Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault dal sbohem svému dosavadnímu logu, náhrada působí poněkud lacině
5.3.2021 | Petr Prokopec
Další francouzská automobilka upouští od svého tradičního emblému. Vedou jí k tomu hned dva trendy moderní doby, ostatně jako většinu ostatních, kteří se vydali stejným směrem.
V poslední době se doslova roztrhl pytel s automobilkami, které se rozhodly změnit své logo. Podobně jako nedávno Peugeot nám i Renault nové provedení už bez fanfár ukázal, a to v lednu při odhalení své nové strategie. Souběžně s tím se ukázal i koncept elektrického hatchbacku, konceptu nového modelu 5, jehož příď zdobilo dvoudimenzionální logo s trochu jinou grafikou. Značka pak nově dodala, že symbolizovat má budoucí éru automobilismu. Zajímavé nicméně je, že inspiraci stejně jako Peugeot čerpala v minulosti.
Renault se konkrétně inspiroval provedením z roku 1972, které je o poznání jednodušší než logo, jež používal dosud. To nicméně může vést k většímu zmatení publika, neboť je třeba vzpomenout na Rivian, tedy novou americkou automobilku, která taktéž používá kosočtverec. Je sice pravdou, že jeho podoba je o trochu odlišnější, neboť tu máme tlustější čáry i skutečnost, že logo je tvořeno třemi trojúhelníky vždy obrácenými k sobě. Renault pak má linie tenčí, přičemž de facto jde o dva kosočtverce zasazené do sebe.
Francouzi uvádí, že v letošním roce se ještě bude střídat nové logo se starým, nicméně od toho příštího už budou používat pouze modernější emblém. S jeho výrobou již nebudou spojené takové těžkosti, očekávat tak můžeme rovněž snížení nákladů. To může být i jedním z druhotných důvodů, proč výrobci k dané rošádě přistupují hromadně, neboť nemalé investice do elektromobility je nutí šetřit ve všech ostatních ohledech. Kromě toho dvoudimenzionální provedení neovlivňuje funkčnost senzorů a radarů za ním umístěných.
Dodat pak už jen můžeme, že vůbec první logo značky pochází z roku 1900 a odkazuje hlavně na zakladatele Louise a Marcela Renaultovy. Jejich iniciály v období první světové války nahradil tank odkazující na válečnou produkci, který byl posléze zaměněn na kruh s vodorovnými čárami. S rokem 1925 je pak spojeno vůbec první užití kosočtverce, na stávající podobu však zapomeňte. Ta přišla až před devětadvaceti lety, do té doby Renault stále používal ono vodorovné značení uprostřed.
Toto pojetí bylo naposledy lehce občerstveno v roce 2013, kdy se v souladu s dobou zvětšila velikost, a vynikly ony tři dimenze. Jak jsme nicméně již naznačili, od té doby se přídě nejen francouzských vozů osazují stále větším množství senzorů asistenčních systémů. 3D pojetí přitom narušovalo funkčnost těchto prvků, a právě proto muselo ustoupit ploché novince, která navíc Renault vyjde výrobně o poznání levněji.
Renault představil nové logo již na konceptu 5 EV, nově se jím pak začíná chlubit i na dalších firemních materiálech, jako je třeba reklama na elektrické Zoe přiložená níže. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu včera 18:00
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
Nejčtenější články
- Ford na každém elektromobilu prodělává už 1,27 milionu Kč. Jen letos ho stály 86 miliard, záporná marže přesahuje 150 %
29.10.2024 - Exploze kamionu převážejícího vodík paralyzovala síť jeho čerpacích stanic v Německu, ukazuje úskalí tohoto řešení
29.10.2024 - Party Porsche v Číně skončila. Automobilka po propadu prodejů nevěří v obrat a zavírá dealerství
29.10.2024 - Někdo najel s nezničitelným kombíkem Mercedesu během pár let 817 tisíc km, vypadá pořád jako nový
29.10.2024 - Hybridizace dalšího uctívaného Porsche 911 bude hlavně dárek pro stávající majitele, poznají tzv. Ferrari efekt
29.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva