Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Gordini: ostrý vzhled i pro „tupá” Clia
20.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že jsme v názvu článku zapomněli na písmena RS? Kdeže, nejnovějším předmětem „gordinizace” Renaultů se stalo docela obyčejné Clio.
Už když jsme kdysi psali o Twingu RS Gordini a Cliu RS Gordini, nebyli jsme zrovna nadšení z toho, že jméno slavného úpravce závodních strojů dostaly jen přebarvené vozy Renault Sportu. Ale budiž, Renaulty s písmeny RS v názvu jsou dostatečně dobré na to, aby si toto jméno zasloužily i bez dalších úprav. Když se ale později objevily zcela standardní modely Wind Gordini a Twingo Gordini v modro-bílém hávu, z nichž druhý jmenovaný skrývá pod kapotou i naftový motor, bylo to zklamání.
A jinak nelze hovořit ani o nejnovějším Renaultu Gordini, který je založen na docela obyčejném Cliu. Jakkoli chápeme, že sportovně vyhlížející vůz „neobtěžující” řidiče nebo řidičku skutečně sportovním naladěním bude pro řadu zákazníků atraktivní, máme za to, že některá označení není dobré zaprodávat komerčním zájmům. Gordini není jen forma, je to obsah, je to automobilové umění založené na funkčních vlastnostech a nikoli modrém laku a mělo by tomu tak zůstat. Ale co naplat, v dnešní době respekt k takovým hodnotám velkou váhu nemá.
Podle automobilky je Clio Gordini stvořeno pro ty, kteří „nemají touhu vlastnit příliš sportovní vůz” a podle toho také vypadá. Založeno je na Cliu ve verzi GT, kterému přidává notoricky známý modrý lak s bílými doplňky, výraznější oplastování, dvojitou koncovku výfuku a 16" kola z lehkých slitin. Uvnitř najdeme sedadla, volant, řadičku ve dvoubarevném provedení, hliníkové nášlapy pedálů a několik doplňujících prvků výbavy - mj. navigaci TomTom, velurové koberečky nebo automatickou klimatizaci.
Pod kapotu si budete moci zvolit jeden ze dvou motorů: atmosféricky plněný benzin 1,6 s výkonem až 94 kW (128 koní), nebo turbodiesel 1,5 dCi s nejvýše 77 kW (105 koní). Jejich výkon je jak sami vidíte stejný jako v případě dosud dostupné verze GT, nezměněná je i dynamika.
Pokud by se vám takto pojaté Clio zalíbilo, můžete si jej pořídit zatím jen ve Francii za cenu od 18 450 Eur (cca 450 tisíc Kč). Nepochybujeme ale o tom, že bude časem k mání i na dalších trzích, včetně toho našeho.










Renault Clio Gordini
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07