Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 Hatchback 2014 oficiálně, detailně: kratší verze pojede až 210 km/h
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Qoros odhalil před Ženevou více fotek i podrobností k modelu 3 Hatchback. Dostane dva motory, dvě převodovky a až 18" kola.
Čínsko-izraelská automobilka Qoros do toho celkem slušně šlape a přestože první vůz předala zákazníkovi až šest let po svém založení, v plánu má vskutku mohutné rozšiřování portfolia. Nejpodstatnější z nich je v současné době model nazvaný 3, který nejširší motoristickou obec překvapil výjimečně dobrým hodnocením v nárazových testech Euro NCAP. Qoros 3 se představil už jako sedan, ve výhledu to bude i přistižené kombi nazvané Wagon či allroad a teď má naší největší pozornost Hatchback, jenž si odbude premiéru na březnové Ženevě.
Dřívější fotografie a prvotní informace hovořily o pětidveřové karoserii zkrácené ve srovnání se sedanem o 177 milimetrů, což se teď potvrdilo jako pravdivé tvrzení. Celková délka čínsko-izraelského vozu vyráběného v blízkosti Šangaje tak dosahuje 4 438 milimetrů a rozvor pak slušných 2 690 milimetrů. Hatchback se údajně ve standardu objeví na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin, vyšší specifikace pak zaujmou půvabnějšími sedmnácti- a osmnáctipalcovými alternativami.
V nabídce budou moci zákazníci vybírat ze šesti laků karoserie bez jakéhokoliv příplatku a uvnitř se bez dalších nákladů objeví i 3,5palcový TFT displej, jenž si našel místo mezi budíky na přístrojovém štítu. Větším překvapením je, že už základ přinese také barevný dotykový kapacitní displej s úhlopříčkou osmi palců, jenž poslouží k ovládání audiosoustavy se čtveřicí reproduktorů nebo „prémiovější” verzi se šesti reproduktory a výkonem 150 wattů. Tak jako třeba u Octavie či Golfu, umí centrální obrazovka reagovat na více dotyků současně. Pokud dostane navigaci, poslouží tato funkce třeba k přibližování a oddalování zobrazené mapy.
Přední kola budou roztáčena čtyřválcovým atmosférickým benzinovým motorem, který z objemu 1,6 litru poskytne 126 koní a 155 Nm. Ve spolupráci s manuálním šestikvaltem umožní Qorosu 3 Hatchback rozjet se z klidu na stokilometrovou rychlost během 11,6 sekundy, při volbě příplatkového dvouspojkového ústrojí DCT (rovněž se šesti stupni) naroste čas o sekundu. Další volbou je přeplňovaná varianta s turbodmychadlem o výkonu 156 koní a maximem točivého momentu u 210 Nm. Zážehový turbomotor však půjde spřáhnout jen s DCT. Zrychlení v jeho případě trvá hatchbacku 9,7 sekundy a maximální rychlost leží u 210 km/h.
Spotřeba startuje u atmosféricky plněné verze s manuálem na 6,3 litrech, DCT je o dvě deci úspornější. Turbomotor se skříní DCT by se měl z projížďky podle papírových hodnot vrátit s hodnotou 6,5 l/100 km na palubním počítači. Na trhu se tato novinka má objevit v druhé polovině roku, přičemž vyjíždět bude z bran továrny Changshu u Šangaje, kde vzniká také verze sedan. Soudě podle ženevské premiéry se hatchback více než pravděpodobně objeví i na trzích v Evropě, v podstatě totéž bude zřejmě platit i pro chystané kombi.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.














Nový izraelsko-čínský hatchback se v Ženevě ukázal v několika barevných provedeních
Qoros 3 nevypadá věru zle a soudě podle prvních reakcí bude o jeho úspěchu rozhodovat jen a pouze cena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejčtenější články
Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva