Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover 2017 přichází se spoustou novinek a novým vrcholem SVA Dynamic
10.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Klasické britské SUV chce sportovat, kleslo tak o 8 mm k zemi. Pod kapotou má 550 koní, na palubě pak řadu nových asistenčních systémů.
Modernizace se nevyhýbá ani Range Roveru, jehož čtvrtá generace je aktuálně na trhu již třetím rokem. Pomalu se tak blíží čas i na výraznější facelift, Britové ovšem prozatím odhalili pouze změny související s dalším modelovým rokem. Těch ve výsledku není málo, vizuální stránka ale zůstala nedotčena. Měnilo se zejména portfolio modelů a výbav, dorazily i nové technologie.
My začneme nejprve u motorového prostoru, kde se nově objevuje přeplňovaný třílitrový šestiválec z Jaguaru F-Type. Ten dává vozu k dobru 340 koní a 450 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,1 sekundy. Díky tomu se nová motorizace ideálně zařazuje mezi již existující varianty osazené dieselovým šestiválcem a benzinovým osmiválcem.
Dále tu máme příchod nového provedení SVAutobiography Dynamic, které si stoupne na vrchol nabídky vedle již existující verze SVAutobiography. Vůči ní se ovšem zaměří na sportovnější jízdu, pročež světlá výška klesla o 8 milimetrů. Mimo to bylo provedeno pár změn na podvozku a asistenčních systémech, jenž mají souhrnně povzbudit řidiče k rychlejšímu tempu.
Pohon má na starosti opětovně přeplňovaný benzinový osmiválec o pětilitrovém objemu, ze kterého doluje 550 koní. Stovku zvládnete za 5,4 sekundy, dále lze přitom počítat také se čtveřicí koncovek výfuku, některými detaily lakovanými grafitově černou, červenými třmeny brzd Brembo, specifickými litými koly či unikátní selekcí dekorů a čalounění.
Všechny ostatní novinky jsou již poplatné celé nabídce, i když jsou selektovány podle úrovně výbavy. Pro základní modely je určen kupříkladu monitoring jízdy ve zvoleném pruhu, parkovací asistent, automatické brzdy či detekce únavy řidiče. Vyšší specifikace pak dostanou adaptivní tempomat či detekci dopravního značení, jenž dle limitů upravuje i vaši rychlost.
K mání budou také systémy Advanced Tow Assist a Low Traction Launch, z nichž první napomáhá stabilitě při jízdě s přívěsem. Ve druhém případě tu pak máme automatickou kontrolu míry točivého momentu, jenž vám pomůže s rozjezdem na kluzkém povrchu. Dovnitř pak zamířila multimédia InControl Touch Pro s 10,1palcovým displejem.
Součástí systému je přitom i aplikace InControl Remote Premium, která vám umožní na dálku skrze mobilní telefon ovládat kupříkladu vyhřívání či chlazení sedadel. Deaktivovat lze také alarm či dokonce nastartovat motor. Tím ovšem máme veškeré novinky u konce, tou poslední je totiž selekce 19 nových barev karoserie zahrnujících lesklé i matné odstíny.






Range Rover dostal do nového modelového roku řadu drobnějších vylepšení...
...i novou verzi SVAutobiography Dynamic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 4 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 4 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva