Range Rover 2013: unikla první fotka nové generace, víme i leccos o technice

V Paříži se má objevit nový Range Rover s radikálně novou konstrukcí. Tuto nepotvrzenou spekulaci nyní podporuje první fotka hotového vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Range Rover 2013: unikla první fotka nové generace, víme i leccos o technice

16.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Range Rover 2013: unikla první fotka nové generace, víme i leccos o technice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Paříži se má objevit nový Range Rover s radikálně novou konstrukcí. Tuto nepotvrzenou spekulaci nyní podporuje první fotka hotového vozu.

Vlajková loď automobilky Land Rover a uskupení JLR, luxusní offroad Range Rover s kódovým označením L322, který byl vyvinut a představen ještě pod křídly BMW v roce 2002, se jako správný konzervativní Brit příliš nemění už deset let. Z prvních špionážních fotek nezamaskovaného vozu od kolegů z Motr Authoity se zdá, že Range Rover dále pokračuje v tradici původního designu, ve skutečnosti se však jedná o zcela nový automobil.

Stroj na fotografii nese interní označení L405 a je postaven na radikálně upravené hliníkové platformě Jaguaru XJ. Právě díky použití lehkého kovu by měla být nová generace v průměru až o půl tuny lehčí než dosavadní Range vážící podle motorizace a výbavy od 2,6 do 2,8 tunu. Neuvěřitelná dieta se má postarat nejen o nově nabytou agilitu, ale také významnou redukci spotřeby. Plug-in hybrid je údajně schopen jezdit za rovných sedm litrů, ačkoli za touto pohádkou stojí spíše nesmyslné normy zahrnující do měření část cesty ujetou výlučně na elektřinu, než reálná praxe.

Jinak se má pod aluminiovou kapotou objevit většina pohonných jednotek, které znají i majitelé současného Range Roveru nebo velkých Jaguarů. A to znamená kompresorovou verzi pětilitrového osmiválce o výkonu 510 koní a točivém momentu 625 newtonmetrů (možná dokonce jeho silnější verze s 550 koňmi z XKR-S), pravděpodobně též nový vidlicový šestiválec s kompresorem o objemu 3,0 litru s 340 koňskými silami a 450 newtonmetry, ale zavrhovat bychom neměli ani atmosférickou verzi 5,0 V8. Jisté jsou i diesely 3,0 TDV6 (275 k, 600 Nm) a 4,4 TDV8 (minimálně 313 k, 700 Nm). Převodovky by měly být výlučně automatické, přesněji řečeno o všechny agregáty se postará osmistupňová skříň ZF.

Hybridní varianta s dobíjecími lithium-iontovými akumulátory se zřejmě vzhlédla v konceptu Range_E, a proto budeme předpokládat, že i sériový vůz bude postaven kolem dieselu TDV6 a paralelně zapojeného elektromotoru o výkonu kolem 94 koní. Akční rádius čistě na barky činil u studie 32 kilometrů, teoretický dojezd byl přes 1 100 kilometrů a maximálka 193 km/h. Samozřejmě není jisté, že tak budou vypadat čísla produkčního Range Roveru. Studie měla diesel o výkonu 245 koní, přičemž současná špičková verze jich má 275.

Podle neověřených zpráv se nová, pouze čtvrtá generace Range Roveru objeví už na pařížském autosalonu, snad ale bude automobilka po tomto úniku trochu sdílnější a prozradí něco i sama.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Range Rover 2013: unikla první fotka nové generace, víme i leccos o technice - 1 - Range Rover 2013 leak 01Range Rover 2013: unikla první fotka nové generace, víme i leccos o technice - 2 - Range Rover 2013 leak 02
Design se evidentně nevzdaluje současné generaci, příď pak vzdáleně připomíná Evoque

Zdroj: Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.