Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur Helly Hansen: lepší trakce s Extended Grip a upravený vzhled
5.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská předokolka dostala technologii zlepšující trakci i mimo asfalt. Kromě toho se chlubí zkrášleným vizuálem a rozšířenou standardní výbavou.
Kompaktní SUV a crossovery jsou v poslední době jednou z neochvějných jistot, jak prodávat co největší počet nových automobilů. Důraz je přitom kladen hlavně na jejich vzhled, nikoliv na skutečné schopnosti, prostor v interiéru či dokonce cenu. Pro prémiové automobilky tedy platí, že čím dražší daná kreace je, tím více dané značce vydělá. Z tohoto velmi tučného koláče si ovšem chtějí ukousnout i ostatní výrobci, zejména pak ti francouzští.
O úspěchu standardních verzí Peugeotu 2008 a Renaultu Captur jsme již psali. Krátce poté však značka se lvem ve znaku prohlásila, že chystá také ostřejší verzi. Nyní se svou troškou do mlýna přichází i druhá zmiňovaná automobilka, která se kvůli nejnovější limitované edici dala do holportu s norskou oděvní značkou Helly Hansen (založenou již v roce 1877, pokud by vás to zajímalo). Ocenit přitom můžeme, že kromě vizuálu se obě firmy kupodivu zaměřily i na mechaniku.
Vůbec poprvé je tak možné model Captur objednat se systémem Extended Grip, jež vylepšuje trakci i na hůře sjízdném povrchu. Řidič má přitom k dispozici otočný ovladač na středové konzoli, jímž volí jeden ze tří režimů (Road, Loose Ground a Expert). První z nich je přitom určen pro pevný asfalt, ovšem pokrytý ledem, sněhem či deštěm. S dalšími dvěma pak můžete do terénu, po překročení rychlosti 40 km/h ovšem dochází k jejich automatickému přepnutí na režim Road.
Součástí této výbavy jsou také specifické pneumatiky M+S (Mud and Snow), které doplňují 17palcové černé ráfky s diamantovým efektem. Tím ovšem mechanické změny končí, po stránce pohonných jednotek totiž již vše odpovídá standardu. Sáhnout tak můžete po motorech Energy TCe90 a TCe120, které jsou spřaženy s automatem EDC, nebo dieselu Energy dCi90, u kterého je možné kromě automatické převodovky zvolit rovněž manuál.
Po stránce vizuální je pak speciální edice k mání v pěti odstínech, jež může doplnit střecha lakovaná buď stejnou barvou, nebo kontrastní bílou či černou. Mimo to pak nechybí ani speciální plaketky HH či ochranné pláty vpředu i vzadu vyvedené v platinově šedé, zatímco uvnitř se objevilo speciální kožené čalounění a rozšířená výbava, jež zahrnuje multimediální systém R-Link, klimatizaci či vyhřívaná sedadla.
Objednávky budou dealeři Renaultu přijímat od června, první vozy by pak k zákazníkům měly zamířit v září. Ceny jsou ovšem momentálně neznámé, neboť s jejich oznámením se počítá až při zahájení prodeje. Žádnou láci ovšem nečekejte, neboť Captur je momentálně v kurzu, a Francouzi tak budou chtít tuto zlatou žílu vytěžit do posledního zrníčka...



























Renault Captur by v úpravě Helly Hansen mohl být trefou do černého. Kromě hezčího vizuálu totiž přiváží také systém Extended Grip zlepšující trakci při zhoršených jízdních podmínkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva