Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT

(+ video) Sentinel odpovídá balistickým standardům VR8. Vypořádá se tak se 7,62mm kulkami i ručními granáty. Uvnitř počítá s luxusní výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT

7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Sentinel odpovídá balistickým standardům VR8. Vypořádá se tak se 7,62mm kulkami i ručními granáty. Uvnitř počítá s luxusní výbavou.

Range Rover čtvrté generace již na trhu není žádným nováčkem, přeci jen od jeho premiéry uplynuly již více než dva roky. Za tu dobu našlo svého majitele jen v Evropě více než třicet tisíc zákazníků. Nově se pak britská automobilka hodlá zaměřit na ty, kteří se během cest obávají o svůj život. Představena byla totiž verze Sentinel, která se chlubí šestidílnou neprůstřelnou klecí. Ta je přitom zakomponována do standardní karoserie, zvenčí tak prakticky nepoznáte, že jde o pancéřovanou verzi.

Díky danému opatření, jež odpovídá balistickým standardům VR8, dokáže Range Rover Sentinel odolat až 7,62milimetrovým kulkám letícím rychlostí 884 metrů za sekundu. Tedy i útoku sniperských pušek. Mimo to se modifikovaná karoserie vypořádá s bočním nárazem odpovídajícím síle 15 kilogramů TNT, ochrana podlahy a stropu pro změnu počítá v obou případech s dvěma ručními granáty DM51.

Kromě ochranné klece vyrobené z vysokopevnostní oceli dostal Sentinel do vínku rovněž vícevrstvé sklo, které počítá se stejnými standardy VR8 a lze jej kvůli bezpečí posádky stáhnout pouze na sto milimetrů. Divize SVO, pro níž se jedná o prvotinu tohoto kalibru, pak dále přepracovala podvozek, pročež je pancéřovaná verze nadále schopná jízdy v terénu i bleskurychlých úhybných manévrů.

Dále tu máme 20palcová litá kola osazená pneumatikami typu run-flat, která jsou i po průstřelu schopná dojezdu. Za nimi se pak skrývají vylepšené brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 365 mm vzadu. Pod kapotou nalezneme hasicí systém či pomocnou baterii, elektrické obvody jsou pak kvůli sabotáži rozděleny na několik okruhů. Opatření proti ucpání se dočkal i výfuk.

Počítat je možné rovněž s izolovanou palivovou nádrží, zatímco za zadními sedadly se skrývá nouzový východ, jímž mohou pasažéři uniknout, pokud jsou hlavní dveře zablokovány. Tím ale modifikace končí, pročež již jen můžeme dodat, že o pohon se stará přeplňovaný benzinový šestiválcový třílitr naladěný na 340 koní, které na všechna kola přenáší osmistupňový automat ZF.

Jízdní dynamiku Range Rover nezmiňuje, stejně jako je neznámou hmotnost pancéřované verze. Daná homologace je však platná pro Evropskou unii, Jižní Ameriku, Afriku i Střední východ, přičemž zákazníci z těchto krajů mohou počítat se standardní výbavou Autobiography. Pořizovací cena pak má startovat okolo 400 000 Eur, tedy téměř 11 milionů Kč.


Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 1 - Range Rover Sentinel prvni sada 01Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 2 - Range Rover Sentinel prvni sada 02Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 3 - Range Rover Sentinel prvni sada 03Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 4 - Range Rover Sentinel prvni sada 04Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 5 - Range Rover Sentinel prvni sada 05Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 6 - Range Rover Sentinel prvni sada 06Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 7 - Range Rover Sentinel prvni sada 07Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 8 - Range Rover Sentinel prvni sada 08Range Rover Sentinel: pancéřovaná verze odolá i 15 kilům TNT - 9 - Range Rover Sentinel prvni sada 09
Range Rover Sentinel se dočkal šestikusového pancíře, díky němuž zvládne odolat i 15 kilogramů TNT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.