Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První novodobý Moskvič nikdo nechce, z 600 vyrobených aut se prodalo 6, jediný soukromý majitel je úředník
12.1.2023 | Petr Miler
Bylo by předčasné dělat z toho dalekosáhlé závěry, jako první konfrontaci avizovaného s realitou to ale nelze ignorovat. Jakkoli nový Moskvič nevypadá zle a na současné ruské poměry není drahý, zájem o něj je dosud prakticky nulový.
Všechno zlé je k něčemu dobré a platí to i o nepřímých dopadech válečných operací. Jakkoli na samotném konfliktu na Ukrajině nelze spatřovat nic pozitivního, reakce západu na něj vrací do hry už pomalu zapomenuté ruské značky aut. A to pozitivně vnímat lze, neboť pestrosti na automobilovém trhu není nikdy dost. Rusové zkrátka musí pod tíhou sankcí vykrýt domácí automobilové potřeby jinak. A nic jiného než tím či oním způsobem rozjet lokální výrobu nových vozů jim nezbývá.
Tak se stalo, že se návratu ze záhrobí dočkal Moskvič, u nás spíše nechvalně proslulá značka nijak ohromujících aut zejména předlistopadových časů. Nostalgie ale hojí rány a nechává vzpomínky jen na to dobré, takže nepochybujeme, že si leckdo v Moskviči prožil i hezčí části svého života, které si s ním spojuje. Návrat této značky si jistě i proto vysloužil spoustu pozornosti, první test jej nevykreslil ve špatných barvách a ceny jsou na poměry současného Ruska relativně příznivé. Přesto se nezdá, že by o vůz kdokoli stál.
Znovuzrozená automobilka, která zatím více než co jiného dává dohromady sady dílů dorazivších z Číny (neboť Moskvič 3 je jen lehce upravený JAC JS4, nic víc), loni vyrobila prvních 600 aut s cílem dostat se rychle na desítky tisíc vyprodukovaných aut zejména ve chvíli, kdy se v Moskvě rozjede plnohodnotná pásová výroba s větším zastoupením ruských komponentů. Podle šéfa odboru dopravy a rozvoje dopravní infrastruktury Moskvy Maxima Liksutova jde všechno jako na drátkách a před pár dny měl být už dvoutisící vyrobený kus Moskviče 3 předán (pro změnu) stotisícímu novému obyvateli města, který se do něj nastěhoval v rámci jakéhosi programu podpory bydlení.
To zní dobře, až na to, že oficiální čísla o registracích aut nic takového zdaleka nepodporují a ani nenaznačují, že by se tisíce kusů tohoto auta mohly kdy prodat. Podle všeho se neprodalo prakticky nic. Kolegové z ruského Dromu si koledují o Sibiř, když na základě oficiálních dat o registracích uvádí, že v prosinci si navzdory fyzickému začátku prodejů 21. prosince koupilo z 600 vyrobených kusů Moskvič 3 pouze 6 (šest) subjektů. A záměrně říkáme subjektů, neboť soukromý majitel je jeden jediný - Maxim Liksutov osobně. Ostatní kupci jsou firmy a státní instituce, to je celé. Čtyři vozy pak dostaly benzinový a dva elektrický pohon.
Je jasné, že na nějaké velké zúčtování je příliš brzy, přesto se rozpor mezi bezproblémovým avizovaným a fakticky zjevně drhnoucím rozjezdem ságy „Moskvič Revival” zdá být varovný. Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet v lednu, oficiální data o registracích nikdo neobelže. Pokud ale politici budou říkat, že se předávají x-tisící kusy a reálně bude v provozu pár aut, stěží bude možné váhat nad tím, jaká je realita.












Nový Moskvič 3 je předělaným čínským JAC JS4 a nevypadá a ani ese podle všeho neprojevuje úplně nezajímavě, zvlášť vzhledem k ceně. Přesto se zdá, že ho nikdo nechce. Foto: Moskvič
Zdroj: Drom
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 17 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB