Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf

Tenhle e-Golf není silnější či rychlejší, má baterie o kapacitě 55,7 kWh. Jsou stejně velké i těžké jako ty sériové, rázem ale stačí na 350 km jízdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf

11.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tenhle e-Golf není silnější či rychlejší, má baterie o kapacitě 55,7 kWh. Jsou stejně velké i těžké jako ty sériové, rázem ale stačí na 350 km jízdy.

Pokud jste nikdy neslyšeli o rakouské firmě Kreisel Electric, jistě nejste sami. Na našem webu už se ovšem objevila, a to v souvislosti s poměrně silnými slovy - má prý lepší akumulátory než Tesla a jimi vybavené Porsche Panamera dokázalo Model S v různých disciplínách porazit. V jakých přesně a o jakou verzi Modelu S šlo, známo nebylo.

Tento rakouský start-up nyní přichází s dalším vozem - s vlastní verzí Volkswagenu e-Golf. Ta je, po pravdě řečeno, přesně taková, jakou měl postavit sám Volkswagen. V útrobách má akumulátory o kapacitě 55,7 kWh, což údajně znamená reálný dojezd 350 kilometrů na jedno nabití. Není to možná oslnivá hodnota, ale je výrazně lepší než to, co nabízí Volkswagen, ať už před faceliftem e-Golfu nebo po něm.

Kreisel e-Golf, jak se 55kWh novinka jmenuje, má akumulátor stejně velký a dokonce i stejně těžký jako normální e-Golf od Volkswagenu a také jednotlivé články baterií jsou zcela standardní, pořízené od externích dodavatelů jako např. Samsung nebo Panasonic. Kde je firma Kreisel napřed, je unikátní metoda skládání článků do akumulátorů - zahrnuje laserové sváření a speciální způsob chlazení.

„Každý článek v baterii Kreisel e-Golfu je aktivně temperován speciální kapalinou. Je nevodivá a nehořlavá a v extrémních případech může působit i protipožárně. Články tedy jsou neustále udržovány při teplotě 25 - 30 °C, což také prodlužuje jejich životnost,” uvádí firma Kreisel na adresu chlazení. Akumulátor je údajně možné nabíjet pomocí rychlonabíječek s výkonem až 150 kW.

Na rozdíl od předchozích třech prototypů firmy Kreisel, Panamery, Škody Yeti a VW Caddy, by se e-Golf prý mohl dostat i do prodeje. Jakým způsobem, ovšem nevíme. Pochybujeme, že by VW nechal někoho jiného prodávat e-Golf, jen s jinými logy. Neumíme ale vyloučit, že VW nabídne dražší verzi e-Golfu s jiným dojezdem, kterou by montoval rakouský Kreisel.

Dokud ale budou elektromobily používat standardní, byť lithium-ionové akumulátory, doba jejich nabíjení bude stále nesrovnatelná s tím, jak rychle a „kolik dojezdu” dotankujeme u čerpací stanice do konvenčního auta. Jednou z cest, jak nabíjení zkrátit, je používat superkapacitory místo li-ion akumulátorů. Kapacita by byla sice menší, hovoří se o dojezdu asi 240 km na jedno nabití, ale dobíjení by trvalo srovnatelně dlouho, jako tankování benzínu. Tento způsob zkouší univerzity v Bristolu a v Surrey a jsou na cestě k funkčnímu prototypu. Měl by být na světě na jaře roku 2017.


Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 1 - kreisel e-golf 01Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 2 - kreisel e-golf 02Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 3 - kreisel e-golf 03Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 4 - kreisel e-golf 04Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 5 - kreisel e-golf 05Rakouská garážovka vážně umí nabídnout více než automobilky, toto je její VW e-Golf - 6 - kreisel e-golf 06
Zvenčí vypadá jako normální e-Golf, ale kapacitu baterií má výrazně větší

Zdroje: Kreisel Electric, Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.