Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault 5 se prý vrátí, zařadí se mezi Twingo a Clio
12.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské mini chce být levné a extrémně úsporné a v kabině nabídnout špičkovou techniku. Zatím však není jisté, zda skutečně vznikne.
Pokud se zadíváte na nabídku francouzské automobilky, pak v ní asi sotva najdete mezery, které by bylo potřeba zaplnit novými modely. Renault si ovšem myslí, že mezi hatchbacky Twingo a Clio zeje propast abnormálních rozměrů. To možná na první pohled není patrné, jakmile však vytáhneme z kapsy metr, jsou rozdíly již zřetelné. Délka prvního totiž činí 3 590 milimetrů, zatímco u druhého naměříme 4 062 mm. Máme tu tedy prostor více než čtyřiceti centimetrů, ve kterém se mohou odehrát nemalé věci.
Není proto divu, že Francouzi plánují příchod novinky, která by se stala duchovním nástupcem legendárního Renaultu 5. Nezůstává přitom pouze u řečí, na světě je totiž již první prototyp. Ten sice ve stávající formě nebude představen na žádném světovém autosalonu, kolegům z britského AutoExpressu však bylo umožněno nahlédnout pod roušku tajemství. Proto tu máme exkluzivní neoficiální ilustrace, jež by vzhled městského mini měly věrohodně vykreslovat.
Patrný je tedy nejen dvoubarevný lak, ale především velmi krátké převisy, jež byly doménou originálu. Zatmavením všech sloupků pak vznikl dojem plovoucí střechy, zatímco vpředu najdeme nepříliš agresivní čelní masku a vzadu střešní spoiler či vzhůru výklopné víko zavazadlového prostoru. Ve vyšších výbavách nebudou chybět ani litá kola, základ si ovšem bude muset vystačit s plecháči a ozdobnými poklicemi.
Spíše než na exteriér byl ale důraz při vývoji kladen na interiér. Důvodem je ten fakt, že čtyřicítka techniků, inženýrů a designérů použila novou nízkonákladovou platformu „A-entry“, se kterou jsou spojeny pouze maloobjemové pohonné jednotky. Ty jsou shodné hlavně s modelem Twingo, uspořené náklady tak mohly být použity na kabinu, jež u prototypu nabízí plejádu špičkové techniky.
Patrné je to zejména na palubní desce, ze které se víceméně stal jeden velký digitální displej. Rozdělen je na čtyři jednotlivé obrazovky, kdy první najdeme vlevo od volantu a druhou přímo před řidičem, kde supluje přístrojový štít. Další dvojice měřící 15,9 palce zabírá střed a prostor před spolujezdcem, přičemž je navzájem interaktivní. K aktivaci té či oné funkce tak může dojít kdekoliv na „pracovní ploše“.
Mimo to je možné k ovládání použít také separátní tablet, jehož primární funkcí je zábava zadních cestujících. Systém je navíc kompatibilní s technologiemi Apple CarPlay a Android Auto, přičemž podle inženýra Solena Kerlerouxe bychom během příštích dvou tří let měli spatřit produkční verzi tohoto multimédia. Je však sporné, zda se ihned objeví zrovna na jednom z nejmenších modelů v nabídce.
S čím ovšem v sérii rozhodně nemáme počítat, jsou dřevěné výplně dveří a bambusové vsuvky, které navyšují tuhost vozu. Zároveň se starají o snížení hmotnosti, která má u základního litrového tříválce činit pouhých 830 kg. Renault přitom dodává, že tato kombinace by měla emitovat méně než 100 gramů CO2. U plug-in hybridu pak dokonce emise poklesnou na 45 g/km a spotřeba na 2,1 l/100 km.
Že jde o údaj, který nemá s realitou moc společného, asi nemusíme dodávat. A to i přes nízkou hmotnost samotného automobilu. Tímto nešvarem se ale dnes nebudeme zabývat, místo toho jen dodáme, že Renault hodlá zmíněný koncept zvaný Value Up ukázat vybrané veřejnosti. A právě na základě jejích komentářů by měla vzniknout produkční verze.
Nástupce Renaultu 5 již existuje ve formě interního prototypu, na jehož základě vznikly tyto neoficiální ilustrace
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie