První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?

Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?

20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říká si SCG003S a je to životní dílo Jima Glickenhause. Jeho hlavními zbraněmi jsou, 800koňový V8 a hmotnost okolo 1 200 kilogramů.

Letos asi proběhne další kolo souboje o zisk rekordu na Severní smyčce. Ten mezi produkčními vozy drží Porsche s modelem 918 Spyder, absolutní pak má na kontě opět značka ze Zuffenhausenu, a to díky Stefanu Bellofovi, který v roce 1983 se závodním speciálem 956 obkroužil Zelené peklo na pouhých 6 minut a 11 sekund. Na ten první si brousí zuby Lamborghini Huracán Performante, SCG003S ho ale chce smáznou a tomu druhému se jen tak mimochodem významně přiblížit

Společnost Scuderia Cameron Glickenhaus, jejímž produktem SCG003S je, aktuálně oznámila, že by ráda o 30 s překonala hybridní supersport s logem Porsche. Jinými slovy, chce se dostat zhruba na 6 minut a 27 sekund. To by byl pochopitelně ohromující výkon, i když vezmeme do úvahy, že silniční prvotina SCG přímo vychází ze soutěžního speciálu a de facto byla postavena na míru závodním okruhům.

Předobrazem SCG003S (Stradale) je provedení SCG003C (Competizione), které na Ringu vidělo černou vlajku kvůli nadměrnému hluku. Silniční verze by oproti závoďáku měla být o poznání kultivovanější, zároveň však bude také výkonnější. Původně měl vůz mít 750 koní, teď jich prý 4,4litrový osmiválec twin-turbo produkuje minimálně 800.

S tímto výkonem by neměla být problémem akcelerace z klidu na stovku pod 3 sekundy a maximálka 350 km/h, k tomu se vůz chce pochlubit statutem „nejrychlejšího auta v zatáčkách“. Generovat by měl více než 2 g, za čímž stojí propracovaná aerodynamika. Oproti závodnímu speciálu se liší především v oblasti zadního křídla, jinak zůstala zachována. Přítlak má tak překročit 700 kilogramů.

Hmotnost samotného vozu by kvůli rozsáhlému využití karbonu neměla přerůst metu 1 200 kil, a to přesto, že bude mít na palubě řadu bezpečnostních mechanismů odvozených od závodního provedení. Proto prý bude vyhovovat i bezpečnostním standardům FIA, navzdory registračním značkám jej tak budete moci přihlásit do řady závodních sérií. Bez šance tam tohle auto nejspíše nebude.

SCG003S dostane dále sedmistupňovou sekvenci s pádly pod volantem a karbon-keramické brzdy Brembo s šestipístkovými třmeny a 380milimetrovými kotouči vpředu a čtyřpístky a 360milimetrovými kotouči vzadu. Volba jízdních režimů zahrnuje módy Track, Sport, Comfort a Rain, přední i zadní nápravu lze ale navíc hydraulicky přizvednout kvůli překonávání silničních retardérů. Dále tu máme ještě klimatizaci či tři displeje, kdy dva slouží k vylepšení výhledu vzad. Klasická zpětná zrcátka jsou totiž stejně jako zbytek karoserie ovlivněna aerodynamikou.

Cena každého vozu, který je splněním životního snu bývalého filmaře Jima Glickenhause, odstartuje na 1 milionu dolarů (cca 25,4 milionu korun), přičemž první exempláře dorazí k zákazníkům již letos v létě. Výrobu bude mít na svědomí továrna Manifattura Automobili Torino, kde se SCG003S bude montovat ručně a vznikne v pravostranném i levostranném provedení. Jestli ale všechno půjde tak, jak si Glickenhaus představuje, je nyní otázkou. Snílků už automobilový svět poznal hodně...


První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 1 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 08První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 2 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 09První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 3 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 10První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 4 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 5 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 6 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 7 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 14První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 8 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 15První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 9 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 16První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 10 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 17První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 11 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 18První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 12 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 19První silniční auto bývalého filmaře má zvládnout Ring pod 6:30. Je to reálné? - 13 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 20
SCG003S chce být absolutně nejrychlejším produkčním vozem na Ringu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.