Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rovery pro rok 2015: novinky vede head-up displej a terénní tempomat
5.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Vylepšení sestávají z nižší spotřeby a vyššího výkonu, head-up displeje a systému All-Terrain Progress Control pro jízdu v terénu.
Evropské verze Range Roveru a Range Roveru Sport dostanou pro rok 2015 několik vylepšení. Skoro samozřejmostí je vyšší výkon a papírově nižší spotřeba některých motorů, novinky se však týkají i interiéru a jízdy v terénu. Právě tam míří systém ATPC, All-Terrain Progress Control, tedy de facto terénní tempomat, zmíněný v nadpise.
Samozřejmě to je ale systém mnohem složitější, než obyčejný tempomat pro jízdu po silnici. Land Rover o něm říká, že řidiči ulehčuje práci, zejména není-li řidič v jízdě terénem moc zkušený. Schopnosti Range Roveru a Range Roveru Sport mimo asfalt jsou totiž na velké a luxusní SUV až překvapivě dobré a ATPC je pomáhá beze zbytku využít.
Funguje tak, že nastavíte rychlost od 1,6 do 30 km/h a vůz ji udržuje. Na všech površích a za všech podmínek, při prudkém stoupání, klesání, zkrátka kdykoliv - a vy se soustředíte jen na volbu co nejlepší stopy, pedálů se nemusíte vůbec dotknout. K mání bude u dieselu TDV6 a benzínů SCV6 a V8 s kompresorem, a to v kombinaci s redukční převodovkou a systémem Terrain Response II.
Vylepšení pod kapotou se dotklo motorů TDV6, SDV6 a SCV6. Slabší diesel TDV6 má nově jen jedno turbodmychadlo místo dvou, dvoustupňové olejové čerpadlo a nové vstřikovací trysky a nabídne 258 koní a 600 Nm. Výkon tu zůstává stejný, spotřeba se ale u Range Roveru snížila o 8,5 procenta a u RR Sport o 5,7 %.
Pod kapotou Range Roveru Sport SDV6 - „standardního” Range s tímto motorem se to patrně netýká - přibylo 14 koní a 100 Nm na výsledných 306 koní a 700 Nm. Spotřeba se údajně snížila o 7 % na rovných sedm litrů nafty na 100 km - samozřejmě podle normy, realita bude někde jinde. Tomuto motoru dvě turbodmychadla zůstala.
Kompresorový benzínový třílitr SCV6 také dostal drobné úpravy jako například vylepšený termostat, laserem vrtané vstřikovače nebo odlišné vedení rozvodového řetězu, jeho výkon ale zůstal na 340 koních a 450 Nm. Spotřeba se však údajně snížila o 1,9 % - což pochybujeme, že v reálném provozu bude rozeznatelné, ale v normovaném testu to srazí pár gramů CO2, takže proč ne. Osmiválce nedoznaly žádných změn.
Řidičovo pracoviště také může nově být vybaveno head-up displejem, který zobrazí rychlost, zařazený rychlostní stupeň, navolenou rychlost na tempomatu, instrukce navigace a také výstup systému rozpoznávání dopravních značek. A zvenčí můžete mít obě verze Range Roveru v nové barvě Yolong White a RR Sport také v šedobéžové Kaikoura Stone.
České ceny Range Roveru a Range Roveru Sport 2015
Range Rover 3,0 TDV6: 2 597 507 Kč
Range Rover 3,0 SDV6 Hybrid: 3 517 591 Kč
Range Rover 4,4 SDV8: 3 127 003 Kč
Range Rover 5,0 V8 Supercharged: 3 304 873 Kč
Range Rover Sport 3,0 TDV6: 1 696 420 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6: 2 012 472 Kč
Range Rover Sport 3,0 SDV6 Hybrid: 2 451 339 Kč
Range Rover Sport 4,4 SDV8: 2 349 820 Kč
Range Rover Sport 5,0 V8 Supercharged: 2 514 017 Kč
Head-up displej pomůže ve městě i na dálnici, ATPC zase v terénu
Funkci ATPC vysvětluje i video
Vnější vzhled Range Roveru Sport se pro rok 2015 nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva