Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 200: superostré mini je na světě
4.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Renault nám v nejbližší době naservíruje několik ostrých hatchbacků a jedním z nich bude Clio RS 200. V nabídce budou dvě verze, RS a RS Cup. První pro normální použití, druhá pro vyznavače jízdy po okruhu.
Ostré verze supermini od Renaultu mají dlouhou tradici. Vzpomeňme alespoň Renault 5 Turbo či právě zatím posledního zástupce, Clio RS 197. Ten si pro své vlastnosti získal poměrně vysokou popularitu a za 8 let se ho prodalo přes 70 000 kusů. Slušný výkon, uvážíme-li, o jakém autě je řeč. Na tuto cestu se bude snažit navázat i další pokračovatel, Clio RS 200. K dostání bude ve dvou specifikacích, RS a RS Cup.
Obě bude pohánět vysokootáčkový, atmosféricky plněný agregát o objemu 2,0 l a výkonu rovných 200 koní v 7100 ot./min. Maximum točivého momentu 215 N.m je k dispozici o něco málo dřív než u předchůdce, tj. v 5400 ot./min. K dosažení co nejvyššího zrychlení byly zkráceny první tři rychlosti šestistupňového manuálu.
Clio RS 200 dostalo na tuto třídu pokročilé aerodynamické úpravy. Přední spoiler v kombinaci s výdechy za předními koly snižují aerodynamický odpor, funkční zadní difuzér zase zvyšuje přítlak na zadní nápravu.
Zajímavé jsou i úpravy podvozku. Ve srovnání se standardním Cliem má RS širší rozchod, 48 mm vepředu, 50 mm vzadu, a o 10 mm delší rozvor. Také dostalo dvojčinné tlumiče a tužší stabilizátory. Ten zadní je dokonce o 25 % tužší, takže lze očekávat daleko menší náklony v zatáčkách. Standardní výbavou jsou 17" kola s pneu 215/45 R17
Verze Clio RS 200 Cup je mířená spíše na okruhové potěšení. Ve srovnání s RS je 36 kg lehčí také je o dalších 7 mm blíže silnici. Další snížení hmotnosti zajisté přinese i menší množství výbavy montované do těchto aut. Dostalo také o 7,5 % ostřejší převod řízení.
Osobně se velmi těším na první setkání s jedním z těchto francouzkých ďáblíků. Ostrá supermini byla vždy mou krevní skupinou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie