Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku

(+ video) Nový Sport má být vrcholem britského designu. Značka slibuje také působivou dynamiku danou znovu i výrazným snížením hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku

11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Nový Sport má být vrcholem britského designu. Značka slibuje také působivou dynamiku danou znovu i výrazným snížením hmotnosti.

Už jen nějakých patnáct dní zbývá do premiéry nového Range Roveru Sport. Jasně naznačen je tak primární cílový trh, neboť nová generace bude po boku Chevroletu Camaro nebo hybridního Infiniti QX60 debutovat na autosalonu v New Yorku. Tomu bychom se ale rozhodně neměli divit, neboť právě model Sport je nejprodávanějším vozem značky Land Rover v Severní Americe. Navíc samotné „Big Apple“ je místem, kde se této verze Range Roveru prodá z celých Států nejvíce.

Nyní se samozřejmě můžeme dohadovat, zda tento stav bude platit také po uvedení nové generace do prodeje. Podle Johna Edwardse, globálního šéfa značky Land Rover, by totiž nový Range Rover Sport měl být pozdvihnut na novou úroveň. „Je to nejdynamičtější vůz, jaký kdy Land Rover vyrobil. Představuje to nejlepší z britského designu, konstruktérství a technologické inovace.“ Což možná nejsou ty nejlepší atributy pro ucpaný Manhattan, ale aspoň budete v zácpě středem pozornosti.

Je ovšem jasné, že dopravní kolony neměl Edwards na mysli. Řeč je daleko spíše o hliníkové platformě PLA (Premium Lightweight Architecture), na které stojí i čtvrtá generace Range Roveru. Což znamená výraznou redukční dietu. Očekává se totiž, že nový Sport shodí nějakých 300 kg, díky čemuž by základní model s šestiválcovým turbodieselem vykázal zhruba 2 160 kg.

Podle zdrojů ze zákulisí by ovšem toto nemusela být konečná. Značka totiž nadále uvažuje o možnosti implantovat pod přední kapotu dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel, který by ubral ještě pár dalších kil. Tuto verzi bychom ovšem rozhodně neměli očekávat od zahájení prodeje. Při tom ale naopak bude k dispozici model se sedmi sedadly, který bude lepším konkurentem pro Mercedes-Benz třídy M a nové BMW X5.

Návrat kilogramů na palubu je naopak spojen s hybridní verzí, která je stoprocentně jistá. O poznání méně jasná je ale samotná vizáž novinky. Značka totiž počítá s větším odklonem od klasického modelu, dostat bychom tak měli agresivnější nárazníky, kratší zadní převis a ostře se svažující střechu. První oficiální snímek nám ovšem zrovna tyto parametry moc nepotvrzuje. Dá se ale předpokládat, že finální design asi nakonec uvidíme dříve než v samotném New Yorku.


Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 1 - Range Rover Sport 2014 avizo New York
První oficiální fotografie nám mnoho neukázala. Podle značky ale má být nový Range Rover Sport nejdynamičtějším modelem v historii automobilky

Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 2 - Range Rover Sport 2013 render 01Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 3 - Range Rover Sport 2013 render 02
Nová generace Range Roveru Sport se nám ukázala ze všech stran už dříve, ovšem jen ve formě spekulativní počítačové retuše

Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 4 - Range Rover Sport spy 01Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 5 - Range Rover Sport spy 02Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 6 - Range Rover Sport spy 03Range Rover Sport 2013: nový Sport poodhalen, poprvé se ukáže v New Yorku - 7 - Range Rover Sport spy 04
Testovací prototypy už byly v běžném provozu nachytány několikrát. Jeden z nich dokonce na videu ukázal i kabinu

Zdroje: Land Rover, Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.