Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ram 1500 Rebel: americký drsňák chce vládnout terénu s V8 pod kapotou
13.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Větší světlá výška, tlumiče Bilstein a pořádná tažná oka pomohou Rebelu v terénu, stejně jako terénní pneumatiky. Pod kapotou může být V6 i V8.
Značka Ram, která se oddělila od Dodge, aby se pod ní prodávaly pick-up trucky, v poslední době zažívá nárůst prodejů, a to zejména u nejmenšího pick-upu 1500. Ten tak ne nepodobně Fordu F-150 Raptor a částečně i většímu Ramu 2500 Power Wagon dostane ostřejší a v terénu schopnější verzi, nazvanou Rebel.
Hlavní změnou na přídi je absence nezaměnitelného kříže, kterým jsou vozy značek Dodge a Ram známé dlouhá léta. Místo něj tu je velký nápis RAM a plastový prolis, který má snad připomínat rám. Co však spíš pomůže v terénu, jsou odolnější nárazníky a také dvě tažná oka, čnící z toho předního. Jsou tu také rozšířené blatníky, ve kterých najdeme nová 17" kola obutá do 33" terénních pneumatik Toyo Open Country A/T. Je tu také nová kapota, která dost připomíná tu na některých Challengerech, na zadním čele také najdeme velký nápis RAM a kousek níž vidíme chromované koncovky výfuku.
Jedinou volbou bude verze Crew Cab s největší kabinou a nejmenší, 170 cm dlouhou korbou. Uvnitř prostoru pro posádku vidíme nové čalounění sedaček z vinylu a látky, dekorované vzorkem terénní pneumatiky. Vidíme tu také vyšívaná loga Rebel a Ram v horní části opěradel, resp. na hlavových opěrkách. Za zmínku také stojí nový středový tunel, který zejména fotogalerie dost zdůrazňuje - je tu integrovaný držák na mobil či tablet.
Po technické stránce se nic zas tak nového nekoná, pod kapotou bude moci být 3,6litrový šestiválec Pentastar o 309 koních a 364 Nm anebo 5,7litrový osmiválec Hemi, který na kola pošle rovných 400 koní a 555 Nm. Oba motory budou spolupracovat s automatickým osmikvaltem a budou moci posílat výkon na zadní nebo všechna kola.
Také podvozku se dostalo úprav a v terénu toho díky nim vůz zvládne víc, třebaže schopností Raptoru i přes naše srovnání výše stěží dosáhne. Kromě 2,5cm zvýšení tu jsou také nové tlumiče Bilstein, měkčí zadní stabilizátor a vzduchové měchy pro úpravu svétlé výšky. Díky tomu má Rebel nejvyšší světlou výšku ve své třídě, konkrétně 26,2 centimetru.
Třebaže je vůz označený jako modelový rok 2015, do prodeje půjde až v druhé polovině tohoto roku. Do té doby by na světě měl být ceník, který ale těžko bude začínat níže než u 32 tisíc dolarů (756 tisíc korun), i oficiální data o spotřebě. Ta ale budou platit jen pro jízdu na silnici, nikoliv pro pohyb v terénu. Jaký bude seznam příslušenství a zda bude v nabídce například i rám na korbu s reflektory nahoře či naviják pro přední nárazník, si také zatím musíme počkat.



























































Ram 1500 Rebel se tváří drsně a v terénu bude schopnější než standardní model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 11 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 2 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 3 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 5 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 6 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva