Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur: SUV na bázi Clia je venku oficiálně, bude prý nejúspornější na trhu
11.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská obdoba Nissanu Juke má být nejúspornějším vozem ve své třídě. Zákazníkům chce zároveň nabídnout rozsáhlou individualizaci.
O plánovaném vstupu Renaultu do segmentu kompaktních crossoverů víme již delší dobu. Prozatím jsme však chystaný model Captur mohli spatřit jen ve formě uniklých náčrtků nebo nicneříkajícího snímku přídě. Nyní, jen pár dní před zahájením severoamerického autosalonu nám jej ovšem francouzská značka ukázala v plné parádě. V Detroitu však Captur debutovat nebude, jeho živá premiéra je totiž stanovena až na březnovou Ženevu.
I díky tomu Renault nezveřejnil plná technická data. Víme tedy pouze tolik, že o pohon modelu se budou starat stejné motory, jaké užívá i čtvrtá generace hatchbacku Clio. S ohledem na shodnou platformu a jen lehce nabobtnalý vzhled by tak neměla překvapit normovaná spotřeba, která pro diesel 1,5 dCi činí 4,1 l/100 km. Tedy jen o dvě desetinky více než v Cliu a nejméně ve své třídě.
Realita bude zřejmě jiná, o tom nás ale dozajista přesvědčí produkční verze, která se na trh dostane někdy v druhém čtvrtletí letošního roku za cenu okolo 375 000 Kč. To však bude pouhý základ, neboť Renault chystá pro model Captur rozsáhlou individualizaci. Sáhnout tak budete moci po kontrastně lakované střeše nebo multimediálním zařízení R-Link s dotykovým displejem.
Již ve standardu by francouzská novinka měla nabídnout bohatou výbavu, ve které nechybí bezklíčový vstup a startování, asistent rozjezdu do kopce nebo parkovací senzory. Podle automobilky navíc Captur překvapí velkým vnitřním prostorem, o což se má postarat protažení délky oproti Renaultu Clio z 3 986 mm na 4 135 mm. Rozvor ale zůstane stejný.
Kromě toho ovšem vůz má být „výrazně sportovnější” než Nissan Juke, který je hlavním konkurentem. Těžko říci, co si pod tím máme představit, výsledek souboje těchto rivalů ale bude tak jako tak záležet hlavně na subjektivních dojmech zákazníků.
Oproti původnímu konceptu dostal produkční Renault Captur dvojici dveří navíc. Přesto se tváří sportovněji než Nissan Juke, který je jeho hlavním konkurentem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 8 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva