Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?
20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.
Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit
Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.
Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.
S tímto výkonem by neměla být problémem akcelerace z klidu na stovku pod 3 sekundy a maximálka 350 km/h, k tomu se vůz chce pochlubit statutem „nejrychlejšího auta v zatáčkách“. Generovat by měl více než 2 g, za čímž stojí propracovaná aerodynamika. Oproti závodnímu speciálu se liší především v oblasti zadního křídla, jinak zůstala zachována. Přítlak má tak překročit 700 kilogramů.
Hmotnost samotného vozu by kvůli rozsáhlému využití karbonu neměla přerůst metu 1 200 kil, a to přesto, že bude mít na palubě řadu bezpečnostních mechanismů odvozených od závodního provedení. Proto prý bude vyhovovat i bezpečnostním standardům FIA, navzdory registračním značkám jej tak budete moci přihlásit do řady závodních sérií. Bez šance tam tohle auto nejspíše nebude.
SCG003S dostane dále sedmistupňovou sekvenci s pádly pod volantem a karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístky a 360milimetrovými kotouči vzadu. Volba jízdních režimů zahrnuje módy Track, Sport, Comfort a Rain, přední i zadní nápravu lze ale navíc hydraulicky přizvednout kvůli překonávání silničních retardérů. Dále tu máme ještě klimatizaci či tři displeje, kdy dva slouží k vylepšení výhledu vzad. Klasická zpětná zrcátka jsou totiž stejně jako zbytek karoserie ovlivněna aerodynamikou.
Cena každého vozu, který je splněním životního snu bývalého filmaře Jima Glickenhause, odstartuje na 1 milionu dolarů (cca 25,4 milionu korun), přičemž první exempláře dorazí k zákazníkům již letos v létě. Výrobu bude mít na svědomí továrna Manifattura Automobili Torino, kde se SCG003S bude montovat ručně a vznikne v pravostranném i levostranném provedení. Jestli ale všechno půjde tak, jak si Glickenhaus představuje, je nyní otázkou. Snílků už automobilový svět poznal hodně...













SCG003S chce být absolutně nejrychlejším produkčním vozem na Ringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před hodinouJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 4 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB