Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Estate 2013: nové francouzské kombi dostalo anglické jméno
27.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Oproti hatchbacku Clio pořádně narostlo, ale pouze za zadní nápravou. Nabízí rovnou podlahu, 430 litrů v zavazadelníku a tři motory.
Modely kombi jsou dnes plné překvapení. Zatímco Mazda 6 Wagon takřka šokovala rozvorem kratším, než je tomu u sedanu, Renault pro změnu praktičtější verzi nového Clia odhalil až několik hodin poté, co odprezentoval hatchback a verzi RS. Pomalu se tak zpočátku zdálo, že kombík na autosalon nedorazí. Nakonec však francouzská značka zaválela, když při strhnutí plachty oznámila, že vůz půjde do prodeje již v prvním čtvrtletí příštího roku. Ovšem jen na vybrané trhy, mezi které by Česká republika měla spadat.
Zajímavé také je, že oficiálně se novinka jmenuje Clio Estate a už ne Grandtour. Francouzi jsou totiž největší patrioti na světě a k používání anglicismů mají velký odpor. Estate je navíc sice nejvýmluvnější výraz, přímo v názvech modelů jej ale vídáme poměrně zřídka. Snad největším paradoxem pak je, že Velká Británie jakožto anglicky mluvící země zrovna tento kombík do prodeje nedostane.
My ovšem můžeme očekávat příjezd modelu, který s hatchbackem sdílí stejný rozvor, zadní převis má ale protažený na 824 mm (což délku vozu natáhlo na 4 262 mm). Díky tomu se objem zavazadlového prostoru zvýšil na 443 litrů. Ve srovnání s menším Cliem se jedná o více než stočtyřicetilitrový nárůst, přičemž počítat můžete po sklopení opěradel zadních sedadel se zcela rovnou podlahou.
V motorovém prostoru by pak měly své místo nalézt ty samé pohonné jednotky, jakými disponuje i hatchback. To znamená tříválec o objemu 0,9 l a výkonu 90 koní, který disponuje systémem start/stop a technologiemi vyvinutými týmem formule 1. Překvapit by tak neměla pro hatchback ohlášená spotřeba 4,3 l/100 km, která u kombíku poskočí jen minimálně.
To samé se týká turbodieselu 1,5 dCi, který je naladěn na stejný výkon, v průměru však spotřebuje jen 3,2 l/100 km. Samozřejmě v laboratorních podmínkách. Vrcholem řady se pak stane nový 1,2litrový čtyřválec naladěný na 120 koní a 190 Nm točivého momentu, který by oproti předchozímu 1,6litrovému motoru s automatickou převodovkou měl vykazovat o 33 % nižší spotřebu.
Což samozřejmě nemůžeme zpochybnit, zvláště pokud novinka bude používat manuál s delším zpřevodováním. Tyto údaje však již Renault nezveřejnil, stejně jako je otázkou verze Renaulsportu používající 1,6litrový motor s přeplňováním vyladěný na 200 koní. Již za pár týdnů bychom ale mohli vědět více.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Nárůst Renaultu Clio Estate oproti hatchbacku byl na autosalonu patrný hlavně při pohledu z boku, kdy se zdálo, že značka stoprocentně zvětšila i rozvor
Praktičtější verze nového Renaultu Clio nabídne v zavazadlovém prostoru objem 443 litrů, přičemž do prodeje zamíří na počátku příštího roku pod anglicky znějícím názvem Estate.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva