Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Radical RXC: první model Radicalu s uzavřeným kokpitem pojede až 282 km/h
12.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Britská novinka jde v létě prodeje. Za 2,6 milionu Kč nabídne 385 koní, sprint 0-100 km/h za 2,8 sekundy nebo výklopné dveře.
Doplněno 13.12.: Souběžně s novými fotografiemi se nám podařilo získat i pár doplňujících informací. Týkají se především samotného vývoje, který zabral tři a půl roku. Radical přitom začínal s čistým listem papíru, z předchozích modelů značky tak bylo použito jen minimum dílů. Jedněmi z nich jsou tlumiče typu push rod, které používá třeba model SR3 RS, jeho civilní provedení SL je však nemá. Dalším prvkem, který může být převzat z vývoje předchozích typů, je motor V8 naladěný na 487 koní. Těšit na něj se však může pouze závodní verze. Sedmistupňová převodovka, která dokáže řadit za 50 milisekund, se přitom nemění.
Závodní Radical RXC se stejně jako silniční provedení může těšit na 17palcová kola, rozdíl však bude v pneumatikách. Kvůli plánovanému menšímu křídlu totiž silniční verze bude používat rozměr 235/620 vpředu a 290/645 vzadu, pro okruhy bude k dispozici rozměr 215/45 vpředu a 255/40 vzadu. V obou případech se přitom jedná o obutí značky Dunlop.
Společnost Radical Sportscars byla původně malou dílničkou, ve které na splnění svých snů pracovali jen její zakladatelé Phil Abbott a Mick Hyde. Rok 1997 je však dávno minulostí. Aktuálně tak Radical zaměstnává 140 lidí, přičemž jen za letošní rok firma vyrobila 100 kusů modelu SR3 RS. To by sice na první pohled mohlo vypadat jako velmi nízké číslo, ve skutečnosti však jde o rovnou osminu prodejů této okruhové verze, přičemž k prodeji předchozích 700 exemplářů Radical potřeboval dlouhých devět let.
Expanzivní plány jsou tak naprosto jasné, což potvrzuje i loňský příchod silničního modelu SR3 SL (Street Legal). Rozhodně se přitom nejednalo o poslední novinku značky. Aktuálně totiž Radical ohlásil příchod nového modelu RXC (nebo Radical Xtreme Coupe, chcete-li), který vůbec poprvé v historii společnosti nabídne uzavřený kokpit. Kromě toho by se také měl nejvíce zaměřit na silniční využití. Závodní dráhy však rovněž nemají zůstat ležet ladem.
Důkazem jsou první oficiální počítačové retuše, které představují právě okruhové provedení. To lze rozpoznat podle obrovského zadního karbonového křídla, jež v kombinaci s difuzorem produkuje 900 kg přítlaku pro zadní osu. Přítlak je pochopitelně třeba, 3,7litrový šestiválec s kořeny u Fordu totiž produkuje 385 koní a 435 Nm točivého momentu, hmotnost přitom činí pouhých 900 kg. S těmito parametry RXC zrychlí na stovku za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlost má dosáhnout 282 km/h.
S ohledem na takové tempo není překvapením, že Radical nabídne pro model RXC posílené brzdové ústrojí. Standardem se stanou šestipístkové třmeny svírající kotouče o průměru 330 mm vpředu a 310 mm vzadu. Za příplatek se samozřejmě objeví také karbon-keramické komponenty, které u silniční verze budou moci doplnit 17palcová litá kola.
Mimo to RXC dostane karbonovou karoserii, vzhůru výklopné dveře typu gullwing, jaké používá i Mercedes-Benz SLS AMG nebo Pagani Huayra, posilovač řízení, klimatizaci, vyhřívané čelní okno nebo stavitelný sloupek řízení a pedály. U závodní verze pak nebudou chybět skořepiny Corbeau doplněné šestibodovými bezpečnostními pásy.
Po stránce technické nabídne 4 300 mm dlouhé, 1 960 mm široké a 1 127 mm vysoké kupé ocelový trubkový rám, který doplní přední a zadní crashbox schválený asociací FIA. Vpředu i vzadu se objeví dvojité lichoběžníky, přenos výkonu na zadní nápravu pak obstará sedmistupňová převodovka Quaife s pádly pod volantem.
Premiéra novinky je naplánována na mezinárodní automobilovou show v Birminghamu, která začíná již 10. ledna. Do prodeje by pak nový Radical RXC měl zamířit ještě v létě, přičemž cena silniční verze bude startovat na částce 89 500 britských liber (cca 2 600 000 Kč).









Nový Radical RXC prozatím existuje jen v počítači. Již v létě by se však měl dostat do prodeje, přičemž britská značka plánuje silniční i okruhovou verzi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025Jedinou dodnes krásnou a sotva jetou Škodu s motorem V6 TDI a manuálem nikdo nechce, majitel přesto nesleví ani halíř
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva