Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover 2013: nový Range oficiálně, přišel o 420 kilo
15.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Britská značka Land Rover spadající pod indický koncern Tata dnes brzy ráno odhalila čtvrtou generaci vlajkové lodi Range Rover.
Včerejší informační průsak automobilky Land Rover nebyl náhodný. Uniklé obrázky signalizovaly brzké odhalení čtvrté generace jednoho z nejuznávanějších vozů segmentu SUV, který umí být schopným offroadem i luxusním automobilem zároveň. Jak můžete vidět, indikátor to byl poměrně přesný - s novým Range Roverem se můžete detailně seznámit už dnes.
Na radikální a bezpochyby nejdůležitější změnu související s konstrukcí Range Roveru jsme upozorňovali při každé příležitosti a nevynecháme ji ani dnes - britský aristokrat dal sbohem oceli a vsadil na aluminium a nápady uplatněné u Jaguarů XJ a XK. Z různě zpracovaného hliníku je kompletně celá karoserie, včetně kostry, pomocných rámů zavěšení a podle automobilky je ve srovnání s aktuálním vozem o 39 procent lehčí. Celková úspora hmotnosti představuje 420 kilogramů, při současném zvýšení torzní tuhosti.
Land Rover ve své tiskové zprávě zdůrazňuje to, co se očekávalo. Auto bude nejen lehčí, ale také agilnější a úspornější. Firma dokonce slibuje, že kompletně přepracované vzduchové pérování a přirozeně vyvážené, intuitivnější řízení se má postarat o „mnohem sebevědomější jízdu v zatáčkách“. Podceňovány ale nejsou ani tradiční hodnoty RR a kromě vylepšené ovladatelnosti se podle Britů může klientela těšit také na více komfortu a kultivovanosti.
O to se má kromě diety a překalibrovaného zavěšení postarat také laminace všech skel (provedená v zájmu snížení hlučnosti) a modernizovaný systém řízení pohonu všech kol Terrain Response 2, který podle automobilky rychleji „čte“ podmínky na běžné i nezpevněné silnici a zároveň se jim rychleji a hlavně automaticky přizpůsobuje.
V příkrém kontrastu s ultramoderní konstrukcí je nový a přesto docela konzervativní design. Rozhodnutí nejít cestou nekompromisních stylistických změn vysvětluje Gerry McGovern, ředitel Land Roveru pro design: „Návrh nové generace Range Roveru následoval více než čtyřicet let trvající úspěch. Ochranu DNA takové ikony jsme brali s obrovskou odpovědností,“ dodal McGovern.
Návrháři se při tvorbě kabiny nechali inspirovat současným modelem Range Roveru a trochu nakoukali také do interiéru crossoveru Evoque. Přístrojovému panelu i zde dominuje velký TFT displej digitálně zobrazující analogové budíky a zbytku palubní desky broušený hliník, dřevěné intarzie a osmipalcový dotykový displej na středové konzole.
Podle britského Autocaru byl rozvor novinky prodloužen o 100 milimetrů, což by společně s úpravou sedadel odpovídalo udávanému zvětšení prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech o 120 mm. Více místa ale bude možné za příplatek vytvořit i na šířku. Kromě standardně dodávané lavice pro tři cestující půjde dozadu objednat dvě samostatná křesla. Kabinu bude ozvučovat audiosystém Meridian a tradiční, horizontálně dělené zadní dveře budou ovládány s pomocí elektromotorů.
Range Rover prozatím motorizace neprozradil, zdroje blízké britským kolegům z Autocaru ale již potvrdily, že se za přední maskou chladiče objeví v prvopočátku jeden ze tří motorů. Půjde o aktualizované diesely 3,0 V6 a 4,4 V8 a kompresorový pětilitrový osmiválec. Potvrzen je také osmistupňový automat ZF nasazený bez výjimky pro všechny pohonné jednotky.
Aby vůz skutečně fungoval podle záměrů konstruktérů a předpokladů zákazníků, byl Range Rover podroben osmnáctiměsíčnímu intenzivnímu testování ve dvaceti zemích různých klimatických pásmech, přičemž zkušební prototypy najezdily více než milion kilometrů.
Výroba nového modelu bude zahájena koncem léta v továrně v Solihullu a dodávky prvním zákazníkům ve 160 státech světa by měly být vyřízeny ještě před koncem letošního roku. Vedení automobilky je málomluvné akorát v případě ceny novinky, která by se měla pohybovat od 70 do 120 tisíc liber - v přepočtu asi 2,24 až 3,84 milionu korun.
















Z profilu vypadá nový Range podobně jako ten stávající, dostal ale hliníkovou platformu a o deset milimetrů delší rozvor
Zdroj: Land Rover
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před hodinouBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 5 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB