Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína v prvním srovnání zašlapala do země vyspělou konkurenci
6.11.2019 | Petr Prokopec
Panují celkem oprávněné obavy, jak může fungovat luxusní auto, které si Rusové během pár let vyvinuli z velké části sami. První srovnání naznačuje, že konkurenci může strčit i do kapsy.
Nejspíše již víte, že na trh s luxusními vozy loni dorazil nový hráč. Ruská značka Aurus sice v prvé řadě uspokojuje touhy politiků, nicméně k dispozici je už i běžnému publiku. Slovo „běžné“ je ale třeba dát minimálně do dvojitých uvozovek, neboť základní cena startuje nad 6 miliony korun. Co za ně přitom dostanete, nejlépe mapuje nové video, ve kterém je zmapován každý vnitřní i venkovní detail modelu Senat S600. My se ale zaměříme spíše na méně poetický snímek, který rovněž najdete přiložený pod článkem.
Ruský sedan totiž před pár dny zamířil do Dmitrovského testovacího centra, kde se stal předmětem prvního srovnání s vozem obecně známější značky. Předmětem testu byl systém automatického brzdění. Za tím stojí stejně jako v případě mnoha částí celého vozu ruský institut NAMI, který chtěl dokázat, že jeho práce je nadřazena té zahraniční. Proto Rusové nesáhli po komponentech některého z dodavatelů a použili své vlastní. Nyní Aurus Senat S600 srovnali s Kiou Quoris, tedy s korejskou vlajkovou lodí známou také pod názvem K9. A Aurus drtivě zvítězil.
Kia překážku nezaznamenala včas, začala tedy brzdit pozdě a do imitace vozu před sebou narazila. Ruský vůz oproti tomu předvedl vše naprosto správně. Video s testem na YouTube umístil uživatel Zhukmann, který uvedl, že došlo celkem na tři pokusy, přičemž Aurus zabodoval pokaždé, zatímco u korejského vozu vždy došlo na „blízká setkání třetího druhu“. To je více než překvapivé, neboť jak jsme řekli, Quoris je jeden z korejských vrcholů, který má mnohé společné s luxusní značkou Genesis. Kia přitom jako vůbec první začala autonomní brzdy již před pár lety montovat i do svých nejmenších vozů, ty větší je tak dostávaly automaticky.
Je ale třeba dodat, že Rusové si pro srovnání vybrali trochu špatný vůz, neboť na videu je zachycena první generace Quorisu. Kia již v březnu loňského roku představila nástupce, který je již dávno v prodeji. Pokud tedy mělo dojít k věrohodnému srovnání nejnovější ruské pýchy, bylo by logické, kdyby se jí postavila nejnovější pýcha korejská. To se ale evidentně nestalo a jen Rusové vědí, proč tomu tak je.
Momentálně se přitom nebudeme pouštět na pole spekulací, místo toho raději počkáme, až se Aurus dostane do nezávislých rukou. Momentálně tak jen dodáme, že třítunový luxusní koráb pohání 4,4litrový hybridizovaný osmiválec twin-turbo s kořeny u Porsche, který byl naladěn na 600 koní a 880 Nm točivého momentu. Za pomoci elektromotoru přihazujícího dodatečných 63 koní přitom zvládá sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, zatímco jeho maximálka je po vzoru německých luxusních křižníků omezena na 250 km/h. To jsou působivá data, nicméně i v případě jejich věrohodnosti nás nyní zajímá nezávislý test.
Aurus Senat S600 se dle Rusů chlubí mnohem efektivnějšími automatickými brzdami než Kia Quoris/K9
Kromě luxusu na palubě a osmiválce od Porsche pod kapotou bychom tu tak měli mít další ospravedlnění, proč sedan startuje nad 6 miliony korun
Zdroje: Drom, RoCars@Youtube
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou včera 20:06
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem včera 19:34
- Jedna věc je již jistá: zastávka v boxech v Austrálii je povinná včera 16:00
Nejnovější články
- Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
před hodinou - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 3 hodinami - Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
před 4 hodinami - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
před 6 hodinami - Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.23. 18:23 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.23. 17:51 - Brus
- IT poradna 01.23. 16:53 - pavproch
- Škoda Auto obecně 01.23. 14:06 - jerry
- Volkswagen obecne 01.22. 21:33 - Kavis
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 01.22. 18:28 - woky
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.22. 17:13 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 01.22. 08:39 - Vrooom