Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport 2017 dostal nový motor místo TDV6, má jen dva litry
17.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka z rodiny Ingenium nabízí 240 koní, přesto v souvislosti s dynamickým vrcholem nabídky Range Roveru vzbuzuje otázky.
Minulý týden britská automobilka představila Range Rover modelového roku 2017, který se pyšnil celou řadou novinek. Jednou z nich byla i verze SVAutobiography Dynamic, jenž počítala s již existujícím pětilitrovým osmiválcem o výkonu 550 koní. Ten ovšem nově spárovala se sníženým podvozkem a několika prvky, jenž měly řidiče povzbudit k mnohem kurážnější jízdě.
Bylo vcelku logické se domnívat, že podobnými novinkami nás Britové poctí také v případě Range Roveru Sport, dynamickém vrcholu jejich nabídky. Jenže chyba lávky, u tohoto modelu značka přišla se zcela odlišnou taktikou. Nabídka SUV se proto rozrůstá o variantu osazenou dvoulitrovým turbodieselem z rodiny Ingenium. Jde tedy o pohonnou jednotku, která si s přídomkem Sport příliš netyká.
Stranou této lehké kontroverze motor produkuje 240 koní a 500 Nm, což vozu stačí ke zrychlení z klidu na stovku (respektive 96 km/h) za rovných 8 sekund. Spíše než na jízdní dynamiku se ovšem Range Rover zaměřil na spotřebu, která v průměru činí 6,2 l/100 km. Kromě toho tu pak máme pro mnohé země podstatné emise CO2 ve výši 164 g/km.
Nový dvoulitr v nabídce značky nahrazuje dosavadní šestiválec TDV6, přičemž spárován může být pouze s pětímístnou konfigurací interiéru. Zvenčí se liší dvojitou koncovkou usazenou na jedné straně, zatímco zbytek existujícího portfolia počítá s jedním mohutným „laufem“ umístěným na každé straně vozu.
Tím nám ovšem novinky nekončí, dále je možné počítat s novým asistenčním systémem Advanced Tow Assist, který umožňuje autonomní nacouvání směrem k přívěsu. Řidič přitom ovládá pouze plynový či brzdový pedál. Dále pak dorazila technologie Low Traction Launch, jenž usnadňuje rozjezd na kluzkém povrchu.
Opomenout nesmíme také příchod multimediálního systému InControl Touch Pro, jehož součástí je desetipalcový displej nahrazující stávající osmipalcový. Majitelé přitom mohou počítat se speciálními aplikacemi, jenž jim umožní kupříkladu na dálku nastartovat motor, odemknout a zamknout vůz či zkontrolovat stav paliva.
O detekci vozů ve slepém úhlu či dopravního značení se rozrostla také bezpečnostní výbava, zatímco v případě exteriéru je možné počítat s 19 novými laky karoserie zahrnujícími i perleťově bílou. Dovnitř se pak nastěhovalo nové čalounění či dekory, tím nám ale proměna pro nový modelový rok definitivně končí.







Range Rover Sport dostal nově do vínku především dvoulitrový turbodiesel, který se příliš neslučuje s jeho označením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
22.1.2025Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva