Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion

Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion

25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nekompromisní okruhová technika se schopností porážet desítky milionů korun drahé speciály nemusí stát životní úspory. Třeba Radical ví, jak na to.

Britská manufaktura Radical z Peterborough připravila pro fanoušky okruhového ježdění, sprintů, závodů do vrchu nebo klubového klání nový základní stroj SR1. Jen 3,85 metru dlouhá, 1,04 metru vysoká a 1,62 metru široká placka o hmotnosti jen 520 kilogramů přesto netrpí nějakými kompromisy. O její pohon se stará motocyklový čtyřválec Suzuki o objemu 1 340 centimetrů krychlových, výkonu 213 koní a točivém momentu 176 newtonmetrů při 10 500 otáčkách za minutu.

Tato miniaturní silniční stíhačka se dokáže díky šestistupňové sekvenční převodovce a samosvornému diferenciálu Quaife ATB rozjet z nuly na 60 mil v hodině (97 km/h) během 3,6 sekundy a i bez střechy nad dvoučlennou posádkou jezdí maximálkou 222 km/h.

Co je opravdu impozantní, jsou schopnosti generovat podélné nebo příčné zrychlení. Radical uvádí, že při plné aktivaci brzdového systému s 240miliometrovým průměrem kotoučů a čtyřpístkovými třmeny vpředu je SR1 schopen vyvinout 1,8 g. V zatáčkách je to ale ještě lepší - firma používá slicky Dunlop a tvrdí, že minisupersport s nimi bez obtíží zvládne 2,3 g.

Dvoumístní stroj je sestaven z laminátu, karbonu, základního ocelového rámu a hliníkových deformačních zón. Podvozek tvoří dvojitá nestejně dlouhá lichoběžníková ramena, stavitelné tlumiče a třináctipalcová hliníková kola o šířce sedm a devět palců. Firma v tiskové zprávě píše, že za vývojem modelu SR1 stojí stejný tým lidí, který postavil závodní okruhový speciál SR9 LMP2, takže i z tohoto pohledu vypadá vůz více než zajímavě.

A o cenovce v přepočtu 960 tisíc korun bez daně lze říci to samé. To na špatnou investici pro někoho, kdo se na běžných silnicích nudí a chce zažít trochu toho adrenalinu na okruzích, určitě nevypadá.


Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 1 - radical sr1 01Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 2 - radical sr1 02Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 3 - radical sr1 03Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 4 - radical sr1 04Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 5 - radical sr1 05Radical SR1: 410 koní na tunu a stovka za tři a půl sekundy jen za milion - 6 - radical sr1 06
Stroj byl kompletně stavěn podle pravidel FIA, teoreticky si s ní tedy budete moci zazávodit i v nějakém tom „okresním přeboru”

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše