Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Sport 2013 shodí 300 kg, výkonem chce ohrozit Cayenne Turbo S
26.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace britské klasiky se ponese hlavně v duchu snižování hmotnosti. Mimo to novinka dostane interiér ve stylu Bentley a širší paletu motorů včetně hybridní verze.
Land Rover v letošním roce modernizoval prakticky veškerou svou modelovou řadu. Freelander a Defender pozvedl směrem k luxusu, Discovery pak oháknul do černého. Vlajková loď v podobě Range Roveru pak na hmotnosti shodila takřka půl tuny, což jí umožnilo vyrukovat s turbodieselem TDV6. Pokud tak obejdeme Evoque, který je na facelift příliš mladý, zůstává nám nepolíben modernou pouze jediný model, Range Rover Sport. Jak však nyní Land Rover potvrdil, v březnu na Ženevě (či možná v dubnu v New Yorku) by se měli dočkat i fanoušci tohoto sportovního SUV.
Facelift se přitom ponese hlavně v duchu většího, luxusnějšího a dražšího Range Roveru. Základní model s turbodieselem V6 tak na váze vykáže hmotnost pouze 2 160 kg. Tedy o tři sta kilo méně než předchozí verze. Důvodem je použití stejného hliníkového monokoku. Díky tomu může snadno pod přední kapotu zamířit nový dieselový šestiválec o výkonu 258 koní, jehož průměrná spotřeba nepřesáhne 7,5 l/100 km.
Zřejmě ještě nižší hodnoty (i když jen papírové) pak nabídne chystaná diesel-elektrická hybridní verze, která slibuje kombinovaný výkon 338 koní a zrychlení na stovku za 7,4 s. Počítat bychom totiž u ní měli s produkcí emisí CO2 v hodnotě 169 g/km, což by odpovídalo průměru 7,3 l/km. Jelikož však i Land Rover ve svých výpočtech vychází z čistě elektrického dojezdu, mohli bychom s ohledem na kilogramy navracené hybridní technikou na palubu počítat spíše s reálnými 9 l/100.
Samozřejmě, pokud nebudete příliš šlapat na plyn. Od toho tu ostatně budou daleko výkonnější varianty. Turbodiesely zastoupí 4,4litrový motor SDV8 naladěný na 340 koní, vrcholem benzinové nabídky má být přeplňovaný osmiválec. Otázkou je ovšem jeho výkon, neboť Range Rover Sport by v tomto ohledu měl překonat Porsche Cayenne Turbo S. A to se pyšní 550 koníky.
Je tedy možné, že nakonec se dočkáme dvou verzí modelu V8. Spekulovat také můžeme nad existencí nového přeplňovaného šestiválce, který se objevil pod kapotou Jaguaru F-Type. Se sportovním vozem má totiž nový Range Rover Sport mít společné některé ovládací prvky včetně madla osmistupňové automatické převodovky ZF.
Samotný interiér a exteriér by pak měli ještě více rozvinout oblejší design, do kterého je oháknut nový Range Rover. Střecha se tak směrem k zádi bude více svažovat, zatímco přední okno bude poněkud šikmější. To zadní se oproti tomu více napřímí, kromě toho verze Sport dostane i kratší převisy.
Kabina pak má získat na luxusu, přičemž podle zdrojů z automobilky byl vzorem interiér Bentley s diamantovým prošíváním. Není proto divu, že ceny mají ve srovnání se současnou generací vyrůst o 10 procent.
Oproti stávající generaci bude nový Range Rover Sport luxusnější, přestože shodí 300 kg. Díky tomu ovšem nabídne také nižší spotřebu i lepší jízdní vlasnosti
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva