Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry

Pohonná jednotka z rodiny Ingenium nabízí 240 koní, přesto v souvislosti s dynamickým vrcholem nabídky Range Roveru vzbuzuje otázky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry

17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pohonná jednotka z rodiny Ingenium nabízí 240 koní, přesto v souvislosti s dynamickým vrcholem nabídky Range Roveru vzbuzuje otázky.

Minulý týden britská automobilka představila Range Rover modelového roku 2017, který se pyšnil celou řadou novinek. Jednou z nich byla i verze SVAutobiography Dynamic, jenž počítala s již existujícím pětilitrovým osmiválcem o výkonu 550 koní. Ten ovšem nově spárovala se sníženým podvozkem a několika prvky, jenž měly řidiče povzbudit k mnohem kurážnější jízdě.

Bylo vcelku logické se domnívat, že podobnými novinkami nás Britové poctí také v případě Range Roveru Sport, dynamickém vrcholu jejich nabídky. Jenže chyba lávky, u tohoto modelu značka přišla se zcela odlišnou taktikou. Nabídka SUV se proto rozrůstá o variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem z rodiny Ingenium. Jde tedy o pohonnou jednotku, která si s přídomkem Sport příliš netyká.

Stranou této lehké kontroverze motor produkuje 240 koní a 500 Nm, což vozu stačí ke zrychlení z klidu na stovku (respektive 96 km/h) za rovných 8 sekund. Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem Range Rover zaměřil na spotřebu, která v průměru činí 6,2 l/100 km. Kromě toho tu pak máme pro mnohé země podstatné emise CO2 ve výši 164 g/km.

Nový dvoulitr v nabídce značky nahrazuje dosavadní šestiválec TDV6, přičemž spárován může být pouze s pětímístnou konfigurací interiéru. Zvenčí se liší dvojitou koncovkou usazenou na jedné straně, zatímco zbytek existujícího portfolia počítá s jedním mohutným „laufem“ umístěným na každé straně vozu.

Tím nám ovšem novinky nekončí, dále je možné počítat s novým asistenčním systémem Advanced Tow Assist, který umožňuje autonomní nacouvání směrem k přívěsu. Řidič přitom ovládá pouze plynový či brzdový pedál. Dále pak dorazila technologie Low Traction Launch, jenž usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.

Opomenout nesmíme také příchod multimediálního systému InControl Touch Pro, jehož součástí je desetipalcový displej nahrazující stávající osmipalcový. Majitelé přitom mohou počítat se speciálními aplikacemi, jenž jim umožní kupříkladu na dálku nastartovat motor, odemknout a zamknout vůz či zkontrolovat stav paliva.

O detekci vozů ve slepém úhlu či dopravního značení se rozrostla také bezpečnostní výbava, zatímco v případě exteriéru je možné počítat s 19 novými laky karoserie zahrnujícími i perleťově bílou. Dovnitř se pak nastěhovalo nové čalounění či dekory, tím nám ale proměna pro nový modelový rok definitivně končí.


Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 1 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 01Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 2 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 02Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 3 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 03Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 4 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 04Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 5 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 05Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 6 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 06Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry - 7 - Range Rover Sport MY 2017 prvni sada 07
Range Rover Sport dostal nově do vínku především dvoulitrový turbodiesel, který se příliš neslučuje s jeho označením

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.