Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio 2012: nová generace oficiálně, detailně
3.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Komerčně nejdůležitější novinka letošního roku je konečně na světě. Staví na downsizingu a pouze pětidveřové karoserii.
Renault dnes oficiálně, ještě před veřejným debutem na podzimním pařížském autosalonu, představil nové Clio. Po včerejším úniku „tovární“ fotky se překvapení s definitivní platností nekoná, nicméně automobilka má pro nás celou sadu fotek, včetně nejdůležitějších technických detailů, a tak se na ně pojďme podívat.
Čtvrtá generace Clia navržená Laurensem van den Ackerem, nejvyšším šéfem designového oddělení, je dlouhá 4,06 metru a je tedy o tři a půl centimetru delší než jeho předchůdce. S výškou šli návrháři naopak dolů o 45 mm a vůz měří 1,45 metru. Zvětšila se také šířka, i když pouze o 24 mm, na celkových 1,73 metru. O optické prodloužení auta se dále postarají černé sloupky B, které se společně s výraznou přídí po vzoru konceptu DeZir a ukrytými klikami zadního páru dveří postarají o nejvýraznější stylistické poznávací prvky auta.
Ačkoli ze záběru nelze vyvozovat definitivní závěry, máme za to, že Renault bude chtít zacílit nové Clio na zákazníky hledající nejen praktičnost, ale také poněkud více luxusu. Svědčí o tom docela pohledná středová konzola v pianové černi doplněná velkým sedmipalcovým displejem navigačního systému Carminat TomTom s rozhraním R-Link a minimalizovaným ovládáním klimatizace. Také sedačky, chromované kliky dveří nebo multifunkční volant vypadají na relativně obyčejný hatchback docela hodnotně. Zákazníci navíc budou mít možnost vybrat si ze čtyř barevných schémat kabiny, ačkoli zrcadlení světlé palubní desky v předním okně může být kontraproduktivní.
Kolegové v Británii mají v tuto chvíli jako jedni z mála také ceny nového Clia a vesměs konstatují, že jsou nastaveny tak, aby Renault nadělal co nejvíce problémů domácímu rivalovi Peugeotu 208.
Jak vypadají motorizace? Odpůrci dowsizingu z nich asi radost mít nebudou. Benzínovým základem se stane turbodmychadlem přeplňovaný tříválec „New Energy TCe“ o objemu 0,9 litru. Nabízí maximální výkon 90 koní při 5 000 otáčkách za minutu a 135 newtonmetrů při 2 500 ot./min. Renault slibuje průměrnou spotřebu jen 4,3 l/100 km.
V roli prozatím nejvýkonnější zážehové jednotky bude dvanáctistovka s turbodmychadlem řady TCe s výkonem 120 koní a nejvyšším točivým momentem 190 newtonmetrů při 1 750 ot./min. Francouzi dynamické parametry neuvádí, motor je totiž momentálně ve stádiu homologace, nicméně upozorňují, že tento čtyřválec bude spřažen se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC.
Dieselové jednotky bude zastupovat notoricky známý agregát 1,5 dCi s výkonem 90 koní při 4 000 ot./min. a točivým momentem 220 newtonmetrů od 1 750 ot./min. V kombinaci se systémem stop-start by mělo takto vybavené Clio jezdit jen za 3,2 l/100 km.
Při uvedení Clia na trh bude vůz nabízen v jednom z osmi laků, což se ale časem patrně změní a Renault paletu barev dále rozšíří. To samé ovšem nelze říci o karosářských variantách. Francouzi tvrdí, že jiné než pětidveřové Clio čtvrté generace se na trhu neobjeví.
Jak jsme již zmínili, veřejná premiéra čeká nový Renault na domácím autosalonu v Paříži, do prodeje by se měl dostat hned poté. Pro nás relevantní ceny, snad i ty české, bychom tak mohli znát ještě v průběhu léta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Renaultu Clio 2012
Renault tvrdí, že nové Clio zůstane pouze u pětidveřové karoserie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva