Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio Estate 2013 míří do prodeje, máme nové fotky i detaily
15.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské kombi zvenčí sází na dramatickou stylizaci. Uvnitř nabízí velkorysou kapacitu zavazadelníku, pod kapotou pak úsporné motory.
Již zhruba za měsíc odstartuje ve Francii prodej nového Renaultu Clio Estate. Automobilka tak aktuálně představila novou sadu fotek, s níž přicházejí i nová data, která se přitom netýkají jen motorů, ale hlavně zcela protilehlé oblasti. Tedy zavazadlového prostoru, který oproti hatchbacku o poznání narostl. Renault totiž protáhl zadní převis (a s ním i délku vozu na 4 267 mm), díky čemuž zavazadelník nabobtnal z 300 na 443 l (85 litrů z této kapacity se nachází pod dvojitým krytem). Pokud navíc sklopíte zadní dělená opěradla, máte k dispozici 1 380 l. Podlaha přitom zůstává zcela rovná.
V rámci motorového prostoru se prozatím počítá jen se třemi pohonnými jednotkami. V případě benzinových agregátů je základem přeplňovaný tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní, s nímž by měla být spojena spotřeba 4,5 l/100 km. Jak jsme si však řekli již během testu pětidveřového hatchbacku, dané hodnoty lze dosáhnout jen s velkým sebezapřením v laboratorních podmínkách. Rozhodně však s tak nízkou žíznivostí nepočítejte, pokud Clio Estate (do ČR možná vůz dorazí jako Grandtour nebo Kombi) naložíte až po střechu.
Dalším motorem v řadě je pak nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TCe, jehož 120 koní bude na přední kola přenášet dvouspojková automatická převodovka EDC. Ta by v budoucnu měla být k mání i pro zatím jediný nabízený turbodiesel, motor 1,5 dCi naladěný na 90 koní. Aktuálně si však milovníka nafty můžete pořídit pouze s manuálem, s nímž dosahuje spotřeby 3,2 l/100 km. I když i zde bude realita zřejmě o trochu vyšší, a to i přes přítomnost standardního systému start/stop.
V rámci výbavy se pak očekává kopírování nabídky hatchbacku. Což znamená tři úrovně (Authentique, Expression a Dynamique), otázkou je ale cenová politika. Nedávno uvedený model Fluence totiž dorazil hned se třemi cenami, zatímco u hatchbacku aktuálně evidujeme pouze jedinou sumu za daný motor a výbavu. Dá se ale předpokládat, že do konce března Renault vše upřesní.







































Nový Renault Clio Estate nabízí zvenčí dramatický design, uvnitř pak kapacitu zavazadelníku až 1 380 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 33 minutamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 2 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 5 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle