První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně

Nová divize Automobili Speciali pustila do světa obrázky své prvotiny. Vznikne v pěti kusech, stovku dá za 3,2 s a jede až 330 km/h. Co nám to jen připomíná?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně

22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová divize Automobili Speciali pustila do světa obrázky své prvotiny. Vznikne v pěti kusech, stovku dá za 3,2 s a jede až 330 km/h. Co nám to jen připomíná?

Italdesign před pár dny oznámil, že konečně ví, jak vydělat. Pod nově založenou divizí Automobili Speciali totiž bude produkovat několikakusové série výjimečných aut, které mají oslovit tu nejnáročnější klientelu. Této zprávě jsme se trochu podivili, italská karosárna totiž spadá pod koncern VW Group, jenž momentálně škrtá, kde může. Nové informace ovšem naznačují, že vývoj moc drahý být nemohl a vysoká cena chystaných pěti exemplářů jej ospravedlní.

Prvotina Italdesignu vychází ze stejného základu, jaký používá Audi R8 a Lamborghini Huracán. Vzhledově je bližší druhému zmíněnému vozu, přičemž inspirací nejspíše byla i limitovaná edice Centario, která pro změnu vzešla z většího Lamborghini Aventador. Je přitom jen na vás, respektive na oněch potenciálních kupcích, zda vás více osloví tato kreace či spíše originál. My ale přeplácanosti příliš neholdujeme, od věhlasného Giuugiarova studia jsme čekali víc.

Možná ale nejsme tou pravou cílovou klientelou, značka totiž míří na „sběratele a vizionářské nadšence“. Ti přitom kromě extravagantní vizáže mohou počítat s 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, jehož výkon zveřejněn nebyl. Jelikož ovšem nové kupé má zvládat zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy a maximálku 330 km/h, což plně odpovídá dárcovskému vozu, lze počítat s 610 koňmi a 560 Nm.

Jízdní dynamika je poněkud překvapivá, nikoliv však v pozitivním slova smyslu. Celá karoserie novinky je totiž vyrobena z karbonu, pročež se očekává, že hmotnost klesne pod 1 595 kilogramů, respektive 1 575 kg, se kterými jsou spojeny Audi R8 a Huracán. Sprint z klidu na stovku by tedy dle našeho názoru měl klesnout pod 3 sekundy, zvláště když automobilka slibuje „výkony závodního vozu“.

Novinka ovšem není určena pouze pro okruhy, všech pět majitelů může počítat s registrační značkou. A také s nemalou individualizací, dle které se bude odvíjet pořizovací cena. Ta startuje okolo 1,5 milionu Eur (cca 40,53 mil. Kč), dle očekávání by ovšem zákazníci měli platit spíše 2 miliony Eur (54,04 mil. Kč). Vybrat si totiž budou moci nejen lak či kola, ale i čalounění a doplňky.

Italdesign mimo to slibuje i možnost posily v motorovém prostoru, očekávaného zlepšení jízdní dynamiky se tedy nakonec nejspíše i dočkáme. Tím nám ale dostupné informace končí, na další obrázky, detaily a nakonec i jméno vozu (pokud jím nebude samotné Italdesign Automobili Speciali, což by u prvotiny bylo možné - tisková zpráva je trochu nejednoznačná) si musíme počkat Pro tuto chvíli jen dodáme, že výroba bude probíhat v továrně v italském Moncalieri poblíž Turína. Všech pět aut přitom bude doručeno ještě před koncem roku.


První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 1 - Italdesign Automobili Speciali 2017 prvni foto 01První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 2 - Italdesign Automobili Speciali 2017 prvni foto 02První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 3 - Italdesign Automobili Speciali 2017 prvni foto 03
Prvotina Italdesignu vzešla především z Audi R8, vzhledově ale připomíná spíše spřízněné Lamborghini Huracán

První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 4 - Italdesign Geneva 2017 prvni foto 00První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 5 - Italdesign Geneva 2017 prvni foto 01První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 6 - Italdesign Geneva 2017 prvni foto 02První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 7 - Italdesign Geneva 2017 prvni foto 03První samostatné auto Italdesignu je venku. Nemá jméno a vypadá... divně - 8 - Italdesign Geneva 2017 prvni foto 04
Předchozí snímky odhalovaly pouze detaily

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše