Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína míří až do oblak, bude především maximálně luxusní
23.3.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zjevně rozhodli kout železo, dokud je žhavé a pod obletovanou značkou Aurus nabídnout maximum luxusních produktů, co jen klientela snese. K autům a motorce tak přibude i vrtulník.
Rusové jsou na svou novou značku Aurus nadmíru pyšní. S jejím příchodem navíc narostla jejich již tak velká sebedůvěra, načež se rozhodli nabídnout svou novou technologii i „západu“. Konkrétně pak Bentley, jež by mohlo do budoucna využívat ruského devítistupňového automatu. Zda tomu tak ale skutečně bude, je ve hvězdách. A stejná nejistota prozatím spočívá také v adaptaci 4,4litrového osmiválce s kořeny u Porsche na použití v leteckém průmyslu. To ovšem neznamená, že by se do oblak nepodívala samotná značka Aurus.
Rusové hodlají záběr této firmy patřičně rozšířit, proto pod jejím logem byl již loni představen nový motocykl z produkce firmy Kalašnikov. Aktuálně pak automobilka přišla s oznámením, že nabídne rovněž helikoptéry. Ty budou založeny na již existujících strojích Kazan Ansat, vůči standardnímu provedení však projdou modifikacemi, jež se projeví hlavně na luxusu v kabině.
Ansat je lehký vrtulník, za jeho designem stojí kancelář Michaila Mila, který má na kontě takové ikonické stroje jako Mil Mi-4 či Mil Mi-12. Sám Mil sice zemřel již v roce 1970, nicméně v roce 1947 byl jmenován šéfem výzkumného institutu pro helikoptéry, který poté, co konstruktér získal mimo jiné řád hrdiny Sovětského svazu, nesl jeho příjmení. V roce 2006 se pak Mil spojil s firmami Kamov a Rostvertol, načež byla zformována společnost Russian Helicopters.
Pokud ještě nepotřebujete namalovat graf, přihodíme do placu ještě pár dalších faktických údajů a jmen. Firma Russian Helicopters se nově spojila se společností Kazan Helicopters a moskevským technologickým institutem NAMI, jenž stojí za vývojem automobilů značky Aurus, aby společně stvořily právě helikoptéry s logem „ruského zlata“. Jako první proběhne právě modifikace modelu Ansat, jenž se má ukázat již letos v srpnu během letecké show na Žukovského letišti poblíž Moskvy.
Z toho důvodu asi nepřekvapí, že k dispozici nemáme zatím žádný obrazový materiál ukazující chystanou luxusní verzi. Samotný Ansat je ale velmi dobře znám. Svůj první testovací let podnikl již v roce 1999, sériová výroba se ale rozjela až před šesti lety. Od té doby vzniklo zhruba 77 exemplářů, jež jsou poháněny dvěma americkými motory Pratt Whitney PW-207K. Každý produkuje 630 koní, což bez problémů stačí na přesun pilota a deseti pasažérů (nebo až 2 300 kilogramů nákladu).
Stroj je osazen čtyřlistým hlavním a dvoulistým zadním rotorem, přičemž běžná cestovní rychlost činí 250 km/h a ta maximální 275 km/h. Dolet na jedno natankování byl vyčíslen až na 510 km, nicméně vše samozřejmě záleží na konkrétních podmínkách. Ansat zvládá opravdové extrémy a operuje v teplotách od -45 do +50 stupňů Celsia. Zároveň může startovat i v nadmořské výšce až 3 500 metrů, jeho maximální letová hladina pak činí 5 700 m.
Předpokládá se , že přeměna kabiny, ze které nejspíše zmizí osm sedaček a dorazí méně přepychových křesel, vyjde na 10 milionů rublů (cca 3,5 mil. Kč), tedy pomalu na tutéž sumu, za kterou se budou prodávat základní modely silničního Aurusu Senat. Výše zmíněnou sumu ale ponese jen účet za speciální provedení značky Aurus, stroj jako takový totiž stojí od 2 milionů dolarů (45,5 mil. Kč) výše.
Lehká helikoptéra Kazan Ansat se speciálnho provedení se značkou Aurus...
...s její limuzínou Senat bude mít společné logo a míru luxusu
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 2 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 5 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva