Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První novodobý Moskvič nikdo nechce, z 600 vyrobených aut se prodalo 6, jediný soukromý majitel je úředník
12.1.2023 | Petr Miler
Bylo by předčasné dělat z toho dalekosáhlé závěry, jako první konfrontaci avizovaného s realitou to ale nelze ignorovat. Jakkoli nový Moskvič nevypadá zle a na současné ruské poměry není drahý, zájem o něj je dosud prakticky nulový.
Všechno zlé je k něčemu dobré a platí to i o nepřímých dopadech válečných operací. Jakkoli na samotném konfliktu na Ukrajině nelze spatřovat nic pozitivního, reakce západu na něj vrací do hry už pomalu zapomenuté ruské značky aut. A to pozitivně vnímat lze, neboť pestrosti na automobilovém trhu není nikdy dost. Rusové zkrátka musí pod tíhou sankcí vykrýt domácí automobilové potřeby jinak. A nic jiného než tím či oním způsobem rozjet lokální výrobu nových vozů jim nezbývá.
Tak se stalo, že se návratu ze záhrobí dočkal Moskvič, u nás spíše nechvalně proslulá značka nijak ohromujících aut zejména předlistopadových časů. Nostalgie ale hojí rány a nechává vzpomínky jen na to dobré, takže nepochybujeme, že si leckdo v Moskviči prožil i hezčí části svého života, které si s ním spojuje. Návrat této značky si jistě i proto vysloužil spoustu pozornosti, první test jej nevykreslil ve špatných barvách a ceny jsou na poměry současného Ruska relativně příznivé. Přesto se nezdá, že by o vůz kdokoli stál.
Znovuzrozená automobilka, která zatím více než co jiného dává dohromady sady dílů dorazivších z Číny (neboť Moskvič 3 je jen lehce upravený JAC JS4, nic víc), loni vyrobila prvních 600 aut s cílem dostat se rychle na desítky tisíc vyprodukovaných aut zejména ve chvíli, kdy se v Moskvě rozjede plnohodnotná pásová výroba s větším zastoupením ruských komponentů. Podle šéfa odboru dopravy a rozvoje dopravní infrastruktury Moskvy Maxima Liksutova jde všechno jako na drátkách a před pár dny měl být už dvoutisící vyrobený kus Moskviče 3 předán (pro změnu) stotisícímu novému obyvateli města, který se do něj nastěhoval v rámci jakéhosi programu podpory bydlení.
To zní dobře, až na to, že oficiální čísla o registracích aut nic takového zdaleka nepodporují a ani nenaznačují, že by se tisíce kusů tohoto auta mohly kdy prodat. Podle všeho se neprodalo prakticky nic. Kolegové z ruského Dromu si koledují o Sibiř, když na základě oficiálních dat o registracích uvádí, že v prosinci si navzdory fyzickému začátku prodejů 21. prosince koupilo z 600 vyrobených kusů Moskvič 3 pouze 6 (šest) subjektů. A záměrně říkáme subjektů, neboť soukromý majitel je jeden jediný - Maxim Liksutov osobně. Ostatní kupci jsou firmy a státní instituce, to je celé. Čtyři vozy pak dostaly benzinový a dva elektrický pohon.
Je jasné, že na nějaké velké zúčtování je příliš brzy, přesto se rozpor mezi bezproblémovým avizovaným a fakticky zjevně drhnoucím rozjezdem ságy „Moskvič Revival” zdá být varovný. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet v lednu, oficiální data o registracích nikdo neobelže. Pokud ale politici budou říkat, že se předávají x-tisící kusy a reálně bude v provozu pár aut, stěží bude možné váhat nad tím, jaká je realita.












Nový Moskvič 3 je předělaným čínským JAC JS4 a nevypadá a ani ese podle všeho neprojevuje úplně nezajímavě, zvlášť vzhledem k ceně. Přesto se zdá, že ho nikdo nechce. Foto: Moskvič
Zdroj: Drom
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321