Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 hatchback: další verze odhalena, oproti sedanu přišla o 177 mm
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Druhá karosářská verze dostala přednost před kombíkem hlavně kvůli Číně. Vadit tak nebudou pouze benzinové pohonné jednotky.
Ačkoliv brány detroitského autosalonu se pro veřejnost otevírají teprve v sobotu, automobilky již mají své prakticky splněno. A tak svou pozornost začínají přesouvat k další velké show, jíž se v březnu stane Ženeva 2014. Tam máme očekávat i stánek čínsko-izraelské značky Qoros, o které jsme se v poslední době zmiňovali hned několikrát. A to především v souvislosti s produkční verzí sedanu 3, která se již začala prodávat a jenž navíc byla vyhlášena nejbezpečnějším vozem testovaným v loňském roce organizací Euro NCAP.
Tato karosářská verze však v Ženevě rozhodně nebude hrát prim, místo toho se veškerá pozornost soustředí na druhý model, který automobilka Qoros hodlá představit. A tím je kupodivu hatchback. Okamžitě nás tak zajímalo, jak je to s kombíkem, který byl nedávno nachytán na veřejnosti dokonce s německou SPZ. Odpověď automobilky je však zarážející - navzdory prakticky sériové podobě totiž kombi „není připraveno na výrobu“.
Co si pod tím představit? To je trochu komplikovanější, jistou logiku však tato záležitost má. Qoros chce totiž své modely napřed prodávat v Číně, kde frčí spíše sedany, případně pak hatchbacky a crossovery. Kombi je ovšem hlavně evropskou záležitostí, kde prodej (sedanu) sice fakticky již začal, na první dodané exempláře však zákazníci ještě nějaký ten měsíc budou čekat.
Výsledkem tedy je, že hatchback (a tedy čínský trh) dostal přednost před praktičností (a Evropou). Pohánět jej přitom taktéž bude 1,6litrový motor (atmosférický či přeplňovaný), jehož výkon bude na přední kola přenášet manuální nebo dvouspojková automatická převodovka. Jedinou změnou tak zřejmě bude zkrácení zadního převisu a celkové délky o 177 mm.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Qoros 3 hatchback sdílí se sedanem šířku, výšku i rozvor. Zkrácena byla pouze celková délka, a to o 177 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva