Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka nabízí záruku 10 let na všechna auta, platí hned i pro 9 let staré ojetiny
1.6.2021 | Petr Prokopec
Pár výrobců už něco podobného zkusilo, obvykle to ale bylo provázeno výjimkami, garance se týkala jen některých modelů a vždy pouze nových automobilů. Novinka Toyoty je úplně jinde.
Toyota je obecně považována za lídra v rámci spolehlivosti, ostatně mnohé její vozy si zákazníci pořizují hlavně kvůli ní. Vědoma si tohoto renomé nyní japonská automobilka přišla s nabídkou, která dokáže překvapit. Za názvem Relax se skrývá zcela nový program, který prodlužuje záruční lhůtu až na 10 let. Na rozdíl od konkurence za to ovšem nemusíte připlácet nebo cokoli zvláštního dělat, v podstatě jedinou podmínkou je vlastnictví Toyoty či Lexusu a využívání sítě autorizovaných servisů.
Jak vše funguje? Automobilka vychází z principu, že její technici jsou zkušení experti, kteří používají pouze originální díly. Pokud k nim zavítáte se svým vozem na běžnou prohlídku, budete odjíždět právě s rokem záruky navíc. Podstatné je pro Japonce pouze to, že vlastníte jejich vůz, který je alespoň dva roky starý nebo má najeto přes 85 tisíc kilometrů. Zároveň ovšem nesmí být více než desetiletý nebo mít najeto přes 160 000 km.
Znamená to, že pokud vlastníte třeba tříletou Toyotu, dochází při využití autorizovaného servisu při každoroční prohlídce k automatickému prodloužení záruční lhůty o rok. Ceny oprav a dílů se nicméně nemění, stejně jako neplatíte ani za členství v „klubu” Relax. Místo toho můžete mít onen tříletý vůz v záruce dalších sedm let, což pochopitelně vede k navýšení zůstatkové hodnoty. Program je přitom svázán s vozem, nikoliv s jeho majitelem, a proto přechází i na dalšího vlastníka. A platí i retroaktivně - pokud tedy majitel jezdil 9 let na prohlídky do servisu třeba s Aurisem a má dodnes najeto méně než 160 tisíc km, záruku má rázem též.
Toyota počítá se všemi druhy pohonu, tedy i s hybridy, plug-in hybridy, elektromobily či vodíkovým Mirai. Zároveň mohou relaxovat i majitelé taxíků a komerčních či užitkových vozů. V jejich případě pak japonská automobilka často počítá s dvouletými prohlídkami namísto ročních, což zůstává zachováno také v rámci nového programu. Jen vždy namísto jednoho roku nebo 15 tisíc najetých kilometrů je u modelů jako Proace prodloužena záruka o čtyřiadvacet měsíců.
Jak se tedy ukazuje, boj o zákazníka se začíná přiostřovat. Přičemž nejspíše jen málokdo bude moci Toyotě v tomto ohledu konkurovat, neboť kupříkladu v rámci ankety Driver Power má pouze 9,6 procenta motoristů s vozy této značky problémy. U Lexusu pak jde o 11,1 procenta, průměr branže však činí 17,34 procenta. I když tedy dostanete rok záruky u devítiletého Priusu, je zde velká pravděpodobnost, že automobilku takový krok nepřijde draho.
Navíc by nás ani nepřekvapilo, kdyby se Toyota tímto krokem připravovala na budoucnost, ve které již dealeři budou spíše mimo hru a změní se na výdejní a servisní centra. S programem Relax totiž budou moci i nadále počítat s přívalem zákazníků, jenž by jinak zamířili třeba do garáže svého známého. Nyní si ale budou moci propočítat, zda je více láká úspora při servisních prohlídkách nebo menšího riziko závad spojených s dalším používáním či vyšší zůstatková cena při pozdějším prodeji.
S programem Relax je možné spojit i vodíkovou Toyotu Mirai. Ovšem zatím jen první generaci, ta druhá, která do prodeje zamířila loni, stále ještě není dostatečně stará. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Salač je nazpět doma v ČR včera 12:08
- Za Leopard Racing také David Almansa včera 10:27
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati 27.11.2024
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně 27.11.2024
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl 27.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
před 11 hodinami - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
včera - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
včera - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
včera - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva