Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První novodobý Moskvič nikdo nechce, z 600 vyrobených aut se prodalo 6, jediný soukromý majitel je úředník
12.1.2023 | Petr Miler
Bylo by předčasné dělat z toho dalekosáhlé závěry, jako první konfrontaci avizovaného s realitou to ale nelze ignorovat. Jakkoli nový Moskvič nevypadá zle a na současné ruské poměry není drahý, zájem o něj je dosud prakticky nulový.
Všechno zlé je k něčemu dobré a platí to i o nepřímých dopadech válečných operací. Jakkoli na samotném konfliktu na Ukrajině nelze spatřovat nic pozitivního, reakce západu na něj vrací do hry už pomalu zapomenuté ruské značky aut. A to pozitivně vnímat lze, neboť pestrosti na automobilovém trhu není nikdy dost. Rusové zkrátka musí pod tíhou sankcí vykrýt domácí automobilové potřeby jinak. A nic jiného než tím či oním způsobem rozjet lokální výrobu nových vozů jim nezbývá.
Tak se stalo, že se návratu ze záhrobí dočkal Moskvič, u nás spíše nechvalně proslulá značka nijak ohromujících aut zejména předlistopadových časů. Nostalgie ale hojí rány a nechává vzpomínky jen na to dobré, takže nepochybujeme, že si leckdo v Moskviči prožil i hezčí části svého života, které si s ním spojuje. Návrat této značky si jistě i proto vysloužil spoustu pozornosti, první test jej nevykreslil ve špatných barvách a ceny jsou na poměry současného Ruska relativně příznivé. Přesto se nezdá, že by o vůz kdokoli stál.
Znovuzrozená automobilka, která zatím více než co jiného dává dohromady sady dílů dorazivších z Číny (neboť Moskvič 3 je jen lehce upravený JAC JS4, nic víc), loni vyrobila prvních 600 aut s cílem dostat se rychle na desítky tisíc vyprodukovaných aut zejména ve chvíli, kdy se v Moskvě rozjede plnohodnotná pásová výroba s větším zastoupením ruských komponentů. Podle šéfa odboru dopravy a rozvoje dopravní infrastruktury Moskvy Maxima Liksutova jde všechno jako na drátkách a před pár dny měl být už dvoutisící vyrobený kus Moskviče 3 předán (pro změnu) stotisícímu novému obyvateli města, který se do něj nastěhoval v rámci jakéhosi programu podpory bydlení.
To zní dobře, až na to, že oficiální čísla o registracích aut nic takového zdaleka nepodporují a ani nenaznačují, že by se tisíce kusů tohoto auta mohly kdy prodat. Podle všeho se neprodalo prakticky nic. Kolegové z ruského Dromu si koledují o Sibiř, když na základě oficiálních dat o registracích uvádí, že v prosinci si navzdory fyzickému začátku prodejů 21. prosince koupilo z 600 vyrobených kusů Moskvič 3 pouze 6 (šest) subjektů. A záměrně říkáme subjektů, neboť soukromý majitel je jeden jediný - Maxim Liksutov osobně. Ostatní kupci jsou firmy a státní instituce, to je celé. Čtyři vozy pak dostaly benzinový a dva elektrický pohon.
Je jasné, že na nějaké velké zúčtování je příliš brzy, přesto se rozpor mezi bezproblémovým avizovaným a fakticky zjevně drhnoucím rozjezdem ságy „Moskvič Revival” zdá být varovný. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet v lednu, oficiální data o registracích nikdo neobelže. Pokud ale politici budou říkat, že se předávají x-tisící kusy a reálně bude v provozu pár aut, stěží bude možné váhat nad tím, jaká je realita.
Nový Moskvič 3 je předělaným čínským JAC JS4 a nevypadá a ani ese podle všeho neprojevuje úplně nezajímavě, zvlášť vzhledem k ceně. Přesto se zdá, že ho nikdo nechce. Foto: Moskvič
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva