Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 detailně: premiéra odhalila veškeré technické parametry i zajímavé detaily
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový sedan bude k mání až příští rok, zřejmě i s dalšími motory. Již ty stávající ale nabízejí zajímavou dynamiku i spotřebu.
O čínsko-izraelské automobilce Qoros jsme naposledy informovali v souvislosti se žalobou, kterou kvůli písmenu „Q“ v názvu modelu vzneslo Audi. Osamocené číslo 3 pak vyzývalo ke stejnému kroku, který by učinilo BMW, Mnichov je však očividně na rozdíl od Ingolstadtu nad konkurenci podobného typu povznesený, ostatně, záměny sedanu značky Qoros za modrobílou vrtuli a čelní ledvinky se asi žádný kupující nedopustí. To však poněkud odbíháme od ženevské premiéry vozu, kde byla představena většina klíčovćh technických parametrů.
Již z minulého představení je přitom jasné, že turbodiesel pod kapotou Qorosu nenajdete. Místo toho je na výběr dvojice benzinových 1,6litrových agregátů, z nichž ten atmosférický produkuje 126 koní a 155 Nm točivého momentu, zatímco pohonná jednotka doplněná turbodmychadlem nabídne koní 156 a točivý moment 210 Nm. Zajímavé je, že i přes vyšší výkon není model 1,6 T výrazně rychlejší při akceleraci z klidu na stovku. Jeho čas 9,5 s totiž atmosférickou verzi překonává jen o sekundu. Obdobný rozdíl panuje také v rámci spotřeby (6,5 l versus 6,3 l/100 km), výraznější rozestup je tak pouze v nejvyšší rychlosti (215 versus 195 km/h).
Tato data platí pro šestistupňovou manuální převodovku, mimo tu je ovšem k mání dvouspojkový automat, který k základní hmotnosti 1 310 kg (Turbo je o pětatřicet kilo těžší) přihazuje dalších 40 kilogramů a zřejmě tedy i nějaké ty desetinky sekundy a litru. Konkrétní údaje však Qoros nezveřejnil, na rozdíl od délky, šířky, výšky, rozvoru (4 615/1 839/1 445/2 690 mm) nebo objemu zavazadlového prostoru (450 litrů)
Vyjma těchto informací pak můžeme zmínit ještě systém start/stop dodávaný standardně pro oba motory nebo základní obutí v podobě 16palcových kol s pneumatikami o rozměru 205/60. Zvolit však samozřejmě můžete také příplatkové sedmnáctky či osmnáctky. Ceny by pak měly startovat na částce okolo 18 000 Eur (450 000 Kč), přičemž do prodeje by se Qoros 3 měl v Evropě dostat až v průběhu příštího roku. Do té doby by přitom rakouská firma AVL, která je dodavatelem motorů, měla mít připravené další pohonné jednotky. Tedy tříválec 1,2 o výkonu 130 koní a 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který oproti stávajícímu agregátu dostane variabilní časování ventilů a tím i 160 koní.
První kontakt s autem v Ženevě navíc odhalil i některá překvapivě originální (známe čínská auta...) řešení, relativně kvalitní zpracování a použitelnou palubní elektroniku. Je tedy opravdu docela dobře možné, že právě Qoros 3 se stane tím prvních „echt čínským” autem, které v Evropě dokáže prorazit. Jistější si tím ale budeme až poté, co jej budeme moci vyzkoušet nejen staticky...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.





















Produkční sedan Qoros 3 se na autosalonu v Ženevě ukázal ve společnosti koncepčního kombíku a cross hybridu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11