dal na čas. Teprve loni ve Frankfurtu jsme si mohli prohlédnout koncept Initiale Paris, který páté generaci předchází, jakkoliv jeho název mohl naznačovat cosi jiného.
Francouzská automobilka přitom dodávala, že s tímto modelem přichází také obroda avantgardního designu, což nové fotky produkční verze jen potvrzují. Spatřit na nich můžeme jen trochu jinak učesaný koncept. Zpětné kamery nahradila klasická zrcátka, boky a příď zdobí menší množství chromu a zmizely i zadní sebevražedné dveře, to je ale v rámci přerodu prakticky vše.
Uvnitř lze samozřejmě očekávat mnohem větší posun od futuristického ztvárnění konceptu směrem k realitě, na snímky dokazující či vyvracející tento fakt je ale třeba vyčkat. Citovat můžeme pouze tiskovou zprávu, která zmiňuje plovoucí středovou konzoli a „vzdušný, prostorný, komfortní a zároveň i flexibilní interiér“. Nic dalšího ale již zveřejněno nebylo.
Stejné informační embargo Renault očividně uvalil také na techniku, v rámci motorového prostoru by ale sázkou na jistotu mohl být minimálně 1,6litrový dieselový agregát. S ohledem na redukci hmotnosti, jíž měl být nový Espace podroben, pak očekáváme i příchod 0,9litrového tříválce TCe, mimo mísu asi nebude ani nějaké hybridní či elektrické provedení.
Na upřesnění si ovšem budeme muset počkat, přičemž zatím není jisté, zda odpovědi na naše otázky dostaneme ještě před Paříží nebo až přímo na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.



Produkční verze nového Renaultu Espace...
...se od konceptu Initiale Paris liší jen v detailech
Zdroj: Autoweek Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 4 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 7 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 8 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva