Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover a Range Rover Sport: plug-in hybridy již ve Frankfurtu, Sport i s SDV8
7.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Land Roveru v souboji s pokutami EU snížení hmotnosti nestačí, ve Frankfurtu proto představí první dvojici plug-in hybridů pro Evropu.
Jednou z mála cest jak dostát nastaveným limitům CO2 v EU při současném udržení výkonů a omezení plateb pokut do unijní kasy je použití hybridní techniky s externě dobíjenými přídavnými akumulátory, které umožní do testu normované spotřeby NEDC započítat i jízdu čistě na baterky. Že se skutečná úspora projeví maximálně na pár desítkách kilometrů anebo nakolik efektivní je takové řešení ve světě, kde se elektřina vyrábí převážně v úhelných elektrárnách, pochopitelně nikoho nezajímá, a tak se budou auta i nadále podřizovat nesmyslným regulacím.
V nejsložitější situaci jsou z pochopitelných důvodů výrobci sportovních aut či velkých SUV a offroadů, jako je právě britsko-indické uskupení značek Jaguar a Land Rover vyrábějící obojí. Obě automobilky se pustily do bitky s bruselskými paragrafy především masivním nasazením hliníku, díky kterému vlajková loď Range Roveru zhubla podle motorizace od 350 do 420 kg a menší varianta Sport dokázala přibližně to samé.
Bylo by samozřejmě hloupé proti podobným změnám protestovat, když je zřejmé, že významně nižší hmotnost prospěla britským strojům po všech stránkách, na druhou stranu by se ale dalo zcela jistě diskutovat také o tom, nakolik radikální změny v konstrukci skutečně iniciovaly unijní předpisy a nikoli zcela přirozená snaha automobilek stavět lepší, úspornější a tím i konkurenceschopnější vozy.
Každopádně již nějakou dobu je zřejmé, že ani významné redukční diety velkých typových řad z důvodu absence malých modelů některé automobilky od pokut za nadlimitní emise neochrání. Už dnes platí hranice 130 g CO2/km, do roku 2020 to má být jen 95 g a v Evropském parlamentu již zazněly hodnoty 68 až 78 g CO2/km, což odpovídá zhruba 2,7 až 3,1 l/100 km. Land Rover tedy nemá jinou možnost, než nasadit plug-in hybridy.
Podle šéfa vývojového programu Range Roveru Sport Stuarta Fritha se jeho „dítě“ i největší Range Rover společně s přídavnými akumulátory na palubě objeví již na podzimním frankfurtském autosalonu. Technické detaily téměř neznáme, z dřívějška ale víme, že půjde o kombinaci silnějšího dieselového agregátu 3,0 V6 spřaženého s elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Výkon soustavy známý není, hybridní Sport by však měl být podle oficiální tiskové zprávy schopen akcelerovat „z 0-60 mil v hodině pod sedm sekund“ a neoficiálně produkovat emise 169 g CO2/km, což zhruba odpovídá spotřebě 6,3 litru nafty na 100 kilometrů.
Range Rover Sport se na IAA 2013 kromě toho ukáže také s dieselovým osmiválcem 4,4 biturbo, který byl pro začátek vyhrazen jen pro větší RR. Protože by se rozdíl ve hmotnosti obou aut (ve srovnatelné výbavě) měl vejít do 100 kg, zásadní rozdíly v dynamice nečekejte. Celkem 340 koní při 3 500 otáčkách a točivý moment 700 newtonmetrů v rozsahu od 1 750 do 3 000 otáček se s osmistupňovým automatem postará o dosažení stovky pod 7 sekund, nejvyšší rychlost kolem 220 km/h a kombinovanou spotřebu odhadem 8,6 litru. Jak osmiválcový Range Rover zrychluje si ostatně můžete prohlédnout na našem kanálu na Youtube.
Dieselový motor v hybridním ústrojí je určen pro Evropu, Spojené státy by měly později dostat benzín-elektrické jednotky
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva