Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prý nerozbitné terénní přívěsy na kempování mohou vznikat v jediné zemi
17.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Obytné přívěsy za auto mají běžně docela zranitelnou konstrukci, která stěží snese cokoli jiného než silniční provoz. U nás to asi nikomu nevadí, v drsné ruské krajině ano.
Když začneme vyprávět o drsném kraji, kde není místo na chatrné příbytky, které by se po první výpravě rozpadly, jistě vám hned dojde, že mluvíme o Rusku. Právě tam se začíná rozmáhat móda odolných obytných přívěsů, které můžete s lehkostí zapřáhnout i za nejdrsnější verze Lady Niva. S nabídkou podobně extrémního příslušenství za tažnou kouli přišla firma Sandtrekker a hned po prvním odhalení si získala početnou základnu fanoušků.
V rohu výstaviště kempovací techniky zaujal vozík s pevnou konstrukcí. Výhradně domácí výrobce si zakládá na produkci údajně nerozbitných karavanů vhodných do extrémních podmínek. Stačí zapřáhnout a odjet neprostupným terénem do středu lesa mezi medvědy, kde se dá uvnitř oplechované boudy na velkých kolech přespat se vším potřebným po ruce.
Na silném hliníkovém rámu Sandtrekker nabízí provedení XS o celkové hmotnosti nižší než 750 kg. Cena začíná na částce 480 000 rublů (169 000 Kč), takže nejde o bůhvíjak drahý špás, o luxusu tu ale nemůže být řeč. V hlavní části je místo na spaní o rozměrech 2 x 1,4 metru. Vedle matrací zbývá místo jen na několik poliček a úložných schránek. Za příplatek je možné dovybavit ohřívač vody se zásobníkem a venkovní sprchu.
Větší typ S je skutečně malý terénní byt. Nechybí solární panely na střeše dostatečné na pohon všech zařízení. Nabízí i malou kuchyňku s lednicí, sporákem i umyvadlem. Naproti prostoru pro vaření je odpočinková část podobná obývacímu pokoji, která se v noci mění na ložnici. Strop je možné vysunout nahoru pomocí dvojice elektromotorů. Osvětlení celého příbytku pro dobrodruhy zajišťují lampičky LED.
Verze S začíná cenou na 840 000 rublů, ale tolik si vyžádá jen kostra bez vybavení, plně nakonfigurovaný přívěs stojí více než 1 500 000 rublů (529 000 Kč). Jak můžete sami vidět v přiložené galerii, ani to není žádný stroj pro primadony, představa přežívání v ruské divočině v něčem takovém ale už nepůsobí tak nepřijatelně...








Dvě varianty se liší ve velikosti a výbavě, ale obě mají pevnou hliníkovou základnu vhodnou na výlety mimo zpevněné silnice
Zdroj: Auto Review
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Renault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před hodinouČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 4 hodinamiNěkdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 09:52 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis