Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ram 1500 Rebel: americký drsňák chce vládnout terénu s V8 pod kapotou
13.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Větší světlá výška, tlumiče Bilstein a pořádná tažná oka pomohou Rebelu v terénu, stejně jako terénní pneumatiky. Pod kapotou může být V6 i V8.
Značka Ram, která se oddělila od Dodge, aby se pod ní prodávaly pick-up trucky, v poslední době zažívá nárůst prodejů, a to zejména u nejmenšího pick-upu 1500. Ten tak ne nepodobně Fordu F-150 Raptor a částečně i většímu Ramu 2500 Power Wagon dostane ostřejší a v terénu schopnější verzi, nazvanou Rebel.
Hlavní změnou na přídi je absence nezaměnitelného kříže, kterým jsou vozy značek Dodge a Ram známé dlouhá léta. Místo něj tu je velký nápis RAM a plastový prolis, který má snad připomínat rám. Co však spíš pomůže v terénu, jsou odolnější nárazníky a také dvě tažná oka, čnící z toho předního. Jsou tu také rozšířené blatníky, ve kterých najdeme nová 17" kola obutá do 33" terénních pneumatik Toyo Open Country A/T. Je tu také nová kapota, která dost připomíná tu na některých Challengerech, na zadním čele také najdeme velký nápis RAM a kousek níž vidíme chromované koncovky výfuku.
Jedinou volbou bude verze Crew Cab s největší kabinou a nejmenší, 170 cm dlouhou korbou. Uvnitř prostoru pro posádku vidíme nové čalounění sedaček z vinylu a látky, dekorované vzorkem terénní pneumatiky. Vidíme tu také vyšívaná loga Rebel a Ram v horní části opěradel, resp. na hlavových opěrkách. Za zmínku také stojí nový středový tunel, který zejména fotogalerie dost zdůrazňuje - je tu integrovaný držák na mobil či tablet.
Po technické stránce se nic zas tak nového nekoná, pod kapotou bude moci být 3,6litrový šestiválec Pentastar o 309 koních a 364 Nm anebo 5,7litrový osmiválec Hemi, který na kola pošle rovných 400 koní a 555 Nm. Oba motory budou spolupracovat s automatickým osmikvaltem a budou moci posílat výkon na zadní nebo všechna kola.
Také podvozku se dostalo úprav a v terénu toho díky nim vůz zvládne víc, třebaže schopností Raptoru i přes naše srovnání výše stěží dosáhne. Kromě 2,5cm zvýšení tu jsou také nové tlumiče Bilstein, měkčí zadní stabilizátor a vzduchové měchy pro úpravu svétlé výšky. Díky tomu má Rebel nejvyšší světlou výšku ve své třídě, konkrétně 26,2 centimetru.
Třebaže je vůz označený jako modelový rok 2015, do prodeje půjde až v druhé polovině tohoto roku. Do té doby by na světě měl být ceník, který ale těžko bude začínat níže než u 32 tisíc dolarů (756 tisíc korun), i oficiální data o spotřebě. Ta ale budou platit jen pro jízdu na silnici, nikoliv pro pohyb v terénu. Jaký bude seznam příslušenství a zda bude v nabídce například i rám na korbu s reflektory nahoře či naviják pro přední nárazník, si také zatím musíme počkat.



























































Ram 1500 Rebel se tváří drsně a v terénu bude schopnější než standardní model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
dnes„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nejnovější články
Hyundai slíbilo, že svým autům ponechá tlačítka. A podívejte se, co teď reálně provedlo interiéru své poslední novinky
před 6 hodinamiAuto od Nissanu velké jako Škoda Superb, které ale stojí míň než základní Fabia, je hit. Pro Japonce přichází za 5 minut 12
před 7 hodinamiDojezd elektrických aut ničí jakkoli vyšší rychlost, už dálničních 130 km/h je pro ně vražedné tempo
před 9 hodinamiČeský supersport zazářil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu snad ve všech kusech, které vznikly, ohromily i svou vizáží
před 10 hodinamiDacia prodává model Spring tak levně, že ho pomalu rozdává zadarmo, přesto ho nechce skoro nikdo
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva