Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Původně jen elektrický Jeep dostal další spalovací verzi, ty už tvoří naprostou většinu všech prodejů
28.5.2024 | Petr Prokopec
Jeep tohle auto označuje za úspěch a nemáme problém s tím souhlasit. Pokud by ale zůstal jen u původně zamýšlené elektrické verze, spláče nad výdělkem. Víc jak dvě třetiny všech prodejů tvoří spalovací varianty a poslední novinka tento poměr posune jen dál.
V září roku 2022 představil Jeep hned tři elektrické novinky. Jednou z nich byl i model Avenger, který dle původního oznámení nic jiného než bateriový pohon ani dostat neměl. Jenže už o pouhé dva měsíce později nafasoval přeplňovanou jedna-dvojku. Ta následně začala prodejům dominovat, a to přesto, že byla k dispozici jen v pár zemích. Rok po spuštění objednávek se totiž ukázalo, že elektrickým pohonem disponuje jen zhruba 31 procent prodaných aut.
Nyní jsme o dalších pár měsíců dál a Jeep jen přitápí pod kotlem spalovacích variant. Nové tak přišel s plug-in hybridní verzí 4xe, kterou někteří jistě rádi označí za elektrickou, za nás jsou ale všechny varianty vybavené benzinem nebo dieselem pořád spalovací. Jen na tuto část jejich pohonu je soustavně spoleh a z vlastních zkušeností víme, kolik uživatelů dobíjecích hybridů zejména z řad služebních aut v podstatě zcela ignoruje, že vůz lze také dobíjet a prostě ho jen tankují. 4xe tedy spoléhá znovu hlavně na 1,2litrový motor, páruje jej však také se dvěma elektrickými jednotkami, z nichž každá má na povel jednu nápravu. Vůbec poprvé tu tak máme Avenger s pohonem všech kol, byť ta zadní se automaticky odpojí po překročení rychlosti 90 km/h.
Při tempu do 30 km/h je nicméně verze 4xe vždy čtyřkolkou a zvládat tak má až 40procentní stoupání. Jeep zároveň o 10 mm zvětšil světlou výšku a do základní výbavy přidal i plastovou ochranu podvozku i lemů karoserie, stejně jako tažné oko pro snadnější připojení navijáku a střešní ližiny. Stovku pak se 136 spalovacími a 2x29 elektrickými koňmi zvládne za 9,5 sekundy.
Dá se předpokládat, že toto provedení bude též žádané, i když cena ve srovnání se spalovací (od 499 900 Kč) a mild-hybridní (od 569 900 Kč) verzí poněkud naroste. Rána to ale bude hlavně pro bateriový pohon, který dál ztrácí podíl na celkových prodejích. Potvrdil to i šéf evropského zastoupení americké značky Eric Laforge, dle kterého „z více než 90 tisíc takřka 30 procent disponuje elektrickým ústrojím“.
Zájem o Avenger Electric tedy postupně klesá, i když toto provedení disponovalo 156 koňmi, tedy vyšším výkonem než spalovací či hybridní model. O překvapení se ale opravdu nejedná, neboť za minimálně 899 900 Kč dostáváte baterie o kapacitě 54 kWh. To je ekvivalent 13,8litrové nádrže na naftu, pročež vážně nelze očekávat, že 1,6 tuny vážící SUV zvládne 400 km bez nabíjení jinak než extrémně pomalou jízdou. Plug-in hybrid na evropské trhy dorazí v závěru letošního roku a bude zajímavé sledovat, kolik zákazníků vezme hlavně elektrickému provedení.
Jeep Avenger 4xe je vůbec první čtyřkolka v nabídce tohoto modelu. Navíc disponuje vyšším výkonem než čistě spalovací varianta, oproti té elektrické je pak daleko praktičtější. Foto: Jeep
Zdroje: Jeep, Focus
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 8 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nejnovější články
- Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
před 4 hodinami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
před 5 hodinami - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
před 7 hodinami - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 8 hodinami - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.22. 19:31 - řidičBOB
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 13:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.22. 13:13 - Truck Daškam