Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical RXC Turbo: s novým šestiválcem a 460 koňmi se postaví i Bugatti Veyron
10.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové přepřáhli z atmosférického agregátu na přeplňovaný, díky čemuž pod pravou nohu dostanete 460 koní. Stovku tak RXC pokoří za 2,6 sekundy.
Vypadá to, že na autosalonu v Birminghamu se nakonec ukázalo více značek, než jsme původně počítali. Po představení modelů Sin R1 a Zenos E10 zde totiž máme již třetí novinku. I ta je britského původu, přičemž taktéž upřednostňuje okruhy před veřejnými silnicemi, to ale neznamená, že by do běžného provozu Radical RXC Turbo nemohl. Jeho majitelé však asi jen sotva budou hledat někoho, kdo by se jich zvládnul držet ať již při akceleraci nebo v rámci nejvyšší rychlosti. S novým motorem totiž přichází skutečně působivá jízdní dynamika.
Již „standardní” kupé RXC si přitom nezadá s nejrychlejšími supersporty planety, verze Turbo je však zvládá zadupat do prachu. Atmosféricky plněný 3,7litrový motoru z Fordu Mustang totiž vyměnila za 3,5litrový šestiválec EcoBoost. Opětovně jde samozřejmě o agregát modrého oválu, jeho výkon však činí 460 koní namísto 380 a točivý moment se zvednul z 435 Nm na 680 Nm. Není tak divu, že vůz zvládne zrychlení z klidu na 96 km/h za 2,6 sekundy a pokoří 298 km/h.
Působivé přitom je, že oproti standardu se prakticky ani nezměnila 940kilová hmotnost. S ohledem na vyšší výkon ovšem u Radicalu sáhli po větších brzdách (RXC Turbo používá 330milimetrové kotouče vpředu a 310 milimetrové vzadu). Zavěšení typu pushrod s dvojitými lichoběžníky však již bylo převzato beze změn, stejně jako tlumiče stavitelné zevnitř kabiny. Odlišná pak není ani palivová nádrž, která pobere 70 l paliva u silniční verze a 100 litrů u závodní.
Kromě pohonného ústrojí pak byla upravena i karoserie, která vpředu disponuje mohutnějšími vstupy vzduchu zásobujícími motorový prostor. Aerodynamická účinnost vozu je ale i nadále na velmi vysoké úrovni, přičemž křídlo a difuzor dohromady produkují při nejvyšší rychlosti přítlačnou sílu až 900 kg. Přitom si můžete vybrat, zda chcete pouze plastové výlisky či zda raději sáhnete po uhlíkových vláknech, které přicházejí za příplatek.
V rámci obutí pak závodní i silniční verze používají 17palcové disky, rozdílné je ovšem pneu. U běžného modelu totiž dostanete černé sudy Dunlop Sport Maxx (nebo Direzza) o rozměru 235/620 vpředu a 290/645 vzadu, zatímco okruhový speciál používá Dunlopy SP Sport o rozměru 215/45 na přední nápravě a 255/40 na zadní.
Cena Radicalu RXC Turbo pak bez ohledu na zaměření vyšplhala na 107 500 GBP (cca 3 547 500 Kč), k čemuž je dále nutné přičíst ještě daň z přidané hodnoty. Na nezájem zákazníků si ale značka rozhodně nebude moci stěžovat, již na standardní model se totiž momentálně čeká více než čtyři měsíce...


S oficiálními fotkami Radicalu RXC Turbo se pytel zrovna neroztrhl
Živé foto přímo z Birminghamu mapuje novou verzi mnohem lépe. Nová je zejména její přední část, která musí přivádět více vzduchu k přeplňovanému motoru
Zdroje: Radical Sportcars, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva