Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2013: nové RS v detailech, nabídne i falešný zvuk motoru
15.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Clio RS se mění z analogové na digitální hračku. Předchůdce překoná třeba škálou zvuků - na přání může znít jako stará Alpine, Gordini nebo GT-R.
Nová generace Renaultu Clio RS se vůči svému předchůdci docela radikálně vymezila. Rozměry i hmotností vychází přibližně nastejno, místo tradičního atmosférického motoru spojeného s manuální převodovkou však novinka dostala přeplňovanou šestnáctistovku a (co zaráží poněkud více) pouze šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC, bez možnosti mít klasický manuál.
Jak se tyto změny podepíšou na celkovém charakteru vozu, zjistíme až za volantem, do té doby vám můžeme nabídnout alespoň podrobnější technická data, která v době pařížské premiéry nebyla dostupná - Renault se původně pochlubil pouze výkonem 200 koní a nejvyšším točivým momentem 240 newtonmetů.
Čím začít? Třeba hmotností, kterou se podařilo zredukovat o 36 kilogramů, z 1 240 na 1 204 kg. Díky tomu a rychle řadícímu automatu se systémem kontroly rozjezdu je nové Clio RS schopné akcelerovat na 100 km/h za 6,7 sekundy, tedy o dvě desetiny vteřiny svižněji ve srovnání s minulou generací. Maximální rychlost se zvýšila z 225 na 230 km/h.
Malý rychlý Renault opět nabídne možnost vybrat si jedno ze dvou nastavení podvozku. Standardem je verze Sport, která oproti předchůdci dostala o deset procent tužší pružiny, větší brzdy a elektronickou náhražku samosvorného diferenciálu, omezující prokluz kol zásahy ESP. Provedení Cup má o tři milimetry sníženou světlou výšku o dalších patnáct procent pevnější odpružení, osmnáctipalcová kola a rychlejší převod řízení.
Výběhové Clio RS bylo považováno za jeden z nejlépe ovladatelných ostrých hatchbacků na trhu a už proto lze předpokládat, že stejné ambice bude mít i jeho nástupce. O patřičné jízdní vlastnosti se mají kromě jiného postarat také dvoustupňově stavitelné tlumiče měnící svou odezvu podle intenzity a stupně komprese.
Bez ohledu na výbavu bude mít každý řidič k dispozici systém nazvaný RS Drive Control, který upravuje odezvu motoru a rychlost řazení do jednoho ze tří dostupných režimů - Normal, Sport anebo Race. Clio od Renautsportu bude mít rovněž systém R-Link, což je v podstatě zjednodušená verze telemetrie, snímající parametry motoru či nabízející měření času na kolo. Poněkud méně smyslu dává elektronický akustický generátor RS Sound Pipe, napodobující zvuk motoru klasické Alpine A110, Renaultu R8 Gordini nebo dokonce Nissanu GT-R R35.
Nové ostré Clio se bude vyrábět v hlavní centrále Renautsportu v Dieppe, přičemž k mání má být pět odstínů laku karoserie. Ceny pro jednotlivé státy EU si jistě každý importér nasadí zvlášť, budou se ale odvíjet od francouzské cenovky, začínající na 24 990 Eur. V přepočtu jde o 635 tisíc, což je o 10 tisíc korun více, než jste dali za odcházející model.








Vůz se na stovku dostane o 0,2 sekundy dříve a je o 5 km/h rychlejší než předchůdce
Zdroj: Autoexpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 2 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva