Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.
Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit
Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.
Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.
S tímto výkonem by neměla být problémem akcelerace z klidu na stovku pod 3 sekundy a maximálka 350 km/h, k tomu se vůz chce pochlubit statutem „nejrychlejšího auta v zatáčkách“. Generovat by měl více než 2 g, za čímž stojí propracovaná aerodynamika. Oproti závodnímu speciálu se liší především v oblasti zadního křídla, jinak zůstala zachována. Přítlak má tak překročit 700 kilogramů.
Hmotnost samotného vozu by kvůli rozsáhlému využití karbonu neměla přerůst metu 1 200 kil, a to přesto, že bude mít na palubě řadu bezpečnostních mechanismů odvozených od závodního provedení. Proto prý bude vyhovovat i bezpečnostním standardům FIA, navzdory registračním značkám jej tak budete moci přihlásit do řady závodních sérií. Bez šance tam tohle auto nejspíše nebude.
SCG003S dostane dále sedmistupňovou sekvenci s pádly pod volantem a karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístky a 360milimetrovými kotouči vzadu. Volba jízdních režimů zahrnuje módy Track, Sport, Comfort a Rain, přední i zadní nápravu lze ale navíc hydraulicky přizvednout kvůli překonávání silničních retardérů. Dále tu máme ještě klimatizaci či tři displeje, kdy dva slouží k vylepšení výhledu vzad. Klasická zpětná zrcátka jsou totiž stejně jako zbytek karoserie ovlivněna aerodynamikou.
Cena každého vozu, který je splněním životního snu bývalého filmaře Jima Glickenhause, odstartuje na 1 milionu dolarů (cca 25,4 milionu korun), přičemž první exempláře dorazí k zákazníkům již letos v létě. Výrobu bude mít na svědomí továrna Manifattura Automobili Torino, kde se SCG003S bude montovat ručně a vznikne v pravostranném i levostranném provedení. Jestli ale všechno půjde tak, jak si Glickenhaus představuje, je nyní otázkou. Snílků už automobilový svět poznal hodně...













SCG003S chce být absolutně nejrychlejším produkčním vozem na Ringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
K mání je „nákupní taška” od BMW, která na semaforech znejistí i frajery s Bugatti. Za cenu dvou výměn oleje v jejich autech
3.3.2025EU je definitivně k smíchu. Její „úleva” automobilovému průmyslu je ještě trapnější, než kohokoli soudného napadlo
4.3.2025VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí
4.3.2025Drzí zloději ukradli díly ze sedmi aut přímo v sídle slavného úpravce, výsledkem je škoda za 7 milionů
4.3.2025Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB