Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Velar do posledního šroubku. Známe techniku, dynamiku i první cenu
2.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka je oficiálně venku a k mání je i v České republice. Zatím maximálně s 380 k, kabinou pro pět a zavazadelníkem s 1 731 l.
Nový Range Rover Velar jsme si do značné míry mohli představit již včera, kdy na světlo světa unikly první oficiální snímky. Těch máme nyní k dispozici celou sadu, posloužit můžeme také podrobnými informacemi. A utajena nezůstala ani první česká cena, která včetně daně z přidané hodnoty činí 1 559 569 Kč. Velar se tak skutečně zařadil přesně mezi modely Evoque a Sport, kde britská automobilka viděla bílé místo.
Jak jsme uvedli již včera, novinka je agresivně stylizovaná. Dynamický vzhled je patrný zejména v přední části, kde najdeme kapotu motoru s ventilačními otvory, úzké plnohodnotné LEDkové světlomety či vstupy vzduchu v předním nárazníku doplněné několika příčnými lamelami. Vše pak vzadu vyvažuje výraznější převis či dvě chromované koncovky výfuku integrované do nárazníku. Máme tu také výrazný střešní spoiler.
Zákazníci si dále mohou vybrat mezi střechou v barvě karoserie či kontrastním odstínu Narvik Black. Nabízeno bude i pevné nebo posuvné panoramatické střešní okno, v případě litých kol lze sáhnout až po 22palcové velikosti. Upozornit musíme rovněž na zapuštěné kliky dveří, které jsou u Range Roveru použity poprvé. Mají diodové podsvícení a vysunout je lze odemčením vozu či nenápadným tlačítkem přímo na klice.
Již zmiňované LEDky jsou součástí standardní výbavy, přičemž zákazníci mohou volit ze čtyř různých designů. Vrcholem jsou přitom matricové diody, které prodlužují dosah dálkových světel až na 550 metrů. Zároveň umožňují optimální rozložení světla a dovolují tak použití dálkových světel bez oslnění protijedoucích či vpředu jedoucích řidičů. LEDky pak najdeme i vzadu, kde jim společnost dělají mlhovky viditelné i z boku.
Stejně jako lze vybírat mezi grafikou světel, můžete volit také z několika variací karoserie. Kupříkladu verze R-Dynamic má snížený přední nárazník s výraznějšími vstupy vzduchu pro lepší chlazení. Mimo to můžete pro exteriér zvolit jednu ze třinácti barev, včetně saténového odstínu Flux Silver, který je určen pro úvodní edici First Edition. Ta bude v nabídce Range Roveru figurovat pouze první rok.
U venkovních rozměrů vidíme délku 4 803 milimetrů, šířku 2 032 mm a výšku 1 665 mm. Rozvor je 2 874 mm, díky čemuž se Velar usadil mezi modely Evoque (2 660 mm) a Sport (2 923 mm) nejen cenově. Tím se dostáváme k interiéru, který navzdory zmiňovanému zadnímu převisu nenabízí sedm sedadel. Místo toho favorizuje zavazadelník, jehož objem se pohybuje od 673 do 1 731 litrů.
Samotné kabině vévodí dva 10palcové dotykové displeje nového multimediálního systému Touch Pro Duo. Do něj jsou integrovány i ovládací prvky Terrain Response a Terrain Response 2, což středovou konzoli činí úhlednější. Pro snadnější manipulaci Range Rover zachoval dva multifunkční ovladače, které slouží klimatizaci i multimédiím. Třetí je určen ovládání hlasitosti, čtvrtý výsuvný pak převodovce.
Přístrojový štít standardně počítá s dvěma analogovými budíky a pětipalcovým TFT displejem, od výbavy SE nahoru ale mají zákazníci k dispozici 12,3palcovou digitální obrazovku. Mimo to nechybí head-up displej nebo sedadla disponující vyhříváním, chlazením a masážním strojkem, jejichž tvar byl navržen pro snadné nastupování a vystupování. Kromě toho byla optimalizována jejich hmotnost.
Ve výbavě se objevují karbonové a dřevěné dekory, čalounění látkou či kůží Windsor nebo audio systémy Meridian se 17 nebo až 23 reproduktory. Nechybí ani ambientní osvětlení, praktičnost pak navyšuje chlazená odkládací přihrádka o objemu 7,5 litru či Activity Key. Tedy vodotěsný a nárazuvzdorný náramek, který majiteli umožňuje věnovat se třeba sportu bez nutnosti mít u sebe standardní klíč.
Ve finále již můžeme zmínit pouze motorový prostor, kde základní varianta používá dvoulitrový turbodiesel Ingenium naladěný na 180 koní a 430 Nm točivého momentu. Toto provedení váží 1 829 kilogramů a počítá stejně jako zbytek portfolia pouze s osmistupňovým automatem. Sprint na stovku přitom zabere 8,9 sekundy, nejvyšší rychlost činí 209 km/h a spotřeba byla vypočítána na 5,4 l/100 km.
Dieselový dvoulitr může produkovat také 240 koní a 500 Nm, přičemž v takové chvíli máte stovku na tachometru za 7,3 sekundy. Počítat navíc můžete s maximálkou 217 km/h a průměrem 5,8 l/100 km. Vrchol mezi „producenty sazí“ pak tvoří třílitrový šestiválec s 300 koňmi a 700 Nm, který zvládá akceleraci na stovku za 6,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 241 km/h, a to při spotřebě 6,4 l/100 km.
Benzinová část nabídky je zastoupena dvěma motory, a sice dvoulitrovým čtyřválcem a třílitrovým šestiválcem. První byl naladěn na 250 koní a 365 Nm, přičemž spárován je s hmotností 1 804 kg. Stovku tak pokoří za 6,7 sekundy, maximálně zvládne 217 km/h a dle norem si řekne o 7,6 l/100 km. Druhé provedení s 380 koňmi a 450 Nm je o trochu žížnivější (9,4 l/100 km), zároveň ale také rychlejší (5,7 s, 250 km/h).
Tím máme vše podstatné probráno, doplnit tak lze jen výhled do budoucna. Ten zahrnuje sportovní provedení SVR, které by nejspíše mělo dostat přeplňovaný pětilitrový osmiválec naladěný na minimálně 550 koní. Hmotnost se pak sice posune někam ke dvěma tunám, zrychlení z klidu na stovku by ovšem mělo poklesnout ke čtyřem sekundám a maximálka na zhruba 280 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Technická data nového Range Roveru Velar
Oficiální foto- a videogalerie nového Range Roveru Velar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
včera - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025 - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Čínský výrobce mobilů poprvé ukázal auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda. Půjde o další hit
10.12.2024 - Německo to dokázalo, slaví rekordní výrobu elektromobilů. Problém je jen v tom, že je skoro nikdo nekupuje
10.12.2024 - Po krachu všech pěti svých dosavadní firem rozjíždí Henrik Fisker šestou, zastaví ho už asi jenom ta s kosou
10.12.2024 - Elektrická Hyundai za miliony odchází i českým zákazníkům. Bez aut jsou měsíce, výrobce arogantně popírá zjevné selhání
10.12.2024 - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva