Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault dává od Dacie ruce pryč, s jejími auty nechce mít obchodně nic společného
29.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od Francouzů je to docela překvapivý krok, neboť se nezdálo, že by jejich dosavadní strategie byla neúspěšná. Do budoucna sice bude s Dacií sdílet techniku, celá auta ale už nikoli.
Když byla v roce 2004 na evropské trhy uváděna první generace Dacie Logan, nikdo netušil, že do té doby přehlížená rumunská automobilka stojí na počátku svého nejúspěšnějšího období. Mateřskému Renaultu se ale povedl husarský kousek, neboť se zcela novými vozy oslovil klientelu, jejíž finanční možnosti do té doby umožňovaly pouze koupi ojetin. Renomé značky tak rázem zamířilo vzhůru, stejně jako prodeje. A košatit se začalo rovněž portfolio.
Renault tak záhy přišel se strategií, která měla značnou logiku. Dacia byla známa především v Evropě, nikoliv však ve světě. Francouzská automobilka proto v řadě zemí, mezi něž patří třeba Brazílie, začala prodávat rumunské vozy pod svým logem. Souběžně s tím pak dorazily specifické nárazníky nebo odlišná kapota motoru, tím ale byl jakýkoliv rozdíl u konce. Svůj emblém ale Renault neopomněl spojit s „prémiovější“ cenou.
Dacie takto byly úspěšné prakticky na celém světě, za všechny kouty jmenujme Rusko, Brazílii nebo Indii, přesto je této praxi konec. Šéf marketingu francouzské automobilky Sylvain Coursimault pro deník Le Figaro uvedl, že Renault dává o Dacií ruce pryč a nový Duster je posledním modelem, u kterého byl uplatněn popsaný dvojitý přístup. Do budoucna by Renault měl užívat jen levnější komponenty a platformy vyvinuté a připravené Dacií, ovšem osazovat je začne svými vlastními vozy. Tuto praxi si ostatně již automobilka vyzkoušela v případě modelu Kaptur (sic).
Pod daným názvem se ve zmiňované Brazílii, stejně jako třeba v Rusku nebo Indii prodává specifické SUV, které užívá stejné architektury B0 jako Dacia Duster. Nicméně vzhledově je tento vůz bližší modelu Captur. Vůči němu je ovšem „rozvojový“ model delší a disponuje i vyšší světlou výškou. Francouzský originál navíc stojí na modernější platformě B jako třeba Clio.
Že se v tom začínáte trochu ztrácet? Nedivíme se, byť Coursimalt dodává, že nová strategie má vnést více jasna do nabídek obou automobilek. V případě té rumunské se přitom nezmění, i nadále bude vyvíjet a prodávat auta jako Duster, Logan či Sandero. Tyto vozy ale již nedostanou v Rusku či jihoamerických zemích logo Renaultu, místo toho je Francouzi nahradí vlastními modely, ovšem užívajícími techniku Dacie.
Kdy přesně ale na realizaci nové strategie v globálním měřítku dojde, to je nyní otázkou. Třeba nový Duster bude s logem Renaultu představen v Brazílii až na podzim na autosalonu v Sao Paulu, do prodeje pak zamíří teprve v příštím roce. Kromě toho je naplánována i modernizace modelů Logan a Sandero, které by taktéž měly být ještě k mání s francouzským emblémem po několik let.
Na druhou stranu, ještě v srpnu letošního roku bude na moskevské motor show představen nový Captur Coupé, který by již měl jet dle nové filozofie. Uvidíme tedy, kdy bude mít Renault oba stoly pečlivě uklizeny. Momentálně to ovšem vypadá, že v příštích měsících na nich bude vládnout větší chaos než za uplynulých čtrnáct let dohromady...










Renault Duster se sice již ukázal na oficiálních fotkách, v takové Brazílii ovšem zamíří do prodeje až v příštím roce. A teprve poté začne nová strategie Francouzů nabírat pevné obrysy
Zdroj: Le Figaro
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
- Mezi Superbike zatím vévodí Bulega s Ducati včera 16:09
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 2 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 8 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 9 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 11 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva