Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo
15.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Britská značka Land Rover spadající pod indický koncern Tata dnes brzy ráno odhalila čtvrtou generaci vlajkové lodi Range Rover.
Včerejší informační průsak automobilky Land Rover nebyl náhodný. Uniklé obrázky signalizovaly brzké odhalení čtvrté generace jednoho z nejuznávanějších vozů segmentu SUV, který umí být schopným offroadem i luxusním automobilem zároveň. Jak můžete vidět, indikátor to byl poměrně přesný - s novým Range Roverem se můžete detailně seznámit už dnes.
Na radikální a bezpochyby nejdůležitější změnu související s konstrukcí Range Roveru jsme upozorňovali při každé příležitosti a nevynecháme ji ani dnes - britský aristokrat dal sbohem oceli a vsadil na aluminium a nápady uplatněné u Jaguarů XJ a XK. Z různě zpracovaného hliníku je kompletně celá karoserie, včetně kostry, pomocných rámů zavěšení a podle automobilky je ve srovnání s aktuálním vozem o 39 procent lehčí. Celková úspora hmotnosti představuje 420 kilogramů, při současném zvýšení torzní tuhosti.
Land Rover ve své tiskové zprávě zdůrazňuje to, co se očekávalo. Auto bude nejen lehčí, ale také agilnější a úspornější. Firma dokonce slibuje, že kompletně přepracované vzduchové pérování a přirozeně vyvážené, intuitivnější řízení se má postarat o „mnohem sebevědomější jízdu v zatáčkách“. Podceňovány ale nejsou ani tradiční hodnoty RR a kromě vylepšené ovladatelnosti se podle Britů může klientela těšit také na více komfortu a kultivovanosti.
O to se má kromě diety a překalibrovaného zavěšení postarat také laminace všech skel (provedená v zájmu snížení hlučnosti) a modernizovaný systém řízení pohonu všech kol Terrain Response 2, který podle automobilky rychleji „čte“ podmínky na běžné i nezpevněné silnici a zároveň se jim rychleji a hlavně automaticky přizpůsobuje.
V příkrém kontrastu s ultramoderní konstrukcí je nový a přesto docela konzervativní design. Rozhodnutí nejít cestou nekompromisních stylistických změn vysvětluje Gerry McGovern, ředitel Land Roveru pro design: „Návrh nové generace Range Roveru následoval více než čtyřicet let trvající úspěch. Ochranu DNA takové ikony jsme brali s obrovskou odpovědností,“ dodal McGovern.
Návrháři se při tvorbě kabiny nechali inspirovat současným modelem Range Roveru a trochu nakoukali také do interiéru crossoveru Evoque. Přístrojovému panelu i zde dominuje velký TFT displej digitálně zobrazující analogové budíky a zbytku palubní desky broušený hliník, dřevěné intarzie a osmipalcový dotykový displej na středové konzole.
Podle britského Autocaru byl rozvor novinky prodloužen o 100 milimetrů, což by společně s úpravou sedadel odpovídalo udávanému zvětšení prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech o 120 mm. Více místa ale bude možné za příplatek vytvořit i na šířku. Kromě standardně dodávané lavice pro tři cestující půjde dozadu objednat dvě samostatná křesla. Kabinu bude ozvučovat audiosystém Meridian a tradiční, horizontálně dělené zadní dveře budou ovládány s pomocí elektromotorů.
Range Rover prozatím motorizace neprozradil, zdroje blízké britským kolegům z Autocaru ale již potvrdily, že se za přední maskou chladiče objeví v prvopočátku jeden ze tří motorů. Půjde o aktualizované diesely 3,0 V6 a 4,4 V8 a kompresorový pětilitrový osmiválec. Potvrzen je také osmistupňový automat ZF nasazený bez výjimky pro všechny pohonné jednotky.
Aby vůz skutečně fungoval podle záměrů konstruktérů a předpokladů zákazníků, byl Range Rover podroben osmnáctiměsíčnímu intenzivnímu testování ve dvaceti zemích různých klimatických pásmech, přičemž zkušební prototypy najezdily více než milion kilometrů.
Výroba nového modelu bude zahájena koncem léta v továrně v Solihullu a dodávky prvním zákazníkům ve 160 státech světa by měly být vyřízeny ještě před koncem letošního roku. Vedení automobilky je málomluvné akorát v případě ceny novinky, která by se měla pohybovat od 70 do 120 tisíc liber - v přepočtu asi 2,24 až 3,84 milionu korun.
Z profilu vypadá nový Range podobně jako ten stávající, dostal ale hliníkovou platformu a o deset milimetrů delší rozvor
Zdroj: Land Rover
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 49 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva