Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně
22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová divize Automobili Speciali pustila do světa obrázky své prvotiny. Vznikne v pěti kusech, stovku dá za 3,2 s a jede až 330 km/h. Co nám to jen připomíná?
Italdesign před pár dny oznámil, že konečně ví, jak vydělat. Pod nově založenou divizí Automobili Speciali totiž bude produkovat několikakusové série výjimečných aut, které mají oslovit tu nejnáročnější klientelu. Této zprávě jsme se trochu podivili, italská karosárna totiž spadá pod koncern VW Group, jenž momentálně škrtá, kde může. Nové informace ovšem naznačují, že vývoj moc drahý být nemohl a vysoká cena chystaných pěti exemplářů jej ospravedlní.
Prvotina Italdesignu vychází ze stejného základu, jaký používá Audi R8 a Lamborghini Huracán. Vzhledově je bližší druhému zmíněnému vozu, přičemž inspirací nejspíše byla i limitovaná edice Centario, která pro změnu vzešla z většího Lamborghini Aventador. Je přitom jen na vás, respektive na oněch potenciálních kupcích, zda vás více osloví tato kreace či spíše originál. My ale přeplácanosti příliš neholdujeme, od věhlasného Giuugiarova studia jsme čekali víc.
Možná ale nejsme tou pravou cílovou klientelou, značka totiž míří na „sběratele a vizionářské nadšence“. Ti přitom kromě extravagantní vizáže mohou počítat s 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož výkon zveřejněn nebyl. Jelikož ovšem nové kupé má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h, což plně odpovídá dárcovskému vozu, lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm.
Jízdní dynamika je poněkud překvapivá, nikoliv však v pozitivním slova smyslu. Celá karoserie novinky je totiž vyrobena z karbonu, pročež se očekává, že hmotnost klesne pod 1 595 kilogramů, respektive 1 575 kg, se kterými jsou spojeny Audi R8 a Huracán. Sprint z klidu na stovku by tedy dle našeho názoru měl klesnout pod 3 sekundy, zvláště když automobilka slibuje „výkony závodního vozu“.
Novinka ovšem není určena pouze pro okruhy, všech pět majitelů může počítat s registrační značkou. A také s nemalou individualizací, dle které se bude odvíjet pořizovací cena. Ta startuje okolo 1,5 milionu Eur (cca 40,53 mil. Kč), dle očekávání by ovšem zákazníci měli platit spíše 2 miliony Eur (54,04 mil. Kč). Vybrat si totiž budou moci nejen lak či kola, ale i čalounění a doplňky.
Italdesign mimo to slibuje i možnost posily v motorovém prostoru, očekávaného zlepšení jízdní dynamiky se tedy nakonec nejspíše i dočkáme. Tím nám ale dostupné informace končí, na další obrázky, detaily a nakonec i jméno vozu (pokud jím nebude samotné Italdesign Automobili Speciali, což by u prvotiny bylo možné - tisková zpráva je trochu nejednoznačná) si musíme počkat Pro tuto chvíli jen dodáme, že výroba bude probíhat v továrně v italském Moncalieri poblíž Turína. Všech pět aut přitom bude doručeno ještě před koncem roku.



Prvotina Italdesignu vzešla především z Audi R8, vzhledově ale připomíná spíše spřízněné Lamborghini Huracán
Předchozí snímky odhalovaly pouze detaily
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 8 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 11 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321