Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radikálně předělaný bestseller Suzuki už dorazil do ČR, cenami nadělá vrásky hlavně Škodě
26.11.2021 | Petr Prokopec
Prakticky hned po premiéře se u nás začala prodávat nová generace auta, které dosud svým vzhledem vzbuzovalo spíše rozpaky. Novinka tak míří docela jiným směrem, s cenou se přitom S-Cross drží na přijatelné úrovni, startuje na 508 900 Kč.
Co jsme před několika málo dny nakousli, to nyní můžeme dojíst. Oficiálně byla odhalena již třetí generace Suzuki S-Cross a jak už je dnes skoro pravidlem, jde spíše o výrazný facelift jejího předchůdce. Japonská automobilka totiž nezměnila platformu, neliší se tak ani rozvor a dokonce ani délka. Nadále je tedy možné počítat s 4 300 milimetry od nárazníku k nárazníku a s 2 600 milimetry mezi nápravami. Suzuki nicméně slibuje, že i přesto by se cestující měli uvnitř dočkat více místa i komfortu.
Stejně tak mohou počítat s pohlednějším zevnějškem, automobilka totiž zareagovala na kritiku, jež se snesla na facelift z roku 2017. Máme zde tedy zvýšenou kapotu motoru, která zvyšuje i bezpečnost v případě srážky chodců. Kromě toho dorazila masivnější čelní maska či agresivnější nárazník, zatímco na bocích si můžeme povšimnout hranatějších blatníků. Ty mají navodit off-roadovější dojem, stejně jako se zadní světla snaží vůz opticky rozšířit.
Po stránce motorické bude k dispozici jediná jednotka, a to 1,4litrový čtyřválec BoosterJet doplněný mild-hybridní technikou. Agregát produkuje 129 koní a 235 Nm točivého momentu, jejichž přenos může mít na starosti šestistupňový manuál či automat. Stejně tak se zákazníci mohou rozhodnout pro pohon přední či všech čtyř kol. Maximálka přitom ve všech případech zůstává stejná (195 km/h), v případě zrychlení má ovšem předokolka paradoxně navrch (9,5 sekundy vs 10,2 sekundy).
České zastoupení přitom již zveřejnilo ceny, ze kterých nejspíše nebude mít radost především Škoda. S-Cross totiž v základu nabízí opravdu hodně, mimo plejádu bezpečnostních prvků nechybí třeba audio systém doplněný sedmipalcovým displejem a parkovací kamerou. Co poněkud postrádáme, to je klimatizace, se kterou se počítá až od druhého stupně Premium. Za ten musíte zaplatit 533 900 Kč, zatímco základní úroveň Comfort je k dispozici od 508 900 Kč.
Pokud zatoužíte po vyšším luxusu, můžete v případě stupně Elegance počítat s 9palcovým středovým displejem a koženým čalouněním. Lité sedmnáctky jsou pak standardem pro všechny úrovně, v tomto případě ale přichází jejich leštěné provedení. V kombinaci s panoramatickým oknem, čtyřkolkou a automatem vás přitom vrchol nabídky vyjde na 688 900 Kč, jediným dalším příplatkovým prvkem je pak už jen metalický lak za 13 tisíc korun.
Suma sumárum vás tak japonské SUV ani nabušené výbavou od podlahy až po střechu, jíž ozdobí dva posuvné prosklené panely, nevyjde na nekřesťanské peníze. Vůbec by nás tedy nepřekvapilo, kdyby Suzuki bylo již nyní zahlcené objednávkami. Zvláště když standardně poskytuje pětiletou záruku a v rámci zavazadelníku nabízí kapacitu až 1 230 litrů. Výroba již odstartovala v továrně v Maďarsku, první exempláře pak mají dorazit před Vánocemi.












Nové Suzuki S-Cross je na českém trhu k mání od 508 900 Kč. Počítat přitom můžete s mild-hybridní jedna-čtyřkou či sedmipalcovým displejem a parkovací kamerou. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 6 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 8 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 9 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 11 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
dnes
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch