Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu

Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu

3.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britové testují prototyp Jaguaru XJ, který slibuje spotřebu 3,8 l/100 km a dojezd 40 km na elektřinu. Co z toho se asi stane u Range Roveru realitou?

Snížení hmotnosti nového modelu oproti předchozí generaci je tím druhem zpráv, který bychom rádi přinášeli co nejčastěji. Ostatně, i z tohoto důvodu se již nemůžeme dočkat testů nové Mazdy 6, VW Golfu VII či čtvrté generace Range Roveru. Zvláště britská terénní klasika slibuje nebývalé zážitky, neboť v případě verze TDV6 došlo k 420kilogramové redukční dietě. Spotřebou vozu s aerodynamikou lehce ošoupané cihly tak patrně budete dráždit své okolí ještě méně než v případě modelu s 4,4litrovým turbodieselem, který si ve třetí generaci Range Roveru reálně v průměru řekl o nějakých 8,5 l/100 km.

U Land Roveru si však očividně řekli, že i tato hodnota je příliš velká. Značka proto rozhodla, že nabídku své vlajkové lodi rozšíří také o hybridní verzi. Podle Petera Richingse, šéfinženýra Jaguar Land Roveru pro hybridní technologie, jde o logický krok, neboť zákazníci v tomto segmentu trhu podobné systémy vyžadují. A jelikož mají dostatek peněz, aby je mohli zaplatit, také je dostanou. Ovšem ne dříve než v roce 2015, nicméně ne později než v roce 2020.

Právě výrazná redukční dieta nového Range Roveru je pak důvodem, proč se verze plug-in hybrid objeví nejprve u tohoto modelu, než najde cestu do Discovery, Freelanderu, Defenderu či Jaguaru. Je však otázkou, nakolik spotřeba reálně poklesne (jakkoli o papírovém efektu nepochybujeme ani v nejmenším). Hybridní technologie totiž zcela jistě navýší počet kilogramů, který Range Rover vykáže na váze. A to přesto, že u prototypu, kterým se stal Jaguar XJ, došlo k výměně pětilitrového osmiválce za přeplňovaný dvoulitr.

Počítat však musíme ještě s přidaným elektromotorem o výkonu 95 koní a lithium-iontových baterií, jejichž kapacita činí 12,3 kWh. Plus hromadou kabelů, bez nichž by hybridní balík nebyl úplný. Dojezd 40 km čistě na elektřinu tak možná je u Jaguaru XJ reálný, u Range Roveru však zřejmě trochu poklesne, zatímco zrychlení z klidu na 97 km/h za 6,5 sekundy dozná navýšení.

Udávaná spotřeba 3,8 l/100 km ovšem zní jako bruselská fantazie. Land Rover totiž při jejím výpočtu zcela jistě vycházel z tabulkového měření, kdy do porce 100 km se započítává také dvacetikilometrová elektrická jízda. Vůz navíc neprošel žádným certifikovaným testem spotřeby, jde jen o číslo automobilky. Takže pokud bychom chtěli trochu reálnější údaj, o méně než pěti litrech na sto kilometrů nemá smysl uvažovat.

Samozřejmě u Jaguaru XJ, o poznání těžší Range Rover tuto hodnotu ještě navýší. Tím by se ovšem dostával na úroveň šestiválcového turbodieselu, který oproti němu nabídne nižší hmotnost a tím i ovladatelnost. Jak ovšem řekl Peter Richings, zákazníci v tomto segmentu chtějí nové technologie. Snad za ně budou ochotni zaplatit nejen vyšší cenu, ale i vyšší spotřebou...


Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 1 - Range Rover 2013 predpremiera 01Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 2 - Range Rover 2013 predpremiera 02Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 3 - Range Rover 2013 predpremiera 03Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 4 - Range Rover 2013 predpremiera 04Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 5 - Range Rover 2013 predpremiera 05Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 6 - Range Rover 2013 predpremiera 06Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 7 - Range Rover 2013 predpremiera 07Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 8 - Range Rover 2013 predpremiera 08Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 9 - Range Rover 2013 predpremiera 09Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 10 - Range Rover 2013 predpremiera 10Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 11 - Range Rover 2013 predpremiera 11Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 12 - Range Rover 2013 predpremiera 12Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 13 - Range Rover 2013 predpremiera 13Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 14 - Range Rover 2013 predpremiera 14Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 15 - Range Rover 2013 predpremiera 15Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 16 - Range Rover 2013 predpremiera 16Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 17 - Range Rover 2013 predpremiera 17Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 18 - Range Rover 2013 predpremiera 18Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 19 - Range Rover 2013 predpremiera 19Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 20 - Range Rover 2013 predpremiera 20Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 21 - Range Rover 2013 predpremiera 21Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 22 - Range Rover 2013 predpremiera 22Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 23 - Range Rover 2013 predpremiera 23Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 24 - Range Rover 2013 predpremiera 24Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 25 - Range Rover 2013 predpremiera 25Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 26 - Range Rover 2013 predpremiera 26Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 27 - Range Rover 2013 predpremiera 27Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 28 - Range Rover 2013 predpremiera 28Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 29 - Range Rover 2013 predpremiera 29Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 30 - Range Rover 2013 predpremiera 30Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 31 - Range Rover 2013 predpremiera 31Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 32 - Range Rover 2013 predpremiera 32Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 33 - Range Rover 2013 predpremiera 33Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 34 - Range Rover 2013 predpremiera 34Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 35 - Range Rover 2013 predpremiera 35Range Rover plug-in hybrid potvrzen, shozené kilogramy se vrátí zpět na palubu - 36 - Range Rover 2013 predpremiera 36
Nový Range Rover (zde na snímcích z první prezentace ve Vídni) je ve verzi TDV6 lehčí o 420 kg vůči předchozí generaci. Značka ovšem začala s vývojem hybridu, který v honbě za nižší spotřebou tyto kila opětovně vrátí na palubu

Zdroj: AutoExpress

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.