Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS Red Bull Racing RB7: křídla vám nedá, image ano
13.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jen pár dní před začátkem letošního šampionátu Formule 1 se Renault rozhodl přiživit na partnerství s dominující stájí Red Bull zvláštní edicí Clia RS.
Ať se vám to líbí nebo ne, současný Renault Clio už má na kahánku. Premiéra nové, v pořadí již čtvrté generace tohoto modelu proběhne letos v září v Paříži, a tak si musíme zvyknout, že všemožných zvláštních edicí majících za cíl podpořit prodeje loučícího se provedení bude přibývat. Zrovna nedávno dorazila na náš trh omezená série RS Ange et Demon, nyní je to znovu RS v provedení Red Bull Racing RB7.
Než se dostaneme k této novince, můžeme se krátce zamyslet nad tím, jestli zrovna Clio RS nějakou mimořádnou podporu na konci své životní dráhy potřebuje. Včera jsme psali o tom, že páteří nabídky nového Clia bude tříválcové podlitrové turbo 0,9 TCe a ani modelu RS se podobný posun nevyhne. Už do loňska víme, že i tento typ dostane menší turbomotor namísto dnešní dvoulitrové „atmosféry” a to je něco, čeho se nemalá skupina příznivců prostředního eReSa musí obávat.
K podpoře prodejů by tak možná stačilo, kdyby Renault otevřeně řekl, že současné Clio RS je tím posledním, ve kterém s objevuje motor, který jej do značné míry definuje. Určitě by se našlo dost dnešních majitelů, kteří by si dvoulitrové mini od Renault Sportu běželi koupit „do foroty”, neboť i kdyby se automobilka přetrhla vedví, tak „správný” motor v podobě jakéhokoli menšího turba pro Clio RS prostě nevyvine. Ostatně si sami můžete v našem nedávném test Clia RS Gordini přečíst, proč je současný motor tak zajímavý.
Dnes ale nemusíme řešit co bude, až tady nebude, neboť teď tu je a Renault dělá všechno proto, aby to dal najevo. Nejnovějším projevem této snahy je edice nazvaná Clio RS Red Bull Racing RB7. Asi není náhodou, že jí automobilka vytáhla tři dny před začátkem nové sezóny Formule 1, neboť právě po jednom ze špičkových týmů, kterému Renault dodává své motory (a s nímž loni vyhrál titul mezi konstruktéry), je pojmenována.
Přítomnost Rudého Býka v názvu může napovídat, že vozu pořádně narostla křídla, ale nic takového se nestalo. Po technické stránce je totiž Clio RS „RBR” nedotčeno a jeho kouzlo pramení z již zmíněného dvoulitrového čtyřválce s atmosférickým plněním, který kolům přední osy dodává plných 149 kW (203 koní) výkonu. Ten dokáže se stále docela malým a lehkým vozem slušně zacvičit, když jej zrychlí na stovku za 6,9 sekundy a vytáhne ho až k 225 km/h. To ale není nic nového.
Spásou této edice je odlišný vzhled, který zvenčí definuje černý lak Profond s menšími prvky oděnými do žluté Sirius. Na střeše najdeme černo-šedý šachovnicový motiv, dokola kolem pár nálepek s logem Red Bullu a nakonec i černě lakovaná 18" kola Interlagos obutá do „profláklých” pneumatik Bridgestone RE050A.
Pár drobných odlišností najdeme i uvnitř, kde se nachází sportovní sedadla Recaro a volant, obojí s barevným motivem jako na zevnějšku, dále označení pořadového čísla vozu z této edice nebo takzvaný R.S. Monitor, který v reálném čase ukazuje především informace spojené s aktuální dynamikou vozu. Standardní výbavy je ale pochopitelně více, zahrnuje třeba i automatickou klimatizaci nebo různé audio- a komunikační systémy.
Pokud na to všechno říkáte „ano”, máme pro vás krom pochopení ještě tři zprávy: vůz bude v prodeji od 14. března, za cenu od 27 900 Eur (skoro 700 tisíc Kč) a ne všude. Krom skoro nutné Francie (protože Renault) bude k mání už jen ve Švýcarsku (protože Švýcarsko, tam si podobná auta kupují rádi), ve Španělsku (protože Alonso - Renaulty spojené s F1 tam mají stále v oblině), v Belgii (bůh ví proč, snad kvůli Spa... nebo Bruselu?) a v Rakousku. Zde je důvod zřejmý - zde sídlí Red Bull a tam si jej také budete moci nejsnáze pořídit. Přesnou rakouskou cenu ale zatím neznáme.






Tenhle Red Bull vám křídla nedá, nakonec s ním ale budete létat o dost více než s plechovkou energetického nápoje v žaludku...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
před 48 minutamiNová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 2 hodinamiMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 3 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 5 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva