Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu

Neapolská Cobra konečně vycenila své ostré zoubky a odhalila tak, co je ukryto pod její retro-karoserií. Dárcem srdce se stal Mustang Boss 302.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu

2.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Neapolská Cobra konečně vycenila své ostré zoubky a odhalila tak, co je ukryto pod její retro-karoserií. Dárcem srdce se stal Mustang Boss 302.

Lidé pracující na nové značce Puritalia nám koncem května dovolili nahlédnout pod plachu připravovaného sportovního vozu nazvaného jednoduše 427. Novodobá pocta Shelby Cobra se nyní odhaluje v celé své kráse.

Předně ale musíme upřesnit pohonnou jednotku. Podle označení se zdálo, že vůz má pod přední kapotou hodně oblíbený sedmilitrový vidlicový osmiválec z Corvette Z06, jehož objem v krychlových palcích přesně odpovídá číselnému kódu Puritalie. Tvůrci nicméně ctí původní auto více, než jsme si mysleli. Mezi předními koly je totiž V8 od Fordu.

Konkrétně jde o agregát s více než slušnou reputací - atmosférický pětilitr DOHC Ti-VCT z Mustangu Boss 302 s výkonem 450 koní při 6 500 otáčkách a točivým momentem 530 newtonmetrů při 4 250 ot./min. V případě, že to bude někomu ve srovnání s V8 GM málo, bude mít možnost objednat si kompresorem přeplňovanou verzi s výkonem až 605 koní při 7 000 ot./min. a 640 newtonmetry při 4 500 ot./min. Výkony obou motorů posílá na zadní kola šestistupňová manuální převodovka se zesílenou spojkou a samosvorný diferenciál.

Reinterpretace Cobry je dlouhá 4,35 m, široká bez pěti centimetrů rovné dva metry a vysoká pouze 1,25 m. Osy náprav jsou od sebe vzdálené 2,6 metru. Konstrukce čtyři dva sedmičky se z prvních informací zdá být docela sofistikovaná. Podle toho, co víme, dostala Puritalia hliníkový kokpit spojený s předním a zadním pomocným rámem pro zavěšení kol a karbonovou karoserii. I proto je hmotnost auta jen 1 090 kg a jistě potěší také slibované rozložení váhy 50 na 50.

Pod blatníky jsou umístěné dvojité lichoběžníkové závěsy doplněné tlumiči se stavitelnou kompresí i odskokem, nastavitelné stabilizátory a brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu. V práci jim pak asistují šesti- a čtyřpístkové třmeny.

Puritalia 427 z italské Neapole je postavena na devatenácti a dvacetipalcových kolech a pneumatikách Pirelli P Zero o rozměru 275/35 R19, respektive 335/30 R20. Její cena nebo dynamika jsou pro tuto chvíli neznámé veličiny

Výrobce dosud neoznámil cenu ani dostupnost svého díla, vše podstatné bychom se ale měli dozvědět v průběhu letních měsíců. Jakmile tyto informace vejdou ve známost, pochopitelně je doplníme.


Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 1 - Puritalia 427 lepsi foto 01Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 2 - Puritalia 427 lepsi foto 02Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 3 - Puritalia 427 lepsi foto 03Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 4 - Puritalia 427 lepsi foto 04Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 5 - Puritalia 427 lepsi foto 05Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 6 - Puritalia 427 lepsi foto 06Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 7 - Puritalia 427 lepsi foto 07Puritalia 427: italská Cobra odhalena, nakonec žije z Mustangu - 8 - Puritalia 427 lepsi foto 08
Z Puritalie se nakonec vyklubal roadster s osmiválcem Fordu o výkonu 450 nebo 605 koní

Zdroj: Blog Automobile

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.