Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putin začal ovlivňovat vývoj své luxusní limuzíny, málokdo mu asi bude odporovat
26.4.2020 | Petr Prokopec
Ruský prezident se rád prezentuje jako člověk, který rozumí prakticky všemu a automobilová technika zjevně není výjimkou. Technikům Aurusu tak měl už sdělit, které oblasti si zaslouží zlepšení.
Poslední dva roky se v souvislosti s Ruskem mluvilo především o nové značce Aurus, která vznikla jako konkurence pro Bentley, Mercedes či Rolls-Royce. Ruský prezident Vladimír Putin totiž již odmítal užívat zahraniční dopravní prostředky. Na světlo světa se tak dostala limuzína Senat užívající 4,4litrového osmiválcového motoru s kořeny u Porsche. Souběžně s ní dorazil také sedan téhož jména, jen menších rozměrů, a chybět do budoucna nemá ani SUV a minivan.
Tato čtveřice užívá modulární techniky, což se netýká pouze pohonné jednotky, ale třeba i samotné platformy. Rusové totiž hodlají kromě Kremlu oslovit i privátní klientelu, a tak počítají s masovou výrobou, která by ale samozřejmě měla být co nejefektivnější. Zároveň by Aurus měl zamířit i na absolutní vrchol potravinového řetězce, tedy i nad svou německo-britskou konkurenci. A aby byla jistota, že se tak stane, hodlá ruku k dílu přiložit i samotný Putin.
Jak uvedl ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov, ruský prezident začal pancéřovanou limuzínu aktivně používat. „Mohl tak přijít s nápady, ve kterých oblastech by dle jeho názoru mělo dojít na změny. Ze všeho nejvíce se zaměřil na technickou stránku značky Aurus.“ O co konkrétně jde, již Manturov neupřesnil. Pouze dodal, že změny měly být vyřešeny velmi rychle.
Není překvapivé, že inženýři bleskurychle plní to, co si hlava ruské federace usmyslí. Stejně jako v tomto ohledu nelze Putinovy poznámky nikterak zpochybňovat. Značku Aurus si privátní klientela sice může již nějaký ten pátek objednávat, ovšem svá auta dostanou soukromníci až ve chvíli, kdy budou uspokojeny zájmy Kremlu. Momentálně je tak ruský prezident vlastně jediným mimo továrnu, kdo může technikům dát nějakou zpětnou vazbu.
Bude tedy zajímavé sledovat, jak moc se Senat cestou do masovější produkce promění. Manturov uvedl, že soukromé klientele budou vozy k dispozici od března 2021. Dle aktuálních plánů má letos v listopadu být smontována pilotní várka, kterou bude v příštím roce následovat první série 360 aut. Poté bude následovat 1 724 kusů v roce 2022, 4 030 kusů v roce 2023 a 5 274 kusů v roce 2024. Předobjednáno je zatím něco přes 700 aut.
Výrobu dosud měl na starosti institut NAMI, který se postaral rovněž o vývoj celé rodiny, následná masovější produkce již bude soustředěna do nové továrny v Elabuze. Ta zároveň poslouží i k montáži elektrického motocyklu, jenž se pod značkou Aurus má objevit někdy v roce 2022 nebo 2023.
Aurus Senat je vrcholem ruského automobilismu. Zatím jej však má k dispozici jen prezident Vladimír Putin, který nyní začal instruovat techniky, kde je dle něj potřeba udělat ještě změny
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva