Renault Clio RS: supersporťáček detailněji

Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault Clio RS: supersporťáček detailněji

28.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Renault Clio RS: supersporťáček detailněji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renault Clio RS, při vyslovení tohoto názvu zasvěcení pokývají hlavou na znamení souhlasu. Souhlasu s tím, že se jedná o výborný hot-hatch. Bude i další iterace pokračovat držení dobytých pozic, či je dokonce posune ještě dál?

Nové Clio RS už jsme vám představili nedávno. Víme tedy, že nově budou v nabídce dvě varianty. Obě budou poháněny stejným motorem, ovšem základní rozdíl bude v podvozku a nabízené výbavě. Ta první, „Sport”, je primárně určena pro zájemce o dobře vybavený, relativně pohodlný a sportovně vypadající vůz pro každodenní použití. Druhá, příznačně pojmenovaná „Cup”, je jiný šálek kávy. Je určena pro nadšence brousící ve volných chvílích oblíbenou okresku či nějaký okruh. Omezená výbava, snížená hmotnost a přitvrzený podvozek. Osobně se mi tohle rozdělení velmi libí, vyberou si „showmani” i „Alonsové”.

O aerodynamických úpravách exteriéru inspirovaných vozem F1 jsme už psali, pojďme se tedy podívat, co nás čeká v interiéru. Základem pro dobré řízení je správný posaz v dobrých sedačkách. V Cliu RS máte na výběr hned ze dvou možností. Základní jsou bohatě dimenzované a poskytují dobré boční vedení při zachování vysoké úrovně komfortu. Sportovnější volbou jsou karbonové skořepiny značky Recaro. Součástí výbavy zvyšující pocit řízení „sporťáku” jsou kovové pedály a otáčkoměr se žlutým pozadím a optickoakustickým indikátorem vhodného okamžiku řazení.

Rozdíl mezi verzí Sport a Cup není jen v tužším podvozku, už jsme zmínili i sníženou hmotnost. V tomto případě nejde jen o to, že je Cup ochuzen o některé z luxusních prvků, ale bylo šetřeno, v tom pozitivním slova smyslu, i na akustické izolaci. Cup tedy rozhodně nebude nejvhodnějším dopravním prostředkem na zdolávání transkontinentálních tras.


Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 1 - renault_clio_rs_ofi_2009_14Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 2 - renault_clio_rs_ofi_2009_16Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 3 - renault_clio_rs_ofi_2009_15Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 4 - renault_clio_rs_ofi_2009_11Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 5 - renault_clio_rs_ofi_2009_13Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 6 - renault_clio_rs_ofi_2009_12Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 7 - renault_clio_rs_ofi_2009_05Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 8 - renault_clio_rs_ofi_2009_01Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 9 - renault_clio_rs_ofi_2009_06Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 10 - renault_clio_rs_ofi_2009_07Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 11 - renault_clio_rs_ofi_2009_08Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 12 - renault_clio_rs_ofi_2009_09Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 13 - renault_clio_rs_ofi_2009_10

Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 14 - renault_clio_rs_ofi_2009_04Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 15 - renault_clio_rs_ofi_2009_03Renault Clio RS: supersporťáček detailněji - 16 - renault_clio_rs_ofi_2009_02

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.