Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Většina lidí si podle průzkumu myslí, že elektromobily mají spalovací motor, vysvětluje to mnohé
21.11.2021 | Petr Prokopec
A není to jediný pozoruhodný závěr, který přinesl. Zjištěná fakta vnáší více světla jak do překvapivě optimistického postoje některých k elektrickým autům, tak do jejich následného zklamání.
Vedle koronaviru je elektrifikace aut jedním z témat, o nichž se dnes mezi lidmi mluví od rána do večera. Prodeje vozů s elektrickým pohonem to třeba u nás v podstatě nikam neposouvá, jinde ale kvůli velkorysým dotacím rostou, přičemž dost lidí v anketách uvádí, že o koupi takového auta též uvažuje. Pomalu by se tedy mohlo zdát, že masové elektrifikaci nic nestojí v cestě, je ale třeba vzpomenout také na studie, dle kterých už si většina majitelů elektromobilů takové auto znovu koupit nehodlá.
Aktuálně tu máme průzkum Toyoty, který by toto poněkud rozporuplné chování mohl objasnit. Japonská automobilka se totiž již v roce 2019 lidí zeptala, zda mají bateriové vozy spalovací motor. Tutéž otázku pak publiku položila i letos, načež se dočkala naprosto stejné - a nutno říci až trochu šokující - odpovědi. Hned 66 procent respondentů se totiž domnívá, že elektromobily mají pod kapotou spalovací jednotku. To je velmi podobné číslo jako výše zmiňovaná část majitelů, kteří už elektromobil znovu nechtějí.
Nejde přitom o jediné zmatení na straně publika, další souvisí s hybridními vozy. Dle 75 procent dotázaných je nutné je dobít, než s nimi lidé mohou vyrazit. To není pravda nikdy, spalovací jednotka může kromě roztáčení kol vyrábět životadárnou energii také pro elektromotor. U tzv. mild a běžných hybridů to pak ani není možné, dobíjet ze sítě lze jen tzv. plug-in hybridy.
Tato odpověď japonskou automobilku zaskočila ještě více než neznalost spojená s bateriovými vozy, přeci jen jde o nejznámějšího výrobce hybridů na světě, který s modelem Prius první generace přišel již v roce 1997. Od té doby se kombinace spalovací a elektrické jednotky dočkala dlouhá řada dalších aut, přičemž globálně má Toyota na kontě již více než 18 milionů vozů. Ani takové množství ale zjevně na osvětu zákaznické obce nestačilo.
Japonci proto dodávají, že přitopí pod kotlem v rámci vzdělávání publika. Na internetu se má objevit série videí zaměřená tímto směrem, jako stěžejnější se však jeví záměr zintenzivnit práci dealerů se zákazníky. Toyota tak nejspíše i v tomto ohledu hodlá kráčet proti proudu, neboť kromě toho, že nehodlá vše sázet jen na ryzí elektromobily, zjevně nechce ani prodejce vyšachovat ze hry. Pokud si přitom většina lidí opravdu myslí, že elektrické vozy pohání spalovací jednotka a elektromotor je jen něco navíc, pak Toyota znovu jedná správně.
Toyota během letošního průzkumu zjistila totéž, co si převážná většina lidí myslela v roce 2019 - tedy že elektromobily jsou poháněné spalovacím motorem. To může vysvětlovat zájem o ně i následné zklamání z nich. Z čeho jsou však Japonci zaskočeni ještě více, jsou neznalosti o hybridech. Těch totiž prodali již 18 milionů exemplářů. Grafika: Toyota
Tato zjištění automobilka zveřejnila v souvislosti s debutem svého nového elektrického SUV nazvaného bZ4X. První dvě písmena přitom odkazují na strategii beyond Zero, a tedy na snahu dosáhnout nulových emisí. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis