Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka odmítá dobíjecí hybridy, místo nich nabídne neobvyklý nový pohon
15.12.2020 | Petr Prokopec
Ne každý dobíjecí hybridy miluje, téměř všichni výrobci je ale vyrábí a prodávají, nevyjímaje českou Škodu. První automobilka jim ale nyní říká ne, Nissan je prý nenabídne nikdy, má svou vlastní náhradu.
Před několika málo dny jsme si mohli o trochu více posvítit na novou generaci Nissanu Qashqai. Japonská automobilka zveřejnila fotky interiéru i několik nových informací. Lehce se přitom otřela také o motorový prostor, ve kterém se již neobjeví dieselové motory. Stejně jako mnozí další výrobci se i tato značka chystá na jejich pohřeb, přičemž náhradou se mají stát elektrifikované jednotky. Směr je však to jediné, co má Nissan společného se zbytkem světa. Cesta, po které se automobilka vydala, je totiž již jiná.
Šéf produktového plánování Marco Fioravanti potvrdil, že kromě dieselů nemají zákazníci počítat ani s plug-in hybridy, toto řešení Nissan neobvykle zcela odmítá. V případě dobíjecích hybridů se o pohon auta stará jak spalovací agregát, tak elektromotor a obě jednotky zasílají svůj výkon přímo na kola, přičemž možnost a délka čistě bezemisní jízdy je závislá na velikosti baterií, kterou lze dobíjet i v garáži, u obchodních center, zkrátka kdekoli. Není to zdaleka ideální řešení, auta zdražuje, přidává jim hmotnost, zhoršuje ovladatelnost a celková efektivita systému je vždy otázkou. Papírovou spotřebu a tedy i emise CO2 ale tento pohon snižuje výrazně, a tak po něm automobilky sahají s oblibou.
Nissan touto cestou jít nechce, neboť mu vadí všechny výše zmíněné nevýhody. Svým autům, nevyjímaje nový Qashqai, tak nadělí neobvyklý pohon zvaný e-Power. Ten sice taktéž zahrnuje kombinaci benzínové jednotky a elektromotoru, ovšem kola u něj roztáčí pouze elektromotor. Spalovací agregát zde zastává jen funkci generátoru doplňujícího životadárnou energii do baterií. Ty díky tomu mohou být menší než u klasických elektromobilů, jakkoliv dojezdem je mohou trumfnout. A ani samotný spalovací motor nemusí být zrovna dvoulitrové turbo.
Nissan říká, že pro tyto potřeby se podařilo rozměry agregátu minimalizovat, stejně jako jeho hmotnost. Celé řešení má být také levnější a byť spotřeba a z ní vyplývající emise CO2 jsou vyšší než u jiných alternativ, výhody mají nevýhody beztak přebít. „Nemůžu zaručit, že budeme nejlepší v rámci CO2, ale budeme nejlepší v případě rovnováhy mezi dostupností, dojezdem, výkonem a spotřebou,“ uvedl Fioravanti.
Na ověření slov produktového šéfa Nissanu si nicméně budeme muset ještě chvíli počkat, jakkoliv jedna jistota tu vlastně panuje. Nový Qashqai bude k mání buď s ryze benzinovým 1,3litrovým agregátem, nebo právě ve verzi e-Power. Ta nabídne vyšší výkon, logicky tak u ní lze očekávat i vyšší cenu. Jak ale Fioravanti slibuje, pořád má jít o méně peněz než u elektrických či plug-in hybridních variant.



Škoda s dobíjecími hybridy problém nemá. Už teď nabízí takto koncipované modely Octavia a Superb, další mají přibýt. Foto: Škoda Auto
Nissan touto cestou nepůjde, ani jeho bestseller jménem Qashqai nebude dobíjecí hybrid, místo něj přijdou Japonci se svým neobvyklým řešením. Foto: Nissan
Zdroj: Autocar, Nissan
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 5 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 7 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 8 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 10 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch