Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical RXC Turbo 500 míří do Ženevy, chce titul nejrychlejšího auta Ringu
19.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Radical ve verzi RXC Turbo 500 s výkonem přes 530 koní chce být rekordmanem Ringu mezi produkčními auty. Parametry na to má vynikající.
Název Radical Sportscars nemůže být dozajista neznámý komukoliv, kdo někdy slyšel o Severní smyčce německého Nürburgringu. Právě malá britská automobilka totiž s modelem SR8LM dosáhla v roce 2009 v Zeleném pekle času 6 minut a 48 sekund, totiž rekordního výsledku mezi silničními vozy. Jen připomeňme, že Porsche 918 Spyder to v minulém roce zvládlo za 6:53...
Osmiválec v lehké skořápce Radicalu bohužel nešlo „na značky“ postavit všude, což ale napravila i novinka v podobě nejmladšího modelu RXC, která se dočkala také přeplňované verze Turbo se 460 koňmi. Už po jistou dobu se ovšem proslýchá, že se za oponou skrývá ještě extrémnější verze, která si neklade o nic menší cíl, než ukrojit další cené sekundy ze svého starého rekordu. Teď už je definitivně jasné, že si nikdo zprávu nevycucal z prstu, protože tenhle vůz nám Britové představí s plnou parádou v Ženevě - jmenuje se RXC Turbo 500.
Předně by mělo zaznít něco o výkonu. Proto rovnou odhalíme esa a necháme vás kochat se více než 530 koňmi (při 6 100 ot.) a 651 Nm (při 5 000 ot.), které z 3,5litrového vidlicového šestiválce EcoBoost doluje dvojice nových turbodmychadel Garrett GT28. Kromě nich se fordí jednotka dočkala například úprav na sání a vstřikování či modifikované řídicí jednotky a sportovnějšího výfukového potrubí. Jen tak mimochodem nám Radical také tvrdí, že řadu komponent vyvíjel pro nový Ford GT.
Ve výsledku, tedy s ohledem na poměr výkonu a hmotnosti, vládne tahle raketa hodnotou 468 koní na tunu, což jí kvalifikuje do skupinky opravdových hypesportů. Zrychlení na stokilometrovou rychlost bude podle našeho odhadu dílem méně než 2,5 sekundy, jelikož na 160 km/h dokáže RXC Turbo 500 vypálit za 6,8 sekundy, ba co víc - ze 64 (40 mph) na 127 km/h (80 mph) to zabere pouhopouhé tři vteřiny. Na zadní týraná kola bude přitom i nadále přenášet výkon sedmistupňová převodovka Quaife s pádly na volantu.
Šéf Radicalu tvrdí, že novinka bude opravdu velkou specialitkou a to i z hlediska aerodynamiky, přilnavosti a balistické dynamiky, nabídne prý dokonce takový zážitek z jízdy, jako žádné jiné auto, se kterým můžete vyrazit na všechny běžné evropské silnice (i na řadu dalších). Stávající zákazníci, kteří si před nedávnem už pořídili RXC Turbo však nemusejí smutnit, neboť se už v Ženevě dozvědí, za kolik jim v továrně udělají ze stávajícího modelu „pětistovku“. Noví zájemci si budou muset na budoucího rekordmana připravit minimálně 129 tisíc liber (v přepočtu 4,78 milionu korun).
Díky této novince se portfolio automobilky rozroste počet derivátů modelu RXC na pět, neboť v nabídce pak budou bok po boku verze RXC Spyder, RXC V8, RXC Turbo, RXC 3,7 V6 a právě představená RXC Turbo 500. O tom, jak se popere s Nürburgringem, budeme vědět v srpnu, kdy se testovací pilot vydá na německý okruh po vlastní ose přímo z Británie a jeho tým mu na ostrý devět měřených kol přiveze tři sady pneumatik (standardní Dunlop SportMaxx, Direzza D03G použité při dobití posledního rekordu a navíc ještě slicky Dunlop SP Sport).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Radical RXC Turbo 500 si se 3,5litrovým vidlicovým EcoBoostem přiváží 530 koní a 651 Nm. I když bude vážit přes tunu, rekord Ringu mu zřejmě neunikne, hlavním kouzlem však bude, že ho můžete brát na normální silnice
Méně ultimativní Radical RXC Turbo má 460 koní a 680 Nm, což stačí na tovku za 2,6 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis